Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@16:05:23 GMT

داوران جشنواره ملی خوشنویسی آیات معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۰۱۹

داوران جشنواره ملی خوشنویسی آیات معرفی شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نخستین جلسه ستاد برگزاری و دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی آیات ویژه بزرگداشت میرزا احمد نی‌ریزی در شیراز برگزار شد و در این مسیر اساتیدی همچون احمد عبدالرضایی، مجید چیز فهم دانشمندیان و فرهاد نصیری شیرازی داوری آثار رسیده به جشنواره یاد شده را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره در دو قالب ثلث و نسخ و در راستای بزرگداشت استاد بزرگ قرآن‌نویسی، میرزا احمد نی‌ریزی از سری جشنواره‌های آیات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و انجمن خوشنویسان ایران، شعبه شیراز برگزار می‌شود.

اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زند یاد میرزا احمد نی‌ریزی کاتب بزرگ قرآن کریم، عناوین این اهداف را در بر می‌گیرد و محور‌های فراخوان قرآن کریم سور مبارکه انعام و ابراهیم است.

آخرین مهلت ارسال آثار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و داوری و گزینش اولیه آثار ۱۰ اردیبهشت، دریافت اصل آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره ۱۵ اردیبهشت و آئین پایانی ۲۵ اردیبهشت اعلام شده است.

هنرمندانی که از سراسر کشور تصویر آثار خود را به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کنند، یک قطعه عکس و کارت ملی شان را نیز ضمیمه اثر کرده و توجه داشته باشند که تکمیل فرم شرکت در جشنواره ضروری است.

ستاد برگزاری جشنواره آیات در نظر دارد پس از داوری اولیه از آثاری که انتخاب می‌شوند و اصل اثر به دبیرخانه ارسال می‌شود، نمایشگاهی در فضای مجازی برگزار کند و تأکید شده است که در روی هیچ یک از آثار رقم و یا نام نویسنده ذکر نشود و هنرمندان محترم برای هر گونه سؤال و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با فرهاد نصیری شیرازی مدیر اجرایی، جشنواره به شماره ۰۹۱۷۷۱۳۴۴۵۲ تماس بگیرند.

فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نشانی fars.farhang.gov.ir انجام می‌شود و شرکت در جشنواره با ارسال حداکثر ۳ اثر در هر بخش است و فایل آثار باید با فرمت jpg با حجم تقریبی یک مگابایت باشد و فایل‌های دیجیتالی که فاقد کیفیت باشند در مرحله انتخاب بررسی نخواهند شد. به صاحبان آثار منتخب مرحله نخست داوری برای ارسال اصل آثار و گزینش نهایی آثار برای حضور در نمایشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد و در صورت راهیابی اثر به بخش مسابقه، اصل اثر بدون قاب به همراه فرم تکمیل شده به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

همچنین، آثار قاب شده به‌هیچ عنوان پذیرفته نخواهند شد و در شرایط مساوی آثاری در اولویت داوری قرار می‌گیرند که ارائه بهتری شامل (کاغذ دست‌ساز، تذهیب و پاسپارتوی بهتر) داشته باشند و دبیرخانه از پذیرش و دریافت آثار به صورت لوله شده معذور است و اصل قطعات ارسال شده با احتساب پاسپارتو در یکی از قطع‌های ۵۰× ۳۵ یا ۵۰×۷۰ باشد و آثاری که در قطع‌های غیر از اندازه‌های یاد شده باشند، مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت و انتخاب آیه و یا آیاتی از سوره‌های مبارکه انعام و ابراهیم برای خوشنویسی بر عهده شرکت کننده است و دبیرخانه جشنواره در قبال خسارات وارده به آثار از ناحیه پست، مسئولیتی ندارد و مسئولیت آثار صرفاً و موکدا پس از دریافت و ثبت، بر عهده دبیرخانه است.

تاریخ خلق اثر نباید قبل از ۱۳۹۸ باشد، و آثاری که پیش از این در جشنواره‌های خوشنویسی شرکت کرده باشند و همچنین آثار قدیمی به تشخیص هیئت داوران از فرآیند ارزیابی حذف خواهند و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی در امور فرهنگی و تبلیغی و سایر بخش‌های جشنواره، حسب مورد، استفاده کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با رعایت مقررات فرخوان از طریق نشانی Daneshmand ۲۲۸@gmail.com ارسال کنند و آثار رسیده به دبیر خانه پس از پایان مهلت اعلام شده، در جلسه داوری بررسی نخواهند شد و در دو مرحله انتخاب اولیه آثار و داوری نهایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که البته تصمیم‌گیری در خصوص هر رویداد، موضوع و مسئله پیش‌بینی نشده جشنواره، برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.

اصل همه آثار غیر برگزیده حداکثر ظرف ۱۰ روز به نشانی ارسال کننده فرستاده خواهد شد و با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری آئین پایانی و اعلام نتایج داوری از ظریق فضای مجازی و غیر حضوری خواهد بود و به تمامی هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی راه یافته است گواهی شرکت تعلق خواهد گرفت.

در هر یک از رشته‌های نسخ و ثلث جوایز به این شرح خواهد بود، نفر اول تندیس جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ ۵ میلیون تومان، نفر دوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ ۳ میلیون تومان، نفر سوم لوح تقدیر و جایزه نقدی مبلغ ۲ میلیون تومان و جوایز ویژه نیز به‌منظور تشویق استعداد‌های جوان، در هر بخش ثلث و نسخ، برگزیدگانی از میان هنرمندان زیر ۳۰ سال سن معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره ملی خوشنویسی آیات دبیرخانه جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا منصوری در گفتگویی که با خبرنگار ما داشت در بخشی به مسائل جالبی که باعث کنار رفتن او از لیست داوران داشته اشاره کرده و مدعی شد قادر به ادامه حضور بوده اما آیین نامه و شرایط انتخاباتی پیش رو این اتفاق را شکل داده است.

تا آخر فصل فرصت داشتم
هر شروع یه پایانی دارد. در سال ۷۷ که در کلاس مرحوم استاد حمید خوش‌خوان که شروع کردیم 124 نفر در آن حضور داشتیم که در نهایت به تعداد کمی رسیدیم. دوست داشتم به بالاترین سطح برسم که خوشبختانه این اتفاق با حضور در در مسابقات و تورنمنت‌های خوبی برای من شکل گرفت. روزی که آمدیم برای ما فرش قرمز پهن نکردند و طبیعی است که روزی هم که می‌رویم توقعی نداشته باشیم. بازی پرسپولیس – ملوان آخرین داوری بنده بود. خیلی‌ها درباره آن حرف زدند اما خودم در نهایت تصمیم گرفتم این آخرین قضاوتم باشد.

قانون 45 ساله‌ها توصیه است اما هوشمند به آن توجه شد
نه فقط من، خیلی از دوستان دیگر هم بودن که امسال و در اول فصل این اتفاق برای آنها افتاد و با شرایط سنی از کار کنار گذاشته شدند. حالا تا آخر لیگ این فصل هم می‌توانستم ادامه بدهم اما بخاطر یک سری شرایط ترجیح دادم پیش از پایان فصل خداحافظی کنم. با این حال به نظرم این رویه از اساس مشکل دارد. اینکه شرایط حضور جوانان فراهم شود خوب است و خودمان هم استقبال می‎کنیم و خودم هم دو دهه قبل وقتی خواستم ورود کنم جوان بودم. اما چه خوب است که سلسله مراتب رعایت شود. قدم به قدم جلو برویم و به دنبال جایگزین باشیم. این قانون 45 ساله قبلا در فوتبال روز دنیا هم بود اما در ادامه به این نتیجه رسیدند که اشتباه است. در لیگ انگلیس با آن تاکتیک و فشردگی بازی‌ها داوران بالای 50 ساله کار می‌کنند. ولی اینجا هنوز متاسفانه حالا به هر دلیلی که من فکر نمی‌کنم البته فنی باشد، تصمیم دیگری گرفته می‌شود. متاسفانه از دوره‌ای که آیین‌نامه ای که فیفا خواست یکسان کند و مشکلات را کاهش دهد، در آن یک سری توصیه‌ها داشت. این ۴۵ ساله‌ها توصیه است، دپارتمان و کمیته توصیه است، بودن رئیس کمیته داوران در عضویت هیات رییسه توصیه است و هیچ اجباری در آن نیست. همه اینها هدف برای توسعه فوتبال بودو  توسعه داوری است اما ما گزینشی انتخاب می‌کنیم و دیگر هوشمند حین گزینه‌های توصیه به آنها توجه می‌کنیم!

آیین‌نامه داوری پر از اشکال است اما الان وقت انتخابات است!
پیرو تمامی توصیه‌ها نیستیم؛ مثلا دپارتمان و کمیته که از روزی که در فوتبال ایران باب شد نگاه کنید چقدر مشکل و اختلاف نظر شکل داده است.  اینکه به سود داوری نبوده، یک جاهایی هم به ضرر داوران هم بوده است. این اصلا به درد فرهنگ ما نمی‌خورد و باید جلوی آن بگیریم. قانون 45‌ساله‌ها را هم فکر کنم با توجه به شناختی که از دوستان دارم، تعداد داوران سه برابر شده و الان می‌خواهند کم کنند و الان هم انتخابات و مجمع داریم و پس بهترین و دم دست ترین کار را می‌کنند که همین 45 ساله‌هاست. آیین نامه کمیته داوران ما بسیار بسیار قدیمی است و کلی در آن اشکال است اما تغییری در آن نمی‌دهند.

دیگر خبرها

  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه