Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@15:57:17 GMT

بوکر بین‌المللی ۲۰۲۱؛ نامزد‌هایی از چهار قاره

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۶۴۴

بوکر بین‌المللی ۲۰۲۱؛ نامزد‌هایی از چهار قاره

آثاری از چهار قاره و در ۱۱ زبان مختلف به فهرست نامزد‌های اولیه «جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۱» راه یافتند.   به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۲۱ روز گذشته (سه‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰) نامزد‌های اولیه خود را شناخت. در بین ۱۳ اثری که امسال به رقابت برای این جایزه ۶۹ هزار دلاری راه یافتند، نام کان ژو (Can Xue) نویسنده چینی و نگوگی وا تیونگو (Ngugi wa Thiong’o) نویسنده کنیایی که مدت‌هاست از آن‌ها به عنوان برندگان احتمالی نوبل ادبیات یاد می‌شود نیز به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فهرست کوتاه نامزد‌های جایزه بوکر بین‌المللی امسال شامل آثاری از چهار قاره است که از آن جمله می‌توان به جنگ فقرا (The War of the Poor) از اریک ویلار نویسنده فرانسوی، به یادِ خاطره (In Memory of Memory) اثر ماریا استپانووا نویسنده روس، مضرات سیگار کشیدن در تختخواب (The Dangers of Smoking in Bed) اثر ماریانا انریکز از آرژانتین و جزئیات فرعی (Minor Detail) نوشته آدانیا شیبلی نویسنده فلسطینی اشاره کرد.  
به گفته لوسی هیو هلت (Lucy Hughes-Hallett)، رئیس هیات داوران این دوره از جایزه بوکر بین‌المللی، پیرنگ غالب در بین آثار منتخب، موضوع مهاجرت و رنج ناشی از آن و همچنین بهم‌پیوستگی مفید در دنیای مدرن بود.
بیشتر نویسندگان و مترجمان حاضر در این فهرست، برای اولین بار است که شانس رقابت برای جایزه بوکر بین‌المللی را به دست می‌آورند، از بین نامزد‌ها فقط مگان مک دوول مترجم و کان ژو نویسنده پیش‌تر نیز نامزد دریافت این جایزه شده بودند.
امسال همچنین برای اولین بار در تاریخ جایزه بوکر، یکی از کتاب‌های منتخب به دست خود نویسنده ترجمه شده است؛ نگونی وا تیونگو کتاب ۹ مطلق (The Perfect Nine: The Epic Gikuyu and Mumbi) را خود به زبان کنیایی نوشته و سپس به انگلیسی ترجمه کرد.  
فهرست کوتاه نامزد‌ها ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام می‌شود و برنده نهایی دوم ژوئن (۱۲ خرداد) در یک مراسم مجازی معرفی خواهد شد.
جایزه بوکر بین‌المللی هر ساله به یک رمان ترجمه شده به زبان انگلیسی اهدا می‌شود که در انگلستان یا ایرلند منتشر شده باشد. هدف از اهدای این جایزه، تشویق ناشر و خواننده به نشر و مطالعه کتاب‌های داستانی از سراسر جهان و معرفی و تبلیغ کار مترجمان است. هم رمان‌ها و هم مجموعه داستان‌های کوتاه واجد شرایط رقابت برای دریافت این جایزه هستند. به نویسنده و مترجم اثر برگزیده مشترکا یک جایزه نقدی ۵۰ هزار پوندی (۶۹ هزار دلاری) اهدا می‌شود و نویسندگانی که به فهرست کوتاه این جایزه راه پیدا کنند نیز هرکدام یک هزار پوند دریافت می‌کنند. لینک کوتاه: asriran.com/003G9s

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جایزه بوکر بین المللی نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۴ از امروز ۱۸ اردیبهشت 1403 به مدت چهار روز در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

 در این چهار روز، بیش از ۳۰ رویداد علمی و فناورانه ازجمله رویداد استیج، ریورس‌پیچ‌، ایستگاه آینده، آماده‌سازی نسل زد برای ورود به بازار، هاکامستر، فروم حکمرانی و ادزآپ با هدف بررسی چالش‌های گوناگون، رفع نیاز‌های آموزشی دنیای استارت‌آپ‌ها و اکوسیستم فناوری و ... برگزار خواهد شد.

افتتاحیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور خواهد بود.

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس تا جمعه ۲۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | این گل ستاره ایرانی نامزد دریافت جایزه پوشکاش است؛ عجب گلی!
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • یک جایزه و یک نامزدی برای «لوتریا» در آمریکا و بلژیک
  • سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس آغاز به کار کرد
  • از ۵ قاره در کنفرانس صنعت هسته‌ای شرکت کرده اند
  • فهرست نامزد‌های جبهه مردمی ایران قوی در ۲۲ حوزه اعلام شد
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار