Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع میدانی یمن از پیشروی‌های جدید نیروهای انصارالله در مارب و تسلط آنها بر چندین مواضع راهبردی جدید خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الاخبار به دنبال پیشروی نیروهای انصارالله در مواضع استراتژیک در جبهه شمال غربی مارب، این شهر در حال سقوط است و اگر این روند ادامه پیدا کند به معنای انتقال جنگ به دروازه شمال غربی مرکز استان مارب و عملاً به معنای سیطره انصارالله بر منطقه سوم نظامی و پایگاه استراتژیک «صحن الجن» و به دنبال آن فراهم شدن مقدمات برای آزادسازی کامل مارب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط زنگ هشدار در محافل قبیله ای وفادار به ائتلاف متجاوز سعودی -اماراتی به صدا درآمده و به نظر می‌رسد مزدوران متوجه شده‌اند که سیطره کامل انصارالله بر مارب طی چند روز آینده یک واقعیت اجتناب ناپذیر است؛ به ویژه در شرایطی که صفوف نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن در حال فروپاشی است.

در حالیکه این محافل قبیله‌ای درباره سقوط قریب الوقوع مارب هشدار می دهند شماری از پادگانهای راهبردی در شمال غربی این شهر طی 24 ساعت گذشته تحت سیطره نیروهای صنعا قرار گرفته و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند جنگ را به خارج از اردوگاه آوارگان در منطقه إیدات الراء منتقل کنند. همچنین با وجود حملات مکرر جنگنده‌های ائتلاف سعودی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای صنعا سیطره انصارالله بر مواضع راهبردی مارب همچنان ادامه دارد.

در این میان منابع میدانی به روزنامه الاخبار گزارش دادند که پس از تلاش دولت مستعفی یمن برای استفاده از کارت بشردوستانه جهت جلوگیری از پیشروی نیروهای صنعا، نیروهای انصارالله موفق شدند نبرد را از حومه منطقه عیدالرئه به شرق منطقه سویدا منتقل کنند.

این منابع افزودند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند پادگان های قبیله ای و شرقی در پایگاه نظامی «صحن الجنّ» وابسته به نیروهای منصور هادی را تحت کنترل خود درآورند.

یمن| هشدار انصارالله درباره احتمال انفجار کشتی صافر و بروز فاجعه جهانییمن| انصارالله: ادعاهای آمریکا درباره صلح در حد حرف است/ ادامه تجاوزات عربستان در مارب و صعده

حمایت هوایی گسترده جنگنده‌های سعودی هم نتوانست مانع فرو ریختن مواضع راهبردی شبه نظامیان وابسته به ریاض شود و با وجود بیش از 20 حمله هوایی، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مناطق جدیدی را فتح کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مناطق نزدیک به صحن الجن و جبال الخشب مشرف به پایگاه نظامی و مراکز نظامی وابسته به شبه نظامیان عبد ربه منصور هادی رسیده اند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین بر مناطق راهبردی الفجوه، الحرامله و السیطره مسلط شدند. این همزمان با پیشروی‌های مشابه نیروهای وابسته به دولت نجات ملی یمن در جبهه غربی شهر مارب بود که بیش از 70 درصد از منطقه ایدات الراء تحت کنترل نیروهای دولت نجات ملی یمن قرار گرفت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر مناطق راهبردی الفجوه، الحرامله و السیطره مسلط شدند.

طی دو روز گذشته همچنین حدود 200 افسر و سرباز از صفوف نیروهای مزدور منصور هادی جدا شده و به نیروهای صنعا پیوستند.

منابع آگاه نظامی در این زمینه گزارش دادند که این افسران و سربازان باز پس از ارتباط و هماهنگی با نیروهای انصارالله مواضع خود را در جبهه های مارب تحویل آنها دادند و همچنین ارتش و کمیته های مردمی یمن همه امکانات لازم برای حمایت از این عناصر را فراهم کرده اند.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با استقبال از بازگشت جداشدگان، از همه آنهایی که هنوز هم در صفوف دشمن هستند خواست تا به آغوش وطن بازگشته و از عفو عمومی بهره‌مند گردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی انصارالله یمن اخبار یمن اخبار عربستان سعودی انصارالله یمن اخبار یمن نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن نیروهای انصارالله نیروهای صنعا منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یسنا زنده پیدا شد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان پس از پنج روز تلاش نیروهای هلال‌احمر، مردمی، بسیج، سپاه و فرمانداری‌های شهرستان‌های همجوار و غرب استان، کودک کلاله‌ای توسط پاراموتور و سگ‌های زنده‌یاب زنده پیدا شد.«یسنا دیدار» دختر چهار ساله روستای «یلی‌بدراق» بخش «پیشکمر» شهرستان کلاله از عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه مفقود شده  بود و تجسس برای پیدا کردن توسط هلال‌احمر، نیروی انتظامی، نیروهای مردمی با تمامی تجهیزات و امکانات در چهار روز گذشته ادامه داشت که غروب پنج شنبه توسط کایت سوار هلال احمر در زمین های اطراف یلی بدراق پیدا شد .

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • یسنا زنده پیدا شد
  • اذعان ژنرال صهیونیست به دستاورد راهبردی حزب‌الله/ حادثه‌ای بدتر از هفتم اکتبر در راه است
  • هادی رضایی مسئول پروژه بازی‌های پاراآسیایی جوانان شد
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...