Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای «قلب آسیا» در بیانیه پایانی این کنفرانس تاکید کردند که کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس از پیش زمینه‌های مهم و اساسی برای رسیدن به صلح و ثبات پایدار در افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» پس از نشستی دو روزه با حضور روسای جمهور افغانستان، تاجیکستان، وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو و سازمان‌ها و کشور حامی این روند پس از صدور بیانیه‌ای مشترک به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنفرانس مقامات افغانستان شرایط این کشور را حساس و نقش کشورهای منطقه را با ارزش دانستند.

حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز تاکید کرد که این کنفرانس برای تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی در حمایت از گفت‌وگوهای صلح افغانستان مهم است.

بیانیه پایانی کنفرانس قلب آسیا، قتل‌های هدفمند، حمله به غیرنظامیان، فعالان مدنی، مدافعان حقوق بشر، روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌‌ای در افغانستان را محکوم کرد.

این بیانیه با تاکید بر عدم مشروعیت جنگ جاری در افغانستان اظهارداشت که کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس  از پیش زمینه‌های مهم و اساسی برای رسیدن به صلح و ثبات پایدار در افغانستان است.

سران شرکت کنندگان در کنفرانس قلب آسیا از فعالیت گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی در افغانستان ابراز نگرانی کردند و مبارزه مشترک با تروریسم و افراط‌گرایی را مهم اعلام کردند.

همچنین در بیانیه پایانی، اعضای این کنفرانس، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر و تجارت غیرقانونی آن را تهدید عمده برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و ثبات منطقه خواندند.

آغاز نشست "قلب آسیا" در تاجیکستاندیدار ظریف و اشرف غنی در حاشیه اجلاس قلب آسیا+عکسدیدار سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستاناشرف غنی در تاجیکستان: انتقال قدرت از طریق انتخابات در افغانستان باید انجام شود

به گفته وزارت امور خارجه افغانستان، در این بیانیه پایانی بر اهمیت افغانستان و پشتیبانی از این کشور بر اساس تعهدات جامعه جهانی در کنفرانس ژنو 2020، تأکید شده است.

وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای عضو و حامی قلب آسیا در پایان با تاکید بر نقش محوری سازمان ملل برای ایجاد صلح و ثبات، از حضور فعال و مؤثر این سازمان در مذاکرات صلح افغانستان نیز استقبال کردند.

همچنین نقش سازمان همکاری اسلامی نیز بر پایان دادن خشونت‌ها و تأمین آتش‌بس در افغانستان مهم دانسته شده است.

سران کنفرانس قلب آسیا در این بیانیه موافق کردند که دهمین نشست اعضای آن در سال 2022 میلادی در کابل پایتخت افغانستان برگزار شود.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان اخبار تاجیکستان اخبار افغانستان کنفرانس قلب آسیا بیانیه پایانی آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم

تیم ملی فوتسال افغانستان از صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا باز ماند.

تیم فوتسال افغانستان برای اولین بار است که در این تورنمنت شرکت می کند.

مهاجرین افغانستانی مقیم ایران از تلاش تیم فوتسال افغانستان قدردانی کردند و برای آنها در تورنمنت های بعدی آرزوی موفقیت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • پایان کار تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم