Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل محمدی مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تولید مستمر انرژی برق با تلاش کارکنان واحد‌های نیروگاه رامین به ویژه در گرمای طاقت فرسای جنوب همواره دارای چالش‌های متعددی در عرصه بهره برداری، نگهداری و تعمیرات است.

او افزود: خرسندیم با تکیه بر دانش و تخصص همکاران خود با موفقیت از این چالش‌ها گذر کرده ایم تا بتوانیم با تولید پایدار انرژی برق در خدمت مردم و صنایع باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی بیان داشت: رفع مشکلات فنی واحد‌های تولیدی یکی از مهمترین دغدغه‌های ما به منظور تقویت سطح آمادگی این نیروگاه جهت تولید برق به ویژه در فصل تابستان و پیک مصرف برق است و هم اکنون نیز با اضافه شده واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵ نیروگاه به چرخه تولید برق سطح آمادگی این نیروگاه بهبود یافت.

فربد قیصری پور سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز مهمترین اقدامات تعمیراتی در این پروژه را در بخش توربین و سیستم تحریک عنوان کرد و گفت: همچنین مهمترین اقدامات در بخش مکانیک تعویض پره ردیف ۳۱ و ۳۲ توربین، تعویض دیافراگم‌های ردیف ۳۱ و ۳۲ توربین، تعویض یاتاقان شماره ۴ و بازسازی یاتاقان شماره یک و ۵ توربین، اصلاح یاتاقان‌های تراست و تنظیم حرکت محوری توربین انجام شد.

او همچنین بازدید از یاتاقان‌های ۲ و ۳ و یاتاقان‌های ۶ و ۷ ژنراتور، بازدید و بررسی فنی اسلیپ رینگ ژنراتور، باز کردن سیلندر بخش فشار متوسط توربین، بازدید و بررسی فنی روتور فشارضعیف، تنظیم آببند‌های انتهایی سیلندر فشار ضعیف و انجام آلایمنت روتور‌های توربین را دیگر اقدامات عملیاتی در بخش مکانیک برشمرد.

قیصری پور رفع مشکل کنداکتور بار‌های ژنراتور برای اولین بار با تلاش متخصصان نیروگاه، رفع عیب اساسی اشکال سیستم تحریک اصلی شامل عیب یابی و تحلیل سیستم AVM در آزمایشگاه سیمیلاتور تحریک و تعویض کارت‌های معیوب، رفع عیب از سیستم تایریستور‌های تحریک، تست کامیشینینگ نهایی پانل‌های ارتباطی تحریک، دمونتاژ مجموعه اسلیپ رینگ‌های رتورژنراتور جهت بررسی و تست ترک‌های جوشکاری شده و اطمینان از سالم بودن رتور، مونتاژ نهایی مجموعه فن‌ها و اسلیپ رینگ‌ها، تعویض ذغال‌ها و... را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز ادامه داد: همچنین سرویس همه تاسیسات الکتریکی مشترک هردو واحد و تاسیسات جانبی آن‌ها شامل استارت بویلر، شیمی، تصفیه فیزیکی و مازوتخانه را مهمترین اقدامات در بخش الکتریک دانست و اظهار داشت: اقدامات مهمی در بخش بویلر شامل؛ تعویض ۵۵ شاخه لوله واتروال کلکتور تاکلکتور کوره بویلر در ناحیه MRP، بازسازی کامل اسکرین B پمپ‌های CWP، تعویض زانو و بخشی از مسیر ۲۲ اینچ بالابر کندانسور، تعویض ۴ متر مسیر ۲۰ اینچ بخار ثانویه کندانسور اواپراتور، ترمیم کانال‌های دود و هواو تعویض ولو مسیر ۱۳ به ۶ اتمسفری صورت گرفت.

او در ادامه مهمترین اقدامات در بخش ابزار دقیق را رفع اشکال از ۵ عدد از فندک‌های مشعل‌های بویلر، سرویس کاری همه پانل‌های مربوط به مشعل‌های بویلر به تعداد ۱۶ عدد، تست کابل‌ها و سرویس مگنت‌های توربین، تست کابل‌ها و سرویس حرکت محوری و مگنت و استاپ والو توربو فیدپمپ، مونتاژ میجرمنت‌های توربین و تست تجهیزات و تحویل صفر توربین، تست سیگنالینگ و تست حفاظت کلی واحد، بهینه سازی گیت والوهای، برج‌های یک و ۳و ۵، تاسیسات، بهنیه سازی و جابجایی گیت والو‌های دریناژ‌های شاخه A و B، رفع اشکال از گیت والو‌های کامشنینگ شده از سوی بهره برداری (۱۶۰ مورد) برشمرد.

به گفته قیصری پور، بهینه سازی فلومتر فارسونگ‌های بویلر شامل بازسازی، رنگ آمیزی و بهینه سازی استند و نصب ترانسمیتر جدید، نصب جعبه ترمینال و منبع تغذیه ۲۴ ولت جدید، کابل کشی و ترمینیشن جدید، نصب نشان دهنده محلی دیجیتال، سرویس و رفع گرفتگی از مسیر‌ها و تست تجهیزات فیدپمپ‌های А و В , و توربو فید پمپها، اجکتورها، تعمیر و تعویض ۳۰ عدد بلوک تغذیه، تعمیر و تست ۵ عدد کارت مانیتورینگ، تعمیر و تنظیم ۴ عدد سطح سنج، تعمیر و تنظیم ۱۵ عدد کنورتور نیز انجام شده است.

او تصریح کرد: در بخش برج‌های خنک کن نیز اقدامات زیادی از جمله سرویس و تمیزکاری نم گیر‌های ۱۵ سل برج‌های خنک کن، سرویس ۱۵ افشانک شکسته، نصب درایوشافت کامپوزیتی برروی سل شماره ۵ از برج شماره یک برای اولین بار و استفاده از گاردون‌های کامپوزیتی بجای گاردون‌های فولادی، اصلاح و بازسازی یک دستگاه گیربکس برج خنک کن و نصب بروی سل ۲ برج شماره یک، تخریب ۵ عدد شاسی گیربکس به علت فرسودگی بیش از حد، نصب یکعد شاسی جدید بروی سل ۴ برج شماره ۵، لایروبی حوضچه‌های برج شماره ۲ و تعویض روغن ۱۲ دستگاه گیربکس فن‌ها بعلت کارکرد بالا را از اقدامات تعمیراتی این بخش به شمار می‌روند.

نیروگاه رامین اهواز دارای ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی را در تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور ایفاء می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید برق توزیع برق نیروگاه رامین اهواز مهمترین اقدامات برج شماره شماره ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اگر قصد خرید خانه در مناطق شرق تهران را دارید این گزارش را از دست ندهید.

یک آپارتمان ۴۰ متری یک خوابه در محله امامت تهران در حالی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان دیگری در پیروزی تهران با متراژ ۵۲ متر و یک اتاق خواب، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌ارزد. این واحد ساخت سال ۱۴۰۰ است.

اقتصادآنلاین در گزارشی نوشت: برای خرید یک خانه ۸۱ متری در محله اوقاف با دو اتاق خواب و سن بنای ۸ سال به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

با بودجه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در محدوده دانشگاه علم و صنعت شوید. این واحد دو اتاق خواب و ۱۲ سال سن دارد.

یک واحد ۷۶ متری دو خوابه در نظام‌آباد در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

واحد آپارتمانی ۱۸ ساله در تهرانپارس غربی با متراژ ۱۰۳ متر و دو اتاق خواب در روزهای گذشته معادل ۱۰ میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی در نارمک جنوبی با زیربنای ۵۶ متر، در حالی که ۱۳ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۵ میلیارد تومان معامله می‌شود. همچنین، با ۵ میلیارد تومان می‌توانید یک واحد آپارتمان ۷۵ متری ۲۸ ساله با دو اتاق خواب در محله وحیدیه خریداری کنید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را بخوانید؛

قیمت خانه‌های شرق تهران (اردیبهشت ۱۴۰۳)
محله متراژ مشخصات مبلغ کل (تومان) قیمت هر متر (تومان)
تهرانپارس شرقی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۶ - ۲ خوابه ۴٬۵۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۲۸۵٬۰۰۰
تهرانپارس شرقی ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۴٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۴٬۶۱۵٬۰۰۰
نیرو هوایی ۷۰ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۵٬۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
نظام‌آباد ۹۸ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۷٬۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۶٬۰۲۰٬۰۰۰
نارمک ۷۵ متر سال ساخت ۱۳۸۴ - ۲ خوابه ۵٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۸٬۶۶۶٬۰۰۰
امامت ۷۸ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۸۵٬۸۹۷٬۰۰۰
زاهد گیلانی ۱۳۳ متر سال ساخت ۱۴۰۰ - ۳ خوابه ۹٬۱۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۶۸٬۴۲۱٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۲۰ متر سال ساخت ۱۳۷۲ - ۲ خوابه ۴٬۵۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۰٬۰۰۰٬۰۰۰
پیروزی ۹۰ متر سال ساخت ۱۴۰۲ - ۲ خوابه ۸٬۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۹۷٬۷۷۷٬۰۰۰
تهران‌نو ۹۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۲ خوابه ۶٬۸۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۷۲٬۱۰۵٬۰۰۰
خاک سفید ۶۵ متر سال ساخت ۱۳۸۰ - ۱ خوابه ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴۶٬۱۵۳٬۰۰۰
تهرانپارس غربی ۱۰۳ متر سال ساخت ۱۳۸۵ - ۲ خوابه ۱۰٬۹۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۱۰۵٬۸۲۵٬۰۰۰

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899688

دیگر خبرها

  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • داستان عجیب تعویض پیراهن موسیالا با مسی
  • موسیالا فاش کرد: داستان عجیب تعویض پیراهن با مسی
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین