Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور گفت: امام درس بزرگی به همه داد و اعلامیه مهمی بود و این که در این کشور همه کاره مردم هستند. اگر در یک کلمه ۱۲ فروردین ۵۸ را تفسیر کنیم این است که میزان رای مردم و ملت است و همه کاره مردم هستند.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت ضمن گرامیداشت دوازدهم فروردین و سالروز اعلام نظام جمهوری اسلامی ایران در دوازدهم فروردین ۱۳۵۸، رفراندوم را یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) دانست و گفت: بعد از انقلاب و تقریبا بلافاصله بعد از روز دهم فروردین و یازدهم فروردین که دو روز همه پرسی و رفراندوم بود، با ۲۲ بهمن که پیروزی انقلاب اسلامی بوده فاصله آن ۴۷ روز است یعنی از دو ماه کمتر است که مردم پای صندوق آرا آمدند و به نظام رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه دارد:  امام درس بزرگی به همه داد و اعلامیه مهمی بود و این که در این کشور همه کاره مردم هستند. اگر در یک کلمه ۱۲ فروردین ۵۸ را تفسیر کنیم این است که میزان رای مردم و ملت است و همه کاره مردم هستند. و این مردم هستند که برای خود نظامی را بر می‌گزینند و انتخاب می‌کنند. نظامی که یک پایه آن جمهوریت و ‌مردم سالاری و پای دیگر موازین اسلام و اسلامیت است و پایه سوم آن ایران است. این سه در کنار همه قرار می‌گیرد و می شود جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی افزود:  نام نظام ما هم جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی در اصل اول مخصوصا در اصل سوم می گوید دولت جمهوری اسلامی ایران، این نام این نظام است و دارای سه پایه مهم است که هرکدام اهمیت خاص خود را دارد.

ادامه دارد.....

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 امام خمینی حسن روحانی سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک»، نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق پس از دیدار با رهبر انقلاب در توئیتی نوشت:

بە دیدار رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای در تهران شرفیاب شدم.

در این نشست بر آمادگی و تمایل عراق و اقلیم کردستان جهت پیشبرد روابط همە جانبە با جمهوری اسلامی ایران تأکید نمودیم.

دیگر خبرها

  • توییت نیچروان بارزانی پس از دیدار با رهبر انقلاب
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح