Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:50:04 GMT

نگاه بنگاه‌داری مانع بروز خلاقیت جوانان است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۰۳۲۷

نگاه بنگاه‌داری مانع بروز خلاقیت جوانان است

به گزارش ایرنا ، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران در ساری افزود : برای حرکت در مسیر جهش تولید بهترین گزینه استفاده از جوانان است که در نخستین قدم باید آنان را از موانع بنگاه داری خارج کرد.

وی با اظهار این که نسل جوان امروز خلاق و آشنا با فناوری ارتباطات است ، گفت : متاسفانه گرفتار کردن این ظرفیت عظیم در مسائلی همچنون سفته بازی ، موانع ضمانتی و بهانه هایی همچون سوابق کاری و دیگر موارد باعث شده تا نتوانیم بدرستی از آنان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعت را ضرورت رسیدن به توسعه و جهش تولید دانست و تاکید کرد : امروز در دنیایی متفاوت زندگی می کنیم و همه مدیران به عنوان مسئولان تسهیلگری در رسیدن به توسعه باید این واقعیت را بپذیرند که فناوری ارتباطات و خلاقیت حوانان دو رکن اساسی توسعه در حوزه های مختلف است و باید آنها را به کار گیرند.

وی به ظرفیت های عظیم اقتصادی مازندران اشاره کرد و گفت : بخش قابل توجهی از ظرفیت های اقتصادی استان در سطح ملی و منطقه ای می توانند تعیین کننده باشند.

حسین زادگان شرط به کارگیری ظرفیت استان را نیز در خلاقیت نسل جوان و استفاده از فناوری ارتباطات عنوان کرد و افزود : بخش قابل توجهی از فعالیت جوانان در حوزه ارتباطات در حال هدر رفت است که می بایست از آن در بخش های اقتصادی و راهنمایی جوانان با استفاده از ابزار توجیه مالی به کارگیری کرد.

استاندار مازندران گردشگری و کشاورزی را دو رکن اساسی اقتصاد مازندران دانست و گفت : می توان با استفاده از فناوری ارتباطات آن را متحول کرد و مشتریان جهانی در بازارهای بین المللی برای آن یافت.

ارتباط سرد دانشگاه و شرکت‌ها

حسین زادگان همچنین به ظرفیت علمی و دانشگاهی استان اشاره کرد و گفت: مازندران دارای مجموعه های دانشگاهی قوی و حتی بنام در سطح منطقه و بین المللی است که نیروی متخصص و همچنین دانش آموختگان خلاقی دارد. 

وی افزود : بزرگ ترین ایراد ما این است که هیچگاه نتوانستیم بین دانشگاه و حوزه های اقتصادی استان و همچنین شرکت ها ارتباط موثر برقرار کنیم تا از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاهی برای تولید و توسعه بهره مند شویم.

استاندار مازندران رابطه بین شرکت های فناورانه و تولیدی را نیز سرد توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت هایی در استان داریم که نه تنها در سطح استانی و ملی بلکه در سطح بین المللی در حال فعالیت هستند که هیچ ارتباطی بین این شرکت ها نیز ایجاد نکردیم.

نخستین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران صبح امروز با حضور رییس پارک فناوری اطلاعات کشور در ساری به زمین زده شد.

برچسب‌ها ساری ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران احمد حسین زادگان 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران ساری ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مازندران احمد حسین زادگان اخبار کنکور فناوری ارتباطات فناوری اطلاعات حسین زادگان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به این که تعهد ساخت ۱۶۴ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن مازندران دست یافتنی است و فقط به همت و تلاش و همگرایی وابسته است‌، گفت: بخشی نگری مانع پیشرفت و آبادانی مازندران می‌شود.

یوسف نوری روز شنبه در جلسه شورای تامین مسکن مازندران، با عنوان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم به صورت جدی پیگیری می‌شود، اظهار کرد: تامین مسکن در افزایش نرخ ازدواج و باروری مازندران بسیار تأثیرگذار است لذا از فرمانداران  تقاضا داریم تا در تامین زمین مسکن حمایتی همت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: موانع تامین زمین مسکن حمایتی مازندران باید با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برطرف شود لذا روش‌ها و همگرایی‌ها در اجرای طرح‌ها بسیار مهم است و هر یک از شهرستان‌های مازندران در طرح نهضت ملی مسکن باید برای مسکن حمایتی وارد عمل شوند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در مازندران تصریح کرد: مازندران حدود سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و بنا به اعلام دو نهاد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از ۲۴۰ هزار خانوار زیر پوشش خود دارد و از خدمات حمایتی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه داشبورد طرح نهضت ملی مسکن مازندران باید در فناوری‌های جدید عملیاتی شود، تصریح کرد: یعنی شماره انداز پیشرفت روزانه ساخت نهضت ملی مسکن مازندران باید طراحی شود.

استاندار مازندران با بیان این که عمده مشکلات و موانع استان در سایه همگرایی حل و فصل می‌شود، گفت: طرح‌های هادی روستایی مازندران باید متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه طراحی شود، این که در روستایی خالی از سکنه، طرح‌های هادی تهیه شود، صحیح نیست.

نوری با اشاره به اینکه، نظام مسائل هر شهرستان با همکاری فرمانداران باید بدون مراجعه به استان حل و فصل شود و به جلسات استانی منتقل نشود، بیان کرد: ساخت مسکن محرومان مازندران را خیلی جدی بگیریم، چراکه این مقوله سبب رضایت مردم از نظام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • مانع‌تراشی برای فعالیت تولیدکنندگان پذیرفتنی نیست
  • دخترى كه با طلا و ركورد شكنى به قولش عمل كرد
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد