Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کرونا با آمدنش روال طبیعی زندگی آدمیان را برهم زد، روز‌هایی را برایمان تدارک دید که حتی به ذهنمان خطور نمی‌کرد، از تفریحات و مناسبت‌هایی گذشتیم که حتی به ترک آن‌ها فکر هم نکرده بودیم.


سیزده بدر رسم دیرینه‌ای است که برای هیچ یک از ایرانی‌ها نا آشنا نیست، اما امسال هم با "در خانه ماندن" سیزده بدر متفاوت‌تر از هر سالی را تجربه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هرچند که سیزدهمین روز از بهار همواره فرصتی برای باهم بودن‌ها و شادی‌ها و دیدار با فامیل‌ها و جمع شدن دور یک سفره و انجام بازی‌های جمعی بود، اما به ناچار امسال سیزدهمین روز از بهار را همنشین ویروس خبیثی هستیم که در بیرون از خانه در کمین سلامت خود و اعضای خانواده‌هایمان نشسته است.


همیشه شنیده‌ایم که ترک عادت موجب مرض است، اما گاهی اوقات برای در امان ماندن لازم است از خیلی عادت‌ها باید دست بکشیم، گاهی برای در امان ماندن از بلایا و خطراتی که تهدید کننده جان انسان است بهتر است برای مدت هرچند کوتاهی برخی از عادت‌ها را به دست فراموشی بسپاریم.

بیشتر بخوانید

وقتی کرونا دندانهایش را تیز می‌کند


چه بخواهیم چه نخواهیم واقعیت این است که اوضاع این روز‌های کشور و حتی جهان خوب نیست، و باید برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان هم که شده برخی عادت‌های خود را کنار بگذاریم و امسال هم طبیعت را در خانه‌های خود جشن بگیریم.


دو سال اخیرنوروز متفاوتی بدنبال جلوگیری از شیوع کرونا رقم خورد، تا جایی که خبری از تب و تاب بازار شب عید، اشتیاق مردم برای خرید و دید و بازدید‌ها و مسافرت‌ها تعطیل شد و درخانه ماندن در اولویت قرار گرفت و حالا در آستانه روز سیزده بدر هم همچنان برای حفظ سلامتی مردم، جلوگیری از حضور در مکان‌های عمومی و ازدحام جمعیت مورد تاکید است.


تعطیلی تفرجگاهها، پارک‌ها و مکان‌های گردشگری در شهرستان‌های سامان و بروجن


کمال اکبریان فرماندارشهرستان سامان با اشاره به وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان در پایان هفته جاری و روز سیزده بدر تشدید می‌شود و از ورود هرگونه مسافر و گردشگر جلوگیری می‌شود.


همه ساله در پایان تعطیلات نوروزی و روز سیزده بدر، هزاران گردشگر از داخل و خارج استان چهارمحال و بختیاری در کنار رودخانه زاینده‌رود و باغات شهرستان سامان روز طبیعت را برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اجازه ورود به مسافران داده نشده است.


او تاکید کرد: با توجه به سرعت انتشار و شیوع ویروس کرونا از مسافران و گردشگران در روز‌های پنجشنبه و جمعه که برابر با روز طبیعت است، به شهرستان سامان جلوگیری می‌شود.


اکبریان با بیان اینکه: هم‌اکنون با توجه به رنگ‌بندی شهر‌ها و وضعیت نارنجی سامان، از ورود و حضور خودرو‌های دارای پلاک غیربومی در این شهرستان جلوگیری و مسافران به برگشت توصیه می‌شوند افزود:، اما در روز‌های پنجشنبه و جمعه، علاوه بر خودرو‌های با پلاک غیربومی، از ورود خودرو‌های بومی استان چهارمحال و بختیاری نیز به شهرستان سامان جلوگیری خواهد شد.


تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در شهرستان بروجن


شهرستان بروجن هم به عنوان نگین سبز چهارمحال و بختیاری همواره به ویژه در ایام تعطیلات یکی از مقاصد گردشگری است، امّا در پی شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی حال و هوای این شهرستان تغییر یافته است.


رنگ بندی کرونایی در شهرستان بروجن هم از ۱۰ فروردین ماه، از زرد به نارنجی تغییر یافت.


مسعود ملکی فرماندار بروجن با اشاره به تغییر وضعیت رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در این شهرستان از زرد به نارنجی گفت: دورهمی و تجمع در پارک‌ها، بوستان‌ها، تفریحگاه سیاسرد، تالاب‌های چغاخور و گندمان، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی و سیاحتی در شهرستان بروجن ممنوع است.


او افزود: تمامی مسیر‌های دسترسی به این اماکن در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه جاری بسته و ورود افراد ممنوع می‌شود.


تغییر رنگ سه شهرستان دیگر چهارمحال و بختیاری


خیز جدید کرونا که از جنوب غرب کشور آغاز شده بود، به سرعت در حال پیشروی است. از شب گذشته وضعیت رنگ بندی شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان و کیار هم از زرد به نارنجی تغییر کرد.

در حال حاضر از بین شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری، سامان، بروجن، شهرکرد، فارسان و کیار در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان دیگر در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.


هوای چهارمحال و بختیاری در سیزده به‌در بارانی است


مهران چراغپور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان رگبار باران و رعدو برق، وزش باد نسبتا شدید، وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به صورت محلی پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی تا پایان روز شنبه در استان پایدار است.


او افزود: سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال اصابت صاعقه، شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی و آسیب به سقف‌های موقت دور از انتظار نیست.


چراغپور به مردم توصیه کرد: احتیاط در رانندگی، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی، بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، عدم سمپاشی باغات را مدنظر داشته باشند.


هیچ سختی تا ابد پایدار نخواهد بود این روز‌ها با همه اتفاقات ناگوار خود می‌گذرد، اما سیزده بدر امسال را، هرچند تلخ و طاقت‌فرسا به امید روز‌های بهتر در خانه‌هایمان بمانیم تا روزی شاهد جای خالی فرزندان و بزرگانمان نباشیم.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا سیزده بدر در خانه ماندن شیوع ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری شهرستان بروجن شهرستان سامان سیزده بدر رنگ بندی روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد

واحدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۱ طرح جامع در شهرکرد آغاز شده که مهمترین آن طرح کمربندی جنوبی است.

بیشتر بخوانید

تکمیل ۲۵ یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: مرحله نخست عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهرستان شهرکرد خرداد امسال به بهربرداری می‌رسد.

واحدیان افزود: این طرح تا پایان سال جاری به طور کامل اجرا و افتتاح خواهد شد.

به گفته وی؛ کمربندی ۱۵ خرداد، کاهش بار ترافیکی در نقاط مختلف شهرستان شهرکرد از جمله تقاطع طالقانی کاشانی و کمربند غربی هم از طرح‌هایی است که امسال برای عملیاتی شدن آن برنامه ریزی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • دو برابر شدن بودجه شهرداری شهرکرد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت