Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:32:36 GMT

تقویت نظام خلاقیت، ضرورت توسعه فناوری را دو چندان می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۰۶۹

تقویت نظام خلاقیت، ضرورت توسعه فناوری را دو چندان می کند

ایسنا/آذربایجان غربی جلسه توسعه همکاریهای جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

 به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی این دیدار با حضور مهندس پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان استان، امین رستم زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان و معاونان هر دو دستگاه در راستای توسعه همکاریهای فیمابین در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی از جمله راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیومرث پورایراندوست، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این جلسه ضمن تبریک سال جدید با تقدیر از اقدامات جهاد دانشگاهی در اجرای طرحهای مشترک از جمله برنامه ها و سمینارهای مشترک فرهنگی و طرح سرباز مهارت و کارگاههای اخیر اظهار کرد:مجموعه جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان بعنوان یک تیم منسجم و متحد می توانند کارهای ارزشمندی در حوزه آسیب شناسی در حوزه جوانان و کارآفرینی اجرایی و هدایت کنند.
وی با تاکید بر امضای تفاهم نامه فیمابین با جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد:در راستای استفاده از ظرفیتهای متقابل و بهره مندی از توانمندیهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف امضای تفاهنمنامه همکاری فیمابین از اولویت های اصلی برای سال جاری باشد.
وی مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی را پتانسیلی برای مهارت آموزی به جوانان اظهار کرد و افزود: امیدواریم با افتتاح این مرکز بتوانیم به رسالت این مرکزکه شتاب دهی به کسب و کارهای فناورانه جوانان و همچنین ترویج و نوآوری و شکوفایی برای دانش آموختگان استان است دست پیدا کنیم.
وی همچنین بر اجرای کارگاههای آموزشی مهارت محور از جمله فن بیان و اصول مذاکره برای جوانان با مشارکت جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: جهاد دانشگاهی با تکیه بر پتانسیل های علمی و اجرایی و بستر آموزش مجازی می تواند کمک ارزشمندی در ارایه اموزش های مجازی و حضوری به جوانان با این اداره کل داشته باشد.
در ابتدای این دیدار امین رستم زاده، رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با تاکید بر ظرفیت ها و پتانسیل های مشترک جهاد دانشگاهی و اداره کل ورزش و جوانان در طراحی، تدوین و اجرای برنامه های کیفی و شاخص در حوزه کارآفرینی،  اشتغال و مهارت آموزی به جوانان اظهار کرد:این نهاد با تکیه بر اعضای هیات علمی و گروه های پژوهشی و آموزشی تخصصی آمادگی خود را برای اجرای برنامه های مشترک اعلام می دارد. 
وی با تشریح ظرفیت ها و قابلیت های همکاری آموزشی فرهنگی و کارآفرینانه و حوزه پژوهشی این واحد خاطر نشان کرد: راه اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی در این واحد با وجود داشتن مرکز رشد نشان از رویکرد  تخصصی این نهاد به موضوعات از جمله در حوزه فعالیت و نوآوری و کارآفرینی است.
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی تقویت فرهنگ خود باوری با بستر سازی برای شکوفایی استعدادهای جوانان را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این مهم می طلبد که بسترهای خلاقانه با عقبه و مدل مشخص نیازسنجی و متناسب با ادبیات ذهنی جامعه مخاطب طراحی و تعریف گردد.
رستم زاده ایجاد یک زیست بوم تخصصی متناسب هدفمند کار آمد و با برنامه و استراتژی مشخص کاری در حوزه تبدیل ایده جوانان استان به نوآوری و کارآفرینی را از اهداف راه اندازی این مرکز از سوی جهاددانشگاهی استان ذکر کرد.
وی با اشاره به عقبه و نوع و جوهر تفاهم و بستر حقوقی که جهاددانشگاهی با نهادهای مختلفی چون اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل کار و امور اجتماعی استان و سایر دستگاه ها در زمینه های مختلف پیش قدم شده  و وارد پروژه اجرایی مشترک می شود،یادآورشد: این رویکرد کار تیمی و ورود مبدعانه و خلاقانه جهاددانشگاهی با برنامه مشخص در نیازهای اساسی کشور و جامعه که جرات و جسارت جهاد وارانه می طلبد به ذات فرهنگ جهادی این نهاد و مسولان وزارتخانه و دستگاه ها بر می گردد که به جهاددانشگاهی بعنوان یک مرکز علمی جهادی و الهام بخش اثر گذار و پیشرو با روحیه انقلابی و جهادی نگریسته و با اعتماد تام به نام این نهاد مقدس انقلابی به برنامه ریزی و خروجی کار می اندیشند.
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی فارغ از نگرش های مختلف صرفاً به تحقق اهداف و آرمان های عملی انقلاب و نمود حلاوت آنها در زندگی جوانان و دانشجویان و مردم می اندیشد،اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از محورهای مورد تاکید در همه حوزه های فرهنگی آموزشی پژوهشی کار آفرینی رویدادهای مهارت محور و تربیت نسل جوان برای ساختن متعالی ایران اسلامی در مرزهای پیشرفت و علم و فناوری است که جهاددانشگاهی تاکید ویژه بر آن در تمامی ابعاد دارد.
رستم زاده با اشاره به اینکه میزان ضریب فناوری جامعه حاصل و پرداخته ذهن خلاق عملیاتی جوانان یک کشور است، خاطرنشان کرد: احساس نیاز به فناوری زمانی نمود هر چه کیفی تر خواهد داشت که مشاغل و خدمات دهندگان مختلف کشور مبتنی بر علم وبه شکل دانش مبنا از سوی افراد خلاق و نوآور راه اندازی و شکل بگیرد در اینصورت نیاز به فناوری در جهت تبدیل به ثروت به شکل مستمر بسیار ضروری بوده و در نتیجه چرخه و نظام خلاقیت و نوآوری کشورها هر چه بیشتر و کیفی تر شکل گرفته و سیاستگذاری ها با اعتقاد واقعی تر و عملیاتی تر در آن مسیر محقق خواهد شد.
وی ادامه داد:فلسفه راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی(منش) و رشد جهاددانشگاهی در راستای تربیت و مهارت آفرینی و تحقق مدل های زنجیره چنین زیست بومی به شکل تخصصی، مساله محور و متناسب با ادبیات ذهنی و نیازهای هر استانی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش مجازی کارآفرینی خلاقيت جهاددانشگاهی آذربایجان غربی دانشگاهی آذربایجان غربی اداره کل ورزش و جوانان نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی راه اندازی اداره کل رستم زاده رئیس جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه