Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری و ستاد اجرایی فرمان امام؛ نیاز بازار داخلی به مواد اولیه واکسن کرونا تامین می‌شود
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام از تامین داخلی و بومی مواد اولیه تولید واکسن کرونا حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی به عنوان دو مجموعه پیشرو در شکل‌دهی به زیست‌بوم توسعه فناوری در کشور، اقدام به سرمایه‌گذاری و حمایت از طرح‌های تولید مواد اولیه واکسن کرونا با استفاده از ظرفیت داخلی کرده‌اند.

این همکاری مشترک به انتشار فراخوانی برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده «محیط‌های کشت، مواد معدنی با گرید دارویی مورد نیاز در فرآیند‌های تولید واکسن»، «ژل‌های تخلیص و ادجوانت‌های فرمولاسیون» و همچنین «مواد پلی استایرنی مورد نیاز در کشت‌های سلولی» منجر شده است.

این حمایت‌ها در قالب «توسعه بازار در همکاری با تولید کنندگان داخلی واکسن کرونا»، «ارائه تسهیلات افزایش مقیاس صنعتی، سرمایه در گردش و یا تکمیل دانش فنی»، «تسریع در دریافت مجوز‌ها و حل مشکلات رگولاتوری» و «ارائـه خدمات ویژه در حـوزه بین‌الملل و گمرک» ارائه خواهد شد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان دارای زیرساخت، مجوزات و سهم بازار، شتاب‌دهنده‌ها و تیم‌های فناوری که توانمندی تولید مواد اولیه واکسن کرونا را دارند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تا آخر فروردین‌ماه سال جاری به آدرس اینترنتی http://biodc.isti.ir مراجعه کنند.

بیش از یک سال از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد، اتفاقی که شاید بهترین زمان برای اثبات توانمندی علمی جوانان و متخصصان ایرانی به دنیا بود. روز‌هایی که به سرعت همه نیاز‌ها و تجهیزات درمانی این بیماری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شد و در اختیار مردم قرار گرفت.

یکی از این حوزه‌ها تولید واکسن کرونا بود که در ذیل چند پروژه تحقیقاتی آغاز شد و در حال حاضر نیز این طرح‌ها در حال پیگیری است و به نظر می‌رسد، با وجود تمامی فشارها، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، عزم ایران برای ورود واکسن‌های کرونای ملی به بازار دارویی کشور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جدی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاونت علمی واکسن کرونا واکسن کرونا مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان

توافق‌نامه همکاری دو جانبه بین سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای توسعه صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در پارک این استان منعقد شد.

به گزارش ایسنا، توافق‌نامه مذکور در راستای کمک به توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان، بین پارک علم و فناوری استان سمنان در بحث توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

همکاری دو جانبه در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در راستای تحقق اهداف و ماموریت‌های پارک در راستای انتخاب شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف و بررسی اولیه ظرفیت‌های صادراتی و محصول شرکت، اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA)، برگزاری دوره‌های مهارت افزایی جهت توسعه صادرات شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف، ارتباط با کارگزار معتبر ارائه‌دهنده خدمات حقوقی در حوزه صادرات محصولات و عقد قراردادهای بین‌المللی و برگزاری مشترک نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

پارک علم و فناوری استان سمنان متعهد شد از تمامی ظرفیت‌های خود جهت توسعه سرمایه‌گذاری، روابط بین‌الملل و صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان استفاده و فضا، امکانات و زیرساخت‌های لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین کند.

سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز متعهد شد نیروی متخصص، امکانات فنی و زیرساخت‌های تخصصی لازم جهت انجام موارد مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه را تامین و اتصال شرکت‌های دارای ظرفیت صادراتی در حوزه‌های مختلف به کارگزار صادراتی یا کارگزاران تجارت برون مرزی مورد تایید برای ارزیابی سطح صادراتی شرکت (ERA) تسهیل کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در جریان این توافق‌نامه معاونت علمی مسؤولیت تسهیل اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان را به کارگزاران حقوق بین‌الملل جهت بررسی قراردادهای بین‌المللی شرکت‌ها و دریافت مشاوره‌های حقوق بین‌الملل عهده‌دار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون