Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@07:35:28 GMT

سفر نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ایران، ترکیه و قطر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۱۶۲

سفر نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ایران، ترکیه و قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مالزی از سفر نفر دوم این وزارتخانه به کشورهای ایران، ترکیه و قطر به منظور دیدار، گفت‌و‌گو با مقام‌ها به منظور تقویت روابط دوجانبه خبر داد.

به نوشته روزنامه مالزیایی «سان دیلی»، وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای درباره سفر دوره‌ای «داتوک کمارالدین جعفر» قائم مقام این وزارتخانه به سه کشور ایران، ترکیه و قطر منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، قرار است این سفر دوره‌ای از چهارشنبه (امروز ) تا ۶ آوریل (۱۷ فروردین) به طول بیانجامد و نفر دوم وزارت خارجه مالزی به ترتیب از ترکیه، قطر و ایران دیدن کند.

وزارت خارجه مالزی اعلام کرد، سفر «داتوک کمارالدین جعفر» به ایران، ترکیه و قطر نشاندهنده اهمیت بالایی است که مالزی برای روابط و شراکت خود با این سه کشور مهم در منطقه غرب آسیا قائل است.


اجلاس ۲۰۱۹ سران اسلامی به میزبانی مالزی

 

این مقام ارشد مالزیایی قرار است در سفر به تهران، آنکارا و دوحه با همتایان خود و همچنین دیگر مقام‌های این سه کشور دیدار کند.

طبق اعلام وزارت خارجه مالزی، موضوع مهم و در اولویت این سفر، «تقویت بیش از پیش همکاری‌های چند وجهی موجود» میان کوالامپور با تهران، آنکارا و دوحه است.

به گفته این وزارتخانه، «تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه» میان مالزی با ایران، ترکیه و قطر، بخش دیگری از رایزنی‌های سفر کمارالدین جعفر خواهد بود.

سفر مقام ارشد مالزیایی به تهران، آنکارا و دوحه در شرایطی انجام می‌شود که روسای جمهور ایران، ترکیه و امیر قطر آذرماه ۱۳۹۸ و پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا با سفر به کوالالامپور در اجلاس سران اسلامی به میزبانی مالزی شرکت کردند.

شرکت روسای جمهور ایران، ترکیه و امیر قطر به مذاق سعودی خوش نیامد و روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی با اذعان به عصبانیت محور سعودی از اجلاس سران اسلامی در مالزی، این نشست را «مسجد ضرار» خوانده بود (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران مالزی ترکیه قطر وزارت خارجه مالزی ترکیه و قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب خدمه کشتی برای عبور از مقر دزدان دریایی (فیلم) نجات 16 خدمه کشتی باری در آب‌های چین

دیگر خبرها

  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران