Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فوربس، طبق روال گذشته خود، فهرست ثروتمندترین افراد جهان تا پایان ماه مارس را منتشر کرد. در این فهرست بار دیگر نام جف بزوس، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت آمازون به عنوان نفر اول به چشم می‌خورد.

این نشریه برای تکمیل رتبه بندی میلیاردر‌های خود، فراز و نشیب روزانه ثروتمندترین افراد جهان را ردیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستر ردیابی ثروت، به روزرسانی‌های مداوم در مورد ارزش خالص و رتبه بندی هر فردی را که توسط میلیاردر فوربس تایید شده، فراهم می‌کند. ارزش سهام عمومی افراد هر ۵ دقیقه با باز شدن بورس سهام مربوطه به روز می‌شود (۱۵ دقیقه تاخیر برای قیمت سهام وجود دارد).

بیشتر بخوانید

جف بزوس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از ایلان ماسک پس گرفت رتبه‌های اول تا پنجم جدول رتبه بندی

افرادی که ثروت آن‌ها به طور قابل توجهی به شرکت‌های خصوصی گره خورده، دارایی خالص آن‌ها یک بار در روز به روز می‌شود. در مواردی که شخصی صاحب سهمی در یک شرکت خصوصی باشد که ۲۰ درصد یا بیشتر از ارزش خالص وی را به خود اختصاص دهد، ارزش شرکت با توجه به شاخص بازار خاص صنعت یا منطقه که توسط شرکای فوربس ارائه می‌شود، در صورت موجود بودن سیستم‌های تحقیقاتی تنظیم می‌شود. پنج ثروتمند اصلی به صورت چرخشی، از پنج برنده و بازنده بزرگ در طول روز در بالای صفحه معرفی می‌شوند و به دنبال آن فهرست کاملی از میلیاردر‌ها به ترتیب ارزش خالص در ادامه این جدول رتبه بندی وجود دارد.

در این جدول جف بزوس با ۱۸۰.۳ میلیارد دلار دارایی رتبه اول را دارد و پس از آن، برنار آرنو، بازرگان و کلکسیونر فرانسوی با ۱۵۷.۹، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس با ۱۵۳.۱، بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت با ۱۲۷.۴ و مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک با ۱۰۵.۹ میلیارد دلار جایگاه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است، در حال حاضر ۴۸ فرد با ثروت بالای ۳۰ میلیارد دلار در جهان هستند و برای قرار گرفتن در بین ۱۰۰ فرد ثروتمند جهان باید دست‌کم ۱۸.۱ میلیارد دلار ثروت داشت.

در ادامه تصویر پنج ثروتمند اول دنیا را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت آمازون جف بزوس ایلان ماسک ثروتمندان جهان ثروتمندترین مرد جهان میلیارد دلار رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور

ایسنا/فارس معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جهرم گفت: با انتشار گزارش اشپرینگر نیچر، رتبه دانشگاه جهرم در بین دانشگاه‌های ایران با صعود نسبت به سنوات گذشته، به رتبه ۲۳ ارتقا یافته است.

محمد قناعتیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این جایگاه دانشگاه جهرم را از نظر پژوهشی بالاتر از ۸۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی دیگر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نظام رتبه‌بندی سالانه مؤسسه‌های جهان را بر پایه سنجه‌های گوناگون ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: بر پایه گزارش اشپرینگر نیچر در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۲ مؤسسه ایرانی توانستند در لیست نیچرایندکس قرار گیرند.

قناعتیان بیان کرد: بر پایه این گزارش مقاله‌های منتشر شده از ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۲۲، ۱۵۰ نشریه برتر نیچر در حوزه‌های شیمی، علوم محیط، زمین‌شناسی، علوم زیست، بهداشت و علوم فیزیکی، شمارش و ارزیابی شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این رتبه‌بندی بر پایه بخش محدودی از برون‌دادهای پژوهشی مؤسسه‌ها انجام می‌شود و برای فهم بهتر جایگاه مؤسسه‌ها باید نظام‌های رتبه‌بندی دیگر نیز بررسی شوند.

هیچ یک از مؤسسات ایرانی نتوانسته‌اند در میان موسسه‌های برتر جهان در رتبه‌بندی آکادمیک نیچرایندکس جای گیرند. نیچر ایندکس به رتبه‌بندی مؤسسه‌های سراسر جهان بر پایه خروجی‌های پژوهشی با کیفیت بالای آن‌ها در سال گذشته می‌پردازد.

نیچر ایندکس با شمارش تعداد مقاله‌های پدیدآوران در نشریات نمایه‌ شده‌اش، رتبه‌های مؤسسات را بر پایه‌ی دو سنجه شمار آثار و میزان مشارکت در پدیدآوری آثار، شدنی می‌کند.

رتبه ملی مؤسسه‌های ایرانی در لیست بر پایه میزان مشارکت گزارش شده است و میزان مشارکت به شمار پدیدآورندگان یک مقاله بستگی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی جهرم با رتبه ۶۱ در جایگاه میانی این فهرست قرار دارد. دانشگاه شیراز در فهرست نیچرایندکس ۲۰۲۳ رتبه نخست دانشگاه‌های ایران را کسب کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر