Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:53:25 GMT

دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی مریوان متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۱۳۳۸

دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی مریوان متوقف شد

آزاد نامداری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیروهای ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی در جنگل های محدوده روستای بلکر یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی مشاهده شد.

وی افزود: با حضور به موقع نیروهای ویژه منابع طبیعی فعالیت این بیل مکانیکی بلافاصله متوقف و از تخریب و قطع درختان جنگلی این منطقه جلوگیری شد و ضمن مستند سازی و مختصات برداری متخلفان برای تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از قلع و قمع ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکستان غیرمجاز نیز خبر داد و گفت:  در پی گشت زنی نیروهای اداره منابع طبیعی در اراضی ملی روستای بیلو یک تاکستان احداثی مشاهده شد.

وی افزود: این تاکستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به صورت غیرقانونی و در اراضی ملی احداث شده بود که نیروهای یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی این تاکستان را قلع و قمع کرده و مُوها را به اداره منابع طبیعی منتقل کردند.

نامداری اضافه کرد: عامل ایجاد این تاکستان غیرمجاز شناسایی و پرونده تخلف وی تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می شود.

وی اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت این اداره هفته گذشته نیز یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی مریوان و در نزدیکی بهشت مصطفی این شهر را متوقف کردند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان جنگل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان جنگل منابع طبیعی مریوان جنگل منابع طبیعی اخبار کنکور اداره منابع طبیعی بیل مکانیکی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس