Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@06:17:56 GMT

چین روزانه ۱ میلیون بشکه نفت از ایران وارد می کند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۴۶۲

در اوایل همین ماه گزارش شد که چین با پیش ‌بینی اینکه دولت بایدن تحریم ‌ها علیه ایران را بر می ‌دارد،  حجم بالایی از نفت ایران را خریداری می‌کند. حتی هند هم  قصد خرید نفت از ایران را دارد. واشنگتن در ماه مارس به چین هشدار داد خرید نفت از ایران را متوقف کند. طبق گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا: ما به چینی ‌ها گفته ‌ایم که تحریم ‌ها علیه ایران را ادامه می‌ دهیم و هیچ چراغ سبزی وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 احتمال لغو تحریم‌ هایی که در دوره ترامپ وضع شده وجود دارد ولی بی‌ ثباتی‌ های بسیاری در این مورد وجود دارد.چین در این بین در حال خرید نفت ایران است و اخیراً یک قرارداد بلند مدت عرضه نفت به ارزش ۴۰۰ میلیارد دلار با این کشور امضا کرده است.طبق این قرارداد، چین سرمایه ‌گذاری عظیمی در بخش‌ های مختلف اقتصاد ایران طی ۲۵ سال آینده انجام می ‌دهد و در ازای آن از این کشور نفت دریافت می ‌کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محرمانگی قرارداد با چین به دلیل تحریم‌ها است
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • لبه تیغ
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • بانک شهر می‌تواند سعید عزت‌اللهی را پرسپولیسی کند؟ بعید است!
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس