Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی رحمان نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی کارهای صورت گرفته برای توسعه عمران و آبادی این استان در سال های اخیر افزود: کارهای خوبی در حوزه عمرانی در قم انجام شده و تحول خوبی در این استان رقم خورده است به گونه ای که برخی طرح ها که سال ها تعطیل شده بود، در سال ۹۹ عملیات اجرایی آنها از سرگرفته شد و تعدادی از طرح ها نیز تکمیل و افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ۴۸۷ طرح عمرانی با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال، درسال ۹۹ از محل منابع دولتی در این استان به بهره برداری رسیده است، گفت: این طرح‌ها در هشت حوزه زیربنایی، اقتصادی، کشاورزی، زیست محیطی، ورزشی، آموزش عالی،‌ درمانی و گردشگری بوده‌است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود همه محدودیت‌ها،‌ روند توسعه استان در سال‌جاری هرگز متوقف نشده‌است، ادامه داد: از ۴۸۷ طرح افتتاح شده سال‌جاری، طرح‌های زیربنایی، کشاورزی و اقتصادی بیشترین سهم را داشته‌اند.

رحمان نیا، بهره برداری از بیمارستان خیرساز امیرالمومنین(ع) را یکی از کارهای مهم در سال گذشته دانست و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا در استان و ضرورت فعال سازی ظرفیت این بیمارستان، بهره برداری از آن در دستور کار قرار گرفت و با پیگری های انجام شده، این بیمارستان پس از مدت ها وقفه، افتتاح و تجهیز شد.

مدیر کل امور فنی استاندای قم، تصفیه خانه آب دلیجان را از دیگر طرح های مهم استان دانست و گفت: این تصفیه خانه ۶ هزار لیتر بر ثانیه در حال تصفیه آب شرب برای شهر قم است و در چشم انداز سال ۱۴۱۰ این تصفیه خانه، توان تامین ۲۷۰ میلیون متر مربع آب از سد کوچری را دارد.

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح توسعه ای در مجاورت تصفیه خانه فعلی افزود: این طرح ها حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان دولت فعلی آماده بهره بردای شود.

رحمان نیا، ادامه داد: برای ساخت این تصفیه خانه مهم، ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی و ۴۷۱ میلیار ریال تامین اعتبار تامین شده است.

وی افزود: مجموعه ورزشی ۴ هزار و ۵۰۰ نفری امام رضا(ع) منطقه پردیسان قم از دیگر طرح های مهمی است که سال ۹۹ پس از چند سال وقفه فعالیت آن از سر گرفته شد.

رحمان نیا، ادامه داد: این مجموعه ورزشی که از سال ۹۲ عملیات احداث آن آغاز و در سال های اخیر نیمه کار رها شده بود، با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار ملی و استانی از سال گذشته دوباره فعال سازی شد.

وی، ساخت و تکمیل ساختمان جدید سازمان هواشناسی این استان را از دیگر طرح های در حال تکمیل در قم دانست و گفت: این ساختمان با زیر بنای ۲ هزار و ۶۵۱ مترمربع دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

رحمان نیا ادامه داد: این ساختمان هم از نظر فنی و هم از نظر طراحی و اجرا دارای مشخصات بسیار خوبی است و امیدواریم تا پایان خرداد ماه سال جاری بهره برداری شود.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کمربندی جدید قم گفت: کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۰ کیلومتر طول دارد که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱.۸ آزادراه قم- تهران آغاز می شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد.

مدیر کل امور فنی استاندای قم، ادامه داد: با کلنگ زنی این طرح در سال ۹۹، فاز اول آن شامل نقشه برداری، تامین کارگاره و عملیات خاکی تامین و اجرای ۳۵ کیلومتر اول این کمربندی نیز آغاز شده است.

رحمان نیا، اجرای خط راه آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان را از جمله دیگر طرح های مهم دانست و ادامه داد: این خط آهن دارای ۴۰۰ کیلومتر طول است که در ۲ قطع تهران-قم و قم- اصفهان این مسیر را به ۹۰ دقیقه کاهش می دهد.

وی ادامه داد: زیرسازی بخش زیادی از این طرح از تهران تا ۳۰ کیلومتری قم انجام، ضمن اینکه  کارگاه ها طرح تجهیز و مصالح مورد نیاز آن نیز تامین شده است.

مدیر کل امور فنی استاندای قم، افزود: این خط آهن از سمت قم به اصفهان نیز در حال فعالیت است که امیدواریم گره کوچک موجود در این مسیر هم رفع شود.

برچسب‌ها قم دولت تدبیر و امید دولت استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم دولت تدبیر و امید دولت قم دولت تدبیر و امید دولت استانداری قم اخبار کنکور دیگر طرح بهره برداری تصفیه خانه رحمان نیا سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی دوشنبه شب در مراسم گرامیداشت مقام معلم بخش بوشکان در سالن اجتماعات شهر کلمه اظهار کرد: بسیار خوب است که مبانی فکری شهید مطهری را برای فرزندان خود تبیین کنیم که برای نسل امروز راهگشا است.

وی با اشاره به سرکشی به مدارس بخش بوشکان اضافه کرد: معلمان این بخش در شرایط سختی هستند و با حداقلی‌ترین حقوق و مزایا در سخت‌ترین شرایط مشغول خدمت هستند که از همه معلمان این بخش تقدیر می‌کنم.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با مشکلات و چالش‌های معلمی آشنا هستم بیان کرد: کار معلمی نسبت به گذشته سخت و سخت‌تر شده است و معلم امروز باید به روز باشد.

وی گفت: در مجلس یازدهم مطالبه معلمان یعنی قانون رتبه‌بندی تصویب شد که بسیار مهم بود و امروز مطالبه ما از دولت اجرای صحیح این قانون است و در این راستا استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با چند هدف از جمله این هدف دنبال کردیم.

رضایی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز موارد خوبی مصوب شد که اگر دولت به خوبی اجرا کند، مسائل معلمان و آموزش و پرورش تا حد بسیار زیادی رفع می‌شود.

وی تقویت نیروی انسانی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های آموزش و پرورش در این شهرستان را یک اولویت مهم دانست و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که با تحقق برنامه‌ها شاهد آینده بهتری در این شهرستان باشیم.

کد خبر 6098745

دیگر خبرها

  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • امشب؛ دهمین گفتگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم
  • بسیاری از مسائل معلمان در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان