Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@09:24:19 GMT

مصالح کلان ایران و ایرانیان را از حبس و حصر رها سازیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۱۰۰

مصالح کلان ایران و ایرانیان را از حبس و حصر رها سازیم

عارف با بیان اینکه بیایید در آستانه ورود به قرن جدید، امید و اعتماد را مبنای سیاست قرار دهیم، گفت: سیاست راستین یعنی سیاست مردم بنیان، پادزهر مشکلات ایرانیان در آستانه ورود به قرن جدید است. بیایید عذر خواهی از ملت را با عمل و با مشارکت دادن ایرانیان، نمایان سازیم.

به گزارش ایمنا متن یادداشت محمدرضا عارف به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، به شرح زیر است:

در سالروز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، یاد و خاطره تمام کسانی که برای استقرار حق حاکمیت ملی، استقلال، آزادی و جمهوریت سازگار با روح اسلام، گام برداشتند را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر ماست که آرمان‌های انقلاب شکوهمند مان را در دهه پنجم آن، سرلوحه نظام بر آمده از انقلاب قرار داده و خود را منصفانه با ترازوی آن آرمان‌ها بسنجیم. نظام جمهوری اسلامی ایران، به میزانی که به شعارهای انقلاب پایبند بوده، دستاوردهای بزرگی را کسب کرده و به میزانی که از اصول و آرمان‌ها فاصله گرفته، در وصول به اهداف مردمی‌ترین انقلاب قرن بیستم، ناکام مانده است.

وقتی رهبر فقید انقلاب، جمهوریت سازگار با روح اسلام را به عنوان الگویی جدید از حکمرانی تئوری زه کردند، در مقابل الگوهایی که دین اسلام را در حمایت از استبداد تعریف می‌کرد، به حاشیه رفت. آنگاه که آن پیر خردمند میزان را رأی ملت تعریف کرده و با فاصله‌ای اندک از پیروزی انقلاب مشروعیت و حقانیت حکومت را به رأی ملت منوط کردند، اساسی پایدار برای تمام دوران‌ها برای انقلاب اسلامی تدوین کردند.
امروز و در دهه پنجم، شاهدیم که قرائت‌های ضد حقوق ملت و مشروعیت مردمی، با وارونه نمایی خط و مشی انقلاب و رهبران آن، رأی ملت را زینتی توصیف می‌کنند. بزرگترین ظلم به مردمی‌ترین انقلاب و رهبر عظیم الشان آن، چشم پوشی و تحریف محکمات اندیشه پیر جماران است؛ رویه‌ای که در ناکامی‌های انقلاب بزرگترین سهم را داشته است.

جریان اصلاحات، از بدو شکل‌گیری، هویت خود را در وفاداری به آرمان‌های انقلاب تعریف کرده و همچنان گفتمان خود را حول آن اصول سامان و سازمان دهی می‌کند.

ما برانیم که همچنان می‌توان با اتکا به ملت و پیشی دادن منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی و جناحی، کشور را از مخاطراتی که از درون و برون ایران را تهدید می‌کنند، وا رهاند.

بیایید در دهه پنجم انقلاب، اصلاحات بنیادین را با ارجاعی هوشمندانه و روز آمد در دستور کار قرار دهیم. بیایید اجازه ندهیم امید ملت بیش از این آسیب ببیند و با اقدامی اقناعی، از گذشته‌ای که ما را دچار شکاف دشمن شاد کن حکومت و ملت کرده است، برهانیم.
بیایید مصالح کلان ایران و ایرانیان را از حبس و حصر منافع شخصی، باندی و جناحی خود رها سازیم و ایران و منافع آن را در صدر سیاست گذاری‌های خود قرار دهیم.

بیایید شعارهای انقلاب را در عملمان ترجمه کنیم. بیایید استقلال از شرق و غرب را با محرم دانستن مردم، شفافیت و صداقت تعریف کنیم و مفاد معاهدات بین‌المللی را در مرأی و منظر ملت ایران قرار دهیم.

بیایید آزادی را با ایجاد زمینه مشارکت ملت در سرنوشت خود به منصه ظهور برسانیم. بیایید جمهوری اسلامی ایران را جمهوری سازگار با دستاوردهای بشری و با قرائتی حقوقی تفسیر کنیم.

بیایید در آستانه ورود به قرن جدید، امید و اعتماد را مبنای سیاست قرار دهیم. سیاست راستین یعنی سیاست مردم بنیان، پادزهر مشکلات ایرانیان در آستانه ورود به قرن جدید است. بیایید عذر خواهی از ملت را با عمل و با مشارکت دادن ایرانیان، نمایان سازیم.

ایران عزیز در شرایط کنونی نیازمند مدیریتی هوشمندانه‌تر از گذشته است. امیدوارم با درایت و کیاست همزمان حاکمیت و ملت زنده و پویای ایران، فصل جدیدی از توسعه و پیشرفت را آغاز کنیم.

یقین دارم که ملت صبور ایران در این برهه از زندگی سیاسی خود، همچنان امیدوارانه سیاست ورزی خواهد کرد و خود را آماده ورودی مسئولانه به قرن جدید خواهد کرد.

ملت سرزنده ایران از ناامیدی‌ها عبور می‌کند و دوباره مسئولیت و رسالت تاریخی خود را به منصه ظهور خواهد رساند.

منبع: ایسنا

کد خبر 484027

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصلاح طلبان جمهوری اسلامی ایران انتخابات محمدرضا عارف پیشنهاد عارف شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آستانه ورود به قرن جدید جمهوری اسلامی قرار دهیم آرمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!

آفتاب‌‌نیوز :

چند وقتی‌ست که همایون شجریان به همراه انوشیروان روحانی، آهنگساز مشهور ایرانی در آنسوی آب‌ها مشغول برگزاری تور کنسرت‌های خود هستند. رفتار همایون در کنسرت‌های داخلی‌اش همیشه دلبرانه بوده و نوعی نجابت خاص داشته که در کمتر کسی می‌توان دنبالش گشت.

از همان تخفیف ویژه به دانشجویان برای نشستن در دو ردیف اول تا جلوگیری از افزایش قیمت «کنسرت نمایش سی» که طی یک ماه در تهران برگزار شد، تمام کار‌های نیکی‌ست که از او به یاد داریم. همایون شجریان انسان معتبری‌ست و از خانواده‌ای اصیل پای به عرصه هنر گذاشته. خیلی خوشحالیم که دوباره به روی استیج بازگشته و تصاویری که از او مخابره میشود سرشار از حال خوب است. مگر می‌شود با انوشیروان روحانی همکاری کنی و یک پرفورمنس ایده‌آل خلق نکنی؟

اصل ماجرا چیست؟

اما به تازگی حواشی نه چندان جالبی درباره اجرا‌های او در سیدنی و لس آنجلس داغ شده. از اعداد عجیبی که بر روی بلیط‌ها نقش بسته که در واقع با یک حساب سرانگشتی کافی‌ست به سود خالص ۴۰۰ هزار دلاری همایون شجریان فقط در یک اجرا برسیم. این عدد از حداقل ۲۰۰۰ تماشاچی او در سالن مشهور اپراهاوس شهر سیدنی به دست می‌آید. در واقع او و تیمش برای یک اجرا مبلغ هنگفتی را به جیب خواهند زد و البته که نوش جانشان، اما شاید قیمت ۳۰۰ دلاری برای هم‌میهنان در سراسر دنیا روا نباشد.

اما درباره اجرای لس آنجلس باید گفت که ابهامات فراتر می‌رود. جایی که به ناگاه وب‌سایت متولی فروش بلیت خبر اتمام ظرفیت را می‌دهد و در صفحه اینستاگرامی همایون، وب‌سایتی دیگر برای خرید بلیت معرفی می‌شود! وب‌سایتی که قیمت‌های همان اجرا را بالاتر برده و بین ۲۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار به مشتریان ارائه می‌دهد!

اما ما فکر می‌کنیم شاید این اتفاق دسیسه‌ای باشد برای همایون و تیم محبوبش، اما خب حق داریم که دچار ابهامات گسترده باشیم. او قافله‌سالار موسیقی ما در این سال‌هاست و امیدواریم که حداقل یک نفر از تیم اجرایی‌اش بیاید و درباره همه این ابهامات شفاف‌سازی کند.

اما کاربران چه گفته‌اند؟

میترا: پول بلیطم را از کنسرت همایون شجریان پس گرفتم. حتما باید تفاوتی بین برخی هنرمندان باشه.

شفق: همچنان بحث روز ایرانیان در آمریکا. کنسرت همایون شجریان. کاش متولیان کنسرت اقلا پاسخگو باشند. بیان و بگن که اینجا چه خبره؟

کیجا: اگه به برخی دوستان بر نمیخوره یه اشاره‌ای به همایون شجریان بکنم! این عزیز موقع کنسرت که می‌شه تو یک ساعت تیکت‌های گرونش سولد آوت می‌شه. کاش می‌فهمیدم چرا این کسی که ندارد نشان از پدر رو حمایت می‌کنید؟

آقا همایون، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!

پارسی: من برای همایون بار‌ها پیام گذاشتم که درباره این اتفاقات توضیح بده.

هنرمند تنها: این ما هستیم که باید به هنرمندان بفهمونیم قدرت و احترامشون از مردم میاد پس در مقابل درد مردم بی‌تفاوت نباشن.

سیمین:، اما پیشنهاد می‌کنم مصاحبه همایون شجریان و عادل فردوسی پور رو ببینید، خیلی چیز‌ها دستتون میاد احتمالا.

هرمز: خیلی روی قشر خواننده و بازیگر حساب باز می‌کنید، خواننده که اولا برای دل خوش می‌خونه و مردم هم پول می‌دن صداش رو بشنون. البته کل دنیا همین هست وقتی یکی تو چشم میاد ازش انتظارات انسان‌های بزرگ منش رو دارن، یک آدم عادیه دیگه.

پدر: آخه چرا از همه توقع یکسان دارید. همایون ادعایی هم نداره این که برخی قصد تخریبش رو دارند اصلا درست نیست!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • آقای همایون شجریان، تو را به خدا بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • معلمِ متفکر
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • ارزش های اخلاقی در ایرانیان بالاترین رتبه را در جهان دارد
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی