Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:40:32 GMT

۴ روز هوای ناسالم اصفهان در ۱۰ روز از شروع سال جدید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۸۲۸

۴ روز هوای ناسالم اصفهان در ۱۰ روز از شروع سال جدید

ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون هوای اصفهان  ۴ روز ناسالم برای گروه های حساس بود، گفت: خشکی رودخانه زاینده رود، تالاب گاوخونی و فعال شدن کانون های گرد و غبار باعث کاهش کیفیت هوای اصفهان شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ روز است در اصفهان بارندگی نداشته ایم، اظهار کرد: عدم بارش ها باعث کاهش رطوبت و خشکی زمین شده، از سوی دیگر رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی خشک است که این عوامل باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴ روز ناسالم برای گروه های حساس در اصفهان و شهرهای مجاور به خاطر فعال شدن کانون های گرد و غبار محلی داشته ایم، گفت: زمین های کشاورزی زیاد در مناطق مرکزی استان به خاطر کم آبی و خشکسالی رها شده که با وزش بادها، باعث طوفان گرد و خاک شده و خسارت های زیادی به دنبال دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خواست نگاه ویژه ای به اجرای طرح های بیابانزایی و کنترل کانون های گرد و غبار در استان اصفهان داشته باشد و افزود: از وزارت نیرو نیز درخواست اجرای طرح های تامین آب از منابع مختلف و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی را داریم، چراکه خشکی زاینده رود نه تنها بخش کشاورزی را تهدید می کند، بلکه باعث افزایش کانون های گرد و غبار و آلودگی هوا و فرونشست زمین در بیشتر نقاط استان شده که همه از تبعات خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان نباید در این فصل از سال گرد و غباری به این شدت داشته باشد، گفت: مسئولان کشور باید برای خروج استان اصفهان از این شرایط کمک کنند.

شیشه فروش با اعلام اینکه در سال گذشته اصفهان ۱۲۷ روز هوای ناسالم داشته که ۹۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۳۳ روز ناسالم برای عموم بود، افزود: ۲۳۹ روز پاک و سالم داشتیم که ۴ روز هوای پاک و ۲۳۵ روز سالم بود.

وی همچنین به ۱۲۷ روز آلوده در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: کاهش کیفیت هوای اصفهان به خاطر کم بارشی و تشدید شرایط اینورژن در پاییز و زمستان بود، به طوری که در آذر، دی و بهمن ۹۹ با یک جبهه هوای سرد و سنگین مواجه شدیم که کیفیت هوای اصفهان را به شدت کاهش داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اول تا سوم فروردین امسال هوای اصفهان سالم بود، افزود: ۴ تا ۷ فروردین هوای اصفهان به علت تقویت کانونی های گرد و غبار در مرکز استان ناسالم بود.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال تاکنون بارشی در اصفهان رخ نداده، خاطرنشان کرد: از اول سال زراعی یعنی از ابتدای مهر ۹۹ تاکنون ۱۱۴ میلیمتر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به بلندمدت۲۰ درصد کاهش داشته و ۷۵.۲ درصد مساحت استان با شرایط خشکسالی مواجه است که باید تدابیر لازم برای مقابله با خشکسالی در استان صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آلودگی هوا گرد و غبار کانون های گرد و غبار خشکی زاینده رود تالاب گاوخوني خشكسالي بارش باران کانون های گرد و غبار روز ناسالم تالاب گاوخونی هوای اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

به گزارش قدس خراسان، بر اساس داده‌های مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص لحظه‌ای هوای مشهد امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه با ثبت عدد ۱۰۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

همچنین کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد شاخص کلی ۸۷ در شرایط قابل قبول قرار داشت.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه‌های رسالت و ساختمان با عدد شاخص ۱۳۷ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.

دمای هوا در حال حاضر ۱۶ درجه سانتی‌گراد و آسمان غبارآلود است.

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای کلانشهر اصفهان قابل‌قبول است
  • هوای اصفهان قابل‌قبول / ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای کلانشهر اصفهان دروضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان قابل‌قبول و ۴ شهر مجاور آلوده است
  • هوای شهر ری بسیار ناسالم شد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای کلانشهر اصفهان پاک است
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد