Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول هیأت دانشگاه علم و صنعت ویژه برنامه‌های هیات شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت در ایام کرونا را تشریح کرد.

یوسفی، مسئول هیئت شهدای گمنام دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون اقداماتی که این هیئت دانشجویی در سال گذشته (۹۹) انجام داده است، گفت: از اواخر سال ۱۳۹۸ که خبر شیوع ویروس کرونا در کشور پخش شد، سبک زندگی روزمره مردم کشورمان دچار تغییرات و تفاوت‌های زیادی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
هیأت شهدای گمنام با توجه به اینکه دانشجویی و نخبگانی است، هیئت تراز نامیده می‌شود و وظیفه خود دانست که یک بازتعریفی در فعالیت‌های خود در دوران کرونا داشته باشد. از جمله اینکه مناسبت‌هایی که انتهای سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ بود، بیشتر به صورت مجازی تعریف می‌شد و بیشترین تمرکز ما بر روی بازپخش مراسم در فضای مجازی بود.

مسئول هیأت دانشگاه علم و صنعت افزود: با ادامه دار شدن روند کرونا ما هم برنامه‌های خود را به روال سابق بازگردانیم، قبل از شیوع ویروس کرونا به این صورت بود که ۳۰ شب در مسجد شهدای دانشگاه علم و صنعت به رسم هرسال، مراسم مناجات داشته باشیم، ولی با توجه به ادامه دار شدن این ویروس ناچار شدیم که این مراسم را به صورت کامل لغو کنیم، ولی به شب‌های قدر که رسیدیم، ویژه خود شب‌های قدر یک دستورالعملی از سمت ستاد کرونا اعلام شد که با یکسری ضوابط و شرایط خاص امکان برگزاری مراسم به صورت حضوری هم برقرار است.  
وی ادامه داد: یکی دیگر از مراسماتی که در سال ۹۹ انجام شد، مراسم غدیر بود. این برنامه با هماهنگی مجمع هیئات دانشجویی، هیئات دانشجویی دیگر دانشگاه‌ها و خیریه حضرت زهرا (س) دانشگاه علم و صنعت  راه اندازی شد و توفیق داشتیم در منطقه محروم خورشید هشتم که توسط گروه‌های جهادی دانشگاه علم و صنعت شناسایی شده بود، خدمت کنیم. مردم این منطقه با مشکلات زیاد عمرانی دست و پنجه نرم می‌کردند و حتی خیابان هایشان آسفالت درستی هم ندارد.

یوسفی افزود: ما در روز عید غدیر ۱۰ هزار پرس غذا برای وعده ناهار بین تمام اهالی آنجا توزیع کرده و در کنار آن مراسم‌های فرهنگی مثل گروه سرود و ایجاد غرفه‌هایی برای فروش اقلام خوراکی با قیمت ارزان ایجاد کردیم.  

وی ادامه داد: این شروع فعالیت‌های هیأت شهدای گمنام و گروه‌های جهادی دانشگاه علم و صنعت در منطقه خورشید هشتم بود. همچنین با توجه به شناخت مشکلاتی که در آن منطقه وجود داشت، برای مسائل مختلفی اعم از اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار آن منطقه برنامه ریزی شد و برنامه‌های دیگری هم به صورت بلند مدت در نظر گرفته شد.

مسئول هیأت دانشگاه علم و صنعت گفت: بعد از عید غدیر و با نزدیک شدن به ماه محرم سال ۹۹ و با توجه به پروتکل‌های خیلی خاصی که برای ماه محرم و عزاداری دهه اول محرم اعلام شده بود. هیأت شهدای گمنام هم یک فضای بازی داخل دانشگاه چندین فضای باز داخل دانشگاه را با فرش و موکت آماده استقبال از مردم و برگزاری مراسم کرد. هر شب به طور میانگین ۲۵۰۰ نفر مهمان ما بودند که این آمار برای شب عاشورا به سه هزار و پانصد نفر هم رسید.     یوسفی تصریح کرد: مراسم دیگری که سال گذشته توفیق برگزاری آن را با رعایت پروتکلها داشتیم، فاطمیه بود که هم در فاطمیه اول و هم در فاطمیه دوم این مراسم برگزار و به صورت زنده از فضای مجازی و تلویزیون پخش شد. همچنین در کنار این مراسم ها طبخ و توزیع غذا به صورت بهداشتی را به همراه داشتیم و توانستیم غذای نذری را بین مردم کارتن خواب ها و اهالی کوره‌های آجرپزی توزیع کنیم. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علم و صنعت هیات شهدای گمنام خدمت جهادی دانشگاه علم و صنعت شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند