Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروهای مشترک یمنی به مواضع مزدوران ائتلاف سعودی در استان تعز در جنوب غرب یمن حمله کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، اداره اطلاع‌رسانی جنگ یمن وابسته به صنعا تصاویری از سیطره نیروهای مشترک یمنی بر مواضع مزدوران سعودی در "تپه العثنعش" در بخش "حیفان" خبر داده و اعلام کرده که در جریان این عملیات، مزدوران متحمل خسارات و تلفات جانی گسترده‌ای شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به پیشروی‌های میدانی‌شان در ارتفاعات شمالی و غربیِ مشرف به شهر مأرب ادامه می‌دهند و موفق شده‌اند کنترل برخی مواضع استراتژیک را در دست بگیرند.
یک منبع میدانی تأکید کرد، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی 3 تپه مهم در "ایدات الراء" و نیز مواضعی در منطقه الدشوش را به کنترل خود درآورده‌اند.
منبع مذکور خاطرنشان کرد حدود 200 سرباز و ارتش از میان مزدوران سعودی و نیز تعدادی از عناصر گروه تروریستی القاعده در جریان درگیری‌های شدید دو روز گذشته کشته و یا زخمی شدند.

70 درصد مارب در کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با ادامه پیشروی‌های خود در استان مارب موفق شدند کنترل هفتاد درصد این استان را به دست بگیرند.
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پیشروی‌های میدانی خود در ارتفاعات شمالی و غربی مارب (شمال شرق یمن) ادامه دادند و کنترل برخی مراکز راهبردی در این مناطق را به دست گرفتند.
به گفته یک منبع آگاه، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل سه تپه مهم در منطقه أیدات الراء و همچنین برخی مواضع راهبردی در منطقه الدشوشه در مارب را به دست گرفتند.
این منبع گفت، در درگیر یهای شدید دو روز گذشته صد افسر و سرباز وابسته به مزدوران ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و چند عضو القاعده کشته و زخمی شدند.
این منبع افزود، در حمله موشکی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اردوگاه منطقه سوم در شهر مارب چند مزدور کشته و زخمی شدند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم گفت، اینجا استان مارب در یمن است بطوریکه فقط سی درصد از مساحت این استان در اختیار مزدوران وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان است. جبهه‌های این استان صحنه درگیری‌های شدید ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با مزدوران بود. در این درگیری‌ها جنگنده‌های وابسته به ائتلاف عربی با سی حمله هوایی به استان مارب سعی کردند مانع پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شوند، اما این امر نتوانست مانع پیشروی این نیرو‌ها و آزادسازی مناطق مهمی در این استان خصوصا الدشوش، نخلاء، أیدات الراء، الحمة الحمراء والتباب در شمال غرب مارب شود.
نیرو‌های یمنی طی چند ساعت گذشته به پیشروی در مرز‌های شمال غربی مارب ادامه دادند که در نتیجه آن، مزدوران سعودی کنترل برخی مناطق راهبردی در جبهه‌های غرب مارب را از دست دادند و مجبور به عقب نشینی از آن‌ها شدند، نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی یمن همچنین موفق شدند پادگان‌های نظامی زیادی را در پایگاه صحن الجن در غرب مارب تصرف و آزاد کنند.
نیرو‌های مشترک یمن با دستیابی به این پیروزی‌ها موفق شدند نبرد را به مواضع نزدیک به منطقه صحن الجن منتقل و به کوه‌های الخشب مشرف به اردوگاه‌های جدید شبه نظامیان حزب الاصلاح نزدیک شوند که همین امر باعث عقب نشینی مزدوران این حزب از این منطقه شد.
این تحولات در شرایطی صورت گرفت که عبدالملک العجری عضو هیئت ملی مذاکره کننده (دولت نجات ملی) یمن اعلام کرد علت افزایش توجهات دیپلماتیک به موضوع یمن تلاش طرف‌های دیگر برای جلوگیری از پیشروی در مارب است و مشکل در متوقف کردن درگیری‌ها در این منطقه بدون پرداختن به موضوع محاصره یمن است.
عربستان سعودی و ائتلاف عربی به سرکردگی این کشور برای متوقف کردن پیشروی‌های نیرو‌های مشترک یمن در مارب دست به دامان گروه‌های تروریستی خصوصا شبکه القاعده شده اند، زیرا این استان پایگاه تاریخی القاعده به شمار می‌رود و آزادسازی این استان به معنای پایان حضور تروریست‌ها در یمن خصوصا در مارب است و آزادسازی این استان به جهانیان نشان خواهد داد که در حقیقت چه کسانی با تروریسم مبارزه می‌کنند و چه کسانی آن را به وجود آورده اند و به آن کمک می‌کنند.

عبدالسلام: حقوق انسانی قابل چانه زنی نیست
سخنگوی انصارالله یمن گفت: حق ملت یمن است که همانند دیگر ملت‌ها از حقوق انسانی اش بهره‌مند شود.
محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن در صفحه توئیتر خود نوشت: با ما سر یک لقمه نان، یک دوز دارو و آزادی حمل و نقل چانه می‌زنند. به نام صلح با ما وارد چانه زنی می‌شوند تا با آنان در ظلم به ملت شریک شویم. صلح محقق نخواهد شد. بار دیگر می‌گوییم: این‌ها حقوق انسانی است و معامله پذیر نیست. این حق ملت یمن است که همانند دیگر ملت‌ها از حقوق انسانی اش بهره‌مند شود.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن نیرو های ارتش و کمیته های مردمی یمن مشترک یمن حقوق انسانی ائتلاف عربی درگیری ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای کمک به مردم مظلوم فلسطین و پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات نظامی علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ، دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار داده و به یاری خدا پهپاد‌ها با دقت به اهداف خود اصابت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروی دریایی، موشکی و هوایی نیرو‌های مسلح یمن با انجام عملیات مشترک کشتی سی کلایدز (CYCLADES) را در دریای سرخ با دقت هدف قرار دادند.

هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که در تاریخ ۲۱ آوریل با فریب و استتار و ادعای اینکه عازم بندر دیگری است، از دستورالعمل ممنوعیت عبور کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی سرپیچی کرد و عازم بندر ام الرشراش شد. اما این کشتی تحت نظارت و پیگیری نیرو‌های مسلح ما بود و اخطار‌هایی به آن برای عدم ورود به بنادر فلسطین اشغالی داده شد، ولی پس از پافشاری بر نقض دستور ممنوعیت تردد، در فهرست کشتی‌های مورد هدف در منطقه عملیات نیرو‌های مسلح یمن قرار گرفت.

نیروی هوایی یمن همچنین با تعدادی پهپاد ناو اسرائیلی ام‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار داد.

نیرو‌های مسلح یمن با یاری خداوند و سپس با حمایت و پشتیبانی مردم بزرگ یمن و همه آزادگان ملت، به عملیات نظامی خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهند. این عملیات جز با رفع محاصره و توقف تجاوز به مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه