Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، یک سالی می‌شود که مهمان بدقدم و بدشگون بساط پهن کرده و رفتنی نیست.

موج را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و در حال پیشروی است. گاه چنان سرکش و بی‌رحم می‌تازد که در جهش ناگهانی به اوج می‌رسد و گاهی نیز با شیب ملایم مردم را نسبت به خود بی‌خیال می‌کند.

کرونا را می‌گویم؛ ویروس مرگباری که حالا در سال جدید جان تازه گرفته و جان انسان‌های زیادی را می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با وجود سیر نزولی آمار مبتلایان در یک بازه زمانی اواخر اسفند ماه 1399 مسؤولان از امکان بازگشت و پیک جدید کرونا در فروردین و خرداد گفتند اما برای جلوگیری از شدت موج پیش‌رو کنترل و مراقبتی نداشتند.

«طرح هر خانه یک پایگاه سلامت» که با هدف پایش محله‌ای آغاز شده بود در سایه عدم پشتیبانی و ناهماهنگی ادارات شکست خورد و آن طور که برنامه‌ریزی شده بود عملیاتی نشد؛ اگرچه همین سطح از اجرا به کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به خاطر افزایش بیماریابی کمک کرد.

با وجود تصمیم ستاد مقابله با کرونا اما مصوبه‌های 27 اسفند ماه برای کنترل مبادی ورودی، منع تردد در سطح شهر و محدودیت‌های فعالیت برخی صنوف هیچ گاه رنگ عملی به خود نگرفت.

این سهل‌انگاری نسبت به سخت‌گیری محدودیت‌ها مردم را نیز بی‌خیال کرونا کرد، با یک بررسی از وضعیت شهر دهدشت این واقعیت ترسیم شده که رفتار مردم دیگر شبیه جامعه‌ای نیست که با بیماری کشنده و خطرناک مواجه است.

 

با آغاز بهار و به رغم هشدارهای مسؤولان برای ممنوعیت سفر اما خارج از شهر دهدشت خانواده‌های بسیاری در دامان طبیعت اتراق کرده و شبانه‌روز اسکان دارند. این در حالی است که چادرهای با لوگوی هلال‌احمر نیز در برخی از نقاط به چشم می‌خورد و در نگاه اول به اردوگاهی می‌ماند که حادثه دیدگان را در خود جای داده است.

در یست و پنجمین نشست ستاد مقابله با کرونا که روز گذشته برگزار شد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اظهار داشت: صحبت از آمار و ارقام مشکلی را حل نمی‌کند و مصوبه‌ها ارزش خود را از دست داده است.

محمدطاهر طیب‌زادگان افزود: چه فایده وقتی بگوییم آمار رشد فزاینده دارد و تداد موارد بستری شهرستان روزانه به ۱۶مورد رسید.

او گفت که سخت‌گیری در برخورد با بی‌توجهی‌های کرونایی وجود ندارد، کافه باغ‌ها به راحتی مجالس عروسی بدون رعایت پروتکل برگزار می‌کنند،مبادی ورودی شهر مسدود نیست و مردم برای تشییع اموات در ساعات دلخواه چانه‌زنی می‌کنند.

 

دبیر ستاد مقابله با کرونای کهگیلویه افزود: اگر به همین روال پیش برویم فاجعه تمام عیار کرونایی در شهرستان رخ خواهد داد.

حجت‌السالام وحدانی‌فر نیز وضع موجود را حاصل سوء تدبیر در اعمال محدودیت‌ها خواند و گفت: کدام ورودی کنترل شد؟ اگر کاری صورت گرفت خودروهای پلاک غیر بومی در سطح شهر چه می‌گوید.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: نمی‌گویم نیروی انتظامی کاری نکرد بلکه دیگر دستگاه‌ها برای کنترل همکاری نکردند، با ارائه عدد و ارقام مشکلی حل نمی‌شود.

 

فرماندار کهگیلویه با مطلوب خواندن وضعیت شهرستان نسبت به سایر مناطق استان افزود: البته ما وضع موجود راضی نیستیم و باید کنترل شود.

دارا کریمی‌نژاد گفت: کرونا رفتنی نیست باید سبک زندگی را با این بیماری وفق داد. مردم به خودشان بیایند و این فرهنگ نهادینه شود که هر کس به سلامت خود و جامعه اهمیت دهد.

همچنین جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه گفت: روزانه نیروهای بسیجی در ورودی حضور دارند اما طرح را رفع تکلیف می‌دانم.

اقبالی افزود: ساعات فعالیت طرح با زمان ورود و خروج خودروها مغایرت دارد.

 

این در حالی است که دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه معتقد است تا زمانی که مردم نخواهند رعایت کنند هر گونه عمل بازدارنده بی‌اثر است.

عبداله سعادتیان گفت: تالارها را تعطیل کردیم مردم مجالس عروسی را به مجاورت تالار و دشت و طبیعت کشاندند ما در کدام بیابان در پی جمع‌آوری عروسی ها باشیم.

در حالی که بخش مهمی از مراقبت‌های کرونایی به فرهنگ سازی برمی‌گردد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نبود اعتبار در این حوزه می‌گوید و برای چندمین بار از علوم پزشکی به خاطر عدم اختصاص بودجه برای اجرای کارهای مقابله با کرونا انتقاد کرد.

سید ایرج کاظمی‌جو تصریح کرد: بخش ناچیزی از اعتبارات فرهنگی اختصاص به حوزه فرهنگ دارد اعتبار در اختیار ادارات از ما بهتران است.

انتهای پیام/82016
 

 

 

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونای سرکش فارس کهگیلویه مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب در اجلاسیه شهدا و سرداران شهید شهرستان کهگیلویه، افزود: علیرغم وجود مصوبه برای اتصال استان به راه آهن، اقدامی عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های ارتباطی، تصریح کرد: جاده های خطرناک سبب عدم حضور سرمایه گذاران در استان می شود.

حسینی به ظرفیت بالای منابع آبی استان اشاره کرد و بیان داشت: سرچشمه تعدادی از سدها استان ما بوده، اما تخصیص مناسبی از آنها برای استان نداشتیم.

امام جمعه یاسوج با تاکید بر اهمیت احداث سد آبریز، عنوان کرد: چرا باید مردم ما در کنار منابع آبی، لب تشنه باشند و خبری از روند احداث آن نیست.

حسینی با اشاره به پتانسیل های کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت باید اقدامات لازم برای رفع مشکلات را انجام دهد.

کد خبر 6092584

دیگر خبرها

  • اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است