Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان یزد، معاونان و دادستان یزد با تاکید بر اینکه نیت خدایی و اخلاص در زندگی انسان اثرات بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: توکل به غیر از خدا، نتایج ناپایدار به دنبال دارد و برکت در توکل به خدا و اخلاص است.

وی عنوان کرد: کسانی که برای خدا کار کردند و صبوری و مقاومت پیشه کردند و به خلق خدا توجه نشان دادند، آثار فردی و اجتماعی بسیار عاید خود و جامعه کردند که مصداق آن شهدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصری تاکید کرد: امیدواریم همه در راه خدمت به بندگان خدا و با توکل به خدای متعال حرکت کنیم و همانند امام خمینی(ره) که با همین نیت در راه پیروزی انقلاب قدم برداشت، بتوانیم توطئه‌های دشمنان را خنثی کنیم و در مسیر توسعه و پیشرفت کشور قدم برداریم.

امام جمعه یزد با بیان خاطراتی از امام خمینی(ره) در دوران تبعید بیان کرد: توکل امام به خدا و سپردن تمام امور به او و قدم برداشتن در مسیر وظیفه، چنان آرامشی به امام داده بود که هیچکس نتوانست او را از مسیری که انتخاب کرده بود، منصرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تلاش همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال عنوان کرد: باید در این زمینه دستورالعمل و برنامه ریزی داشته باشیم و دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و دستگاه های اجرایی، هماهنگ و همسو در این مسیر گام بردارند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی وابستگی های ما به خارج از کشور شایسته نیست، تصریح کرد: وابستگی در زمینه خوراک دام زیبنده کشور ما نیست و همه دستگاه ها باید به سهم خود ورود و تلاش کنند تا با استفاده از ظرفیت موجود در استانها در این زمینه خودکفا شویم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: تولید نیازمند تشویق و پشتیبانی است و در کنار حمایت از تولیدکنندگان باید برای جذب و حمایت از نخبگان و صاحبان ایده نیز تلاش کرده و موانع پیشرفت آنها را رفع کنیم.

وی اظهار داشت: اگر حرکت در مسیر تولید را جدی کنیم، می توانیم به قله های ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب دسترسی پیدا کنیم.

ناصری همچنین بر ضرورت رسیدگی به معیشت مردم و رفع مشکلات آنها نیز تاکید کرد و گفت: رفع این مشکلات راهکار دارد و دست اندرکاران امر باید توجه داشته باشند که نباید برای دولتها کار کنند بلکه باید برای مردم کار کنند و نباید برای رفع مشکلات مردم چشم به مهلت فعالیت دولتها داشته باشند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید روی مسائل آموزشی در حوزه تولید نیز کار شود، اظهار داشت: این موضوع باید توسط همه دستگاه ها جدی گرفته شود.

وی در مورد فعالیت های دستگاه قضایی نیز عنوان کرد: دستگاه قضایی باید در مسیر رفع مشکلات وارد میدان شود و اجازه ندهد هیچ عاملی امنیت، فرهنگ و آرامش مردم را مختل کند و در زمینه پیشگیری نیز بسیار جدی‌تر از قبل عمل کند.

ناصری تاکید کرد: دستگاه قضایی در برنامه ریزی آینده خود باید امنیت و فرهنگ مردم را مدنظر قرار دهد و در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد و به طور ویژه در بعد پیشگیری ورود کند.

کد خبر 5177370

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد امام جمعه یزد محمدرضا ناصري ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه امام زمان حضرت مهدی عج تردد وسایل نقلیه گرگان عکس استانها خرم آباد ایلام دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود پاک نیت بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: قطعاً سیاست های جمعیتی برای فرزندآوری موثر است منتها دولت می تواند این سیاست ها را تقویت کند و زمینه‌هایی برای فرزندآوری بیشتر با ایده‌هایی عملگرایانه فراهم کند.

وی در ادامه عنوان کرد: الان از دغدغه های زوج ها امرار معاش و معیشتشان است، هر زوجی نیاز به حداقل‌هایی برای خانه و مسکن و مادیات دارد. اضافه کردن نسل هم مشکلات خاص خود را دارد اما قطعاً مشکلاتش کمتر از پیری جمعیت است

وی با اشاره به غریزه قوی مادری در بین زنان جوان گفت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند، نباید طوری شود که نسل آتی در زمان کهنسالی هیچکس را نداشته باشد که به او رسیدگی کند. زوجین جوان باید به این مسایل توجه کنند که همانطور که گذشته های ما نیاز به فرزند در سنین بالا داشتند، نها هم همینطور هستند.

وی با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: وقتی سن ازدواج بالا می رود و جوانان ازدواج کرده هم تمایل به فرزند پیدا نمی‌کنند به مروری کهن سالی جمعیت رخ می دهد. باید برای سال های آتی تمهیدی بیاندیشیم تا مشکلاتی از این دست گریبان جامعه مان را نگیرد، هنرمندان هم پای کار بیایند تا ترسیمی از فضای درست خانوادگی برای نسل جوان داشته باشند. به هر حال هنرمندان هم الگوی جامعه هستند.

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

همچنینانسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال‌هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجرا شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است

شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسوولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند.

خود فرهنگ‌سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعاً در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روزها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6092956

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • دولت با ایده‌هایی عملگرایانه سیاست‌های جمعیتی را تقویت کند
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی