Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی زهرا امینی اظهار کرد: بهزیستی استان مرکزی برای آموزش و توان‌بخشی کودکان دارای بیماری اوتیسم به ازای هر کودک مبلغی به عنوان یارانه به مراکز تخصصی تحت نظارت خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: ۱۲۱ بیمار مبتلا به نارسایی اوتیسم در چهار مرکز نگهداری در شهرستان‌های ساوه، خمین و ۲ مرکز در اراک از خدمات درمانی، آموزشی و موارد دیگر بهره‌مند می‌شوند که ارائه خدمات به بیماران اوتیسمی در مراکز نگهداری روزانه توسط ۵ نیرو متخصص و به صورت روزانه از ساعت ۸ تا ۱۳ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: نیروی انسانی شاغل در مرکز شامل کار درمان، گفتار درمان، کارشناس روانشناسی بالینی، مربی امور هنری و ورزشی مربی آموزشی با تحصیلات حداقل لیسانس در رشته‌های روانشناسی یا علوم تربیتی هستند که به کودکان اوتیسم و خانواده تنها خدمات ارائه می‌دهند.

امینی گفت: ۱۳ فروردین (۲ آوریل) روز جهانی آگاه‌سازی اوتیسم نامگذاری شده و سازمان بهزیستی برای شناسایی افراد مبتلا، سامانه‌ای را با عنوان سامانه غربالگری و تشخیص اختلال طیف اوتیسم به این نشانی طراحی کرده است و با نظارت والدین، کودکان با ورود به این سامانه و پاسخ دادن به ۱۰ سوال برای کودکان ۳ تا ۵ ساله غربالگری می‌شوند.

وی گفت: این سامانه امکان اجرای الکترونیکی آنلاین آزمون غربالگری اختلال طیف اوتیسم را توسط خانواده‌ها و سپس ارجاع به پایگاه‌های تشخیص تحت نظارت سازمان بهزیستی فراهم می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در ادامه عنوان کرد: در صورت وجود اختلال طیف اوتیسم در کودک سامانه غربالگری با ارجاع الکترونیک به یکی از پایگاه‌های غربالگری و تشخیص در سطح استان خانواده را برای ادامه کار راهنمایی می‌کنند.

امینی در پایان با اشاره به اینکه تنها مرکز غربالگری دائم کودکان دارای طیف اوتیسم در شهر اراک مرکز درخشش است، گفت: در ادامه خانواده با در دست داشتن معرفی‌نامه به پایگاه دائم غربالگری انتخاب شده مراجعه و در صورت تائید مشکوک بودن؛ آزمون تشخیص طیف اوتیسم به‌صورت آنلاین در مرکز در مورد کودک اجرا خواهد شد.

کد خبر 5178650

منبع: مهر

کلیدواژه: بهزیستی استان مرکزی اوتیسم زهرا امینی اراک ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان آمار کرونا کرمانشاه بوشهر تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج عکس استانها گرگان خرم آباد ایلام اردبیل بهزیستی استان مرکزی طیف اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد

روزنامه معاریو در خبری اعلام کرد، بار دیگر سامانه مکان یابی در بسیاری از مناطق (فلسطین اشغالی) دچار مشکل شده و کاربران فضای مجازی در مناطق شمالی و مرکزی را دچار مشکلات جدی کرد به نحوی که محل آنها را در نزدیکی فرودگاه رفیق حریری بیروت نشان می‌داد.

در ادامه این گزارش آمده است، شامگاه جمعه و بامداد شنبه بسیاری از مناطق شاهد اختلال شدید جی پی اس بود و کاربرانی که قصد استفاده از این سامانه را داشتند خود را در مناطقی در بیروت و در نزدیکی فرودگاه بین المللی رفیق حریری در جنوب آن می‌یافتند.

این رسانه بدون اشاره به احتمال وجود حمله سایبری علیه این رژیم، ادعا کرد، اختلال مذکور برای مقابله با سلاح‌ها و سامانه‌های حزب الله صورت گرفته است تا حملات موشکی و پهپادی این حزب دچار اختلال شود و از کاربران خواست تا نقشه آفلاین اماکن پر کاربرد خود را دانلود کرده و برای سفارشات نیز از انتخاب دستی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مراقب قاتل خاموش باشید/ افراد بالغ باید غربالگری فشارخون شوند
  • اختلال در سامانه وام فرزندآوری و سردرگمی متقاضیان