Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@17:15:08 GMT

حمل بار در راه‌آهن خراسان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۸۸۹۴

حمل بار در راه‌آهن خراسان افزایش یافت

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل راه آهن خراسان، مصطفی نصیری ورگ ااظهار داشت:‌ با وجود بسته بودن سه ماهه مرز ریلی سرخس و محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا، با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌های بازاریابی مدون، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محمولات بین‌المللی شامل صادرات، واردات و ترانزیت و همچنین محمولات داخلی توسط این اداره کل در سال ۹۹ بارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سهم بالای محموله های صادراتی گفت: از مجموع کل بارهای حمل شده، یک میلیون تن شامل محموله های صادراتی بوده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۰ درصدی داشته و عمدتا به مقصد کشورهای آسیای میانه و سپس بندرعباس حمل شده است.

نصیری ورگ اظهار داشت: عمده محموله هایی که از راه‌آهن خراسان به مقاصد مختلف بین‌المللی و داخلی حمل شده، شامل گوگرد و مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات بوده است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: همچنین تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان و مایحتاج کارخانجات، نهاده‌های دامی و خوراکی و تخلیه انواع بار بین‌المللی و داخلی در این اداره کل رشد فزاینده‌ای داشته که با تخلیه بار ریلی افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، این رقم نیز نسبت به سال ۹۸ افزایش ۷۶ درصدی داشته است.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی استان خراسان رضوی، شامل ادارات کل راه آهن خراسان و راه آهن شرق جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای میانه از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن این استان در مسیر دالان‌های بین المللی، ۶۰ درصد حمل و نقل سالانه ریلی کالای این استان در حوزه برون مرزی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات صورت می گیرد.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران مشهد سرخس تربت حیدریه آسیای میانه اداره کل راه آهن خراسان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مشهد سرخس جمهوری اسلامی ایران مشهد سرخس تربت حیدریه آسیای میانه اداره کل راه آهن خراسان اخبار کنکور کل راه آهن خراسان بین المللی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مرتضی همتی‌فر صبح جمعه در محل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و در حاشیه برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم امروز با حضور یک هزار و ۶۱۸ نفر از حافظان ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن در هفت حوزه در استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و پژوهش و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: این آزمون یکی از آزمون‌های تخصصی و دشوار قرآن کریم است که حافظان در آن معلومات و تسلط خود بر مفاهیم، معانی و تفاسیر قرآن را به معرض سنجش می‌گذارند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تعداد متقاضیان شرکت در این دوره از آزمون نسبت به دوره قبل افزود: این استقبال نشان‌دهنده اشتیاق روزافزون مردم، به ویژه جوانان، به تعالیم نورانی قرآن کریم است.

همتی‌فر ادامه داد: خراسان رضوی با داشتن یک هزار و ۶۱۸ نفر شرکت‌کننده، در صدر فهرست استان‌های کشور از نظر تعداد متقاضیان قرار دارد، همچنین با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد ۵۳۳ خانم و ۲۷۶ آقا از مشهد هستند، بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شد که آقایان در سازمان تبلیغات و بانوان در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به رقابت می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این دوره از آزمون، یک هزار و ۱۳۰ نفر از بانوان و ۴۸۸ نفر از آقایان در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته وی، پذیرفته‌شدگان این مرحله به مرحله آزمون شفاهی راه پیدا می‌کنند و در صورت موفقیت، مدرک معادل لیسانس یا فوق لیسانس دریافت خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تمام شهرستان‌های خراسان رضوی در آماده‌باش هستند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • افزایش ۲۰ درصدی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد