Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@08:00:21 GMT

انتخابات مفتی قرقیزستان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۵۴۳

انتخابات مفتی قرقیزستان به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، انتخاب رئیس اداره مسلمانان قرقیزستان به تاریخ 29 ماه می موکول شد.

براساس گزارشات بدست آمده، شورای اداره مسلمانان این تصمیم را پس از جلسه اضطراری شورای علما گرفته شده است.

خاطرنشان می‌شود که تصمیم تعویق این انتخاب، به دلیل نیاز به بررسی دقیق نامزدها برای سمت مفتی و همچنین برای عضویت شورای علما و کمیسیون انتخابات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تحقیقات بیشتری مبنی بر اینکه، نامزد همکاری با سازمان‌های ممنوعه نداشته باشد و تایید مدارک فارغ التحصیلی وی از دانشگاه‌ها لازم بود. این تصمیم به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر برنامه ریزی تحریکاتی جهت برهم زدن جلسه کورولتای اتخاذ شد.

همچنین تهدیدهای تلفنی به رئیس کمیسیون تاییدی بر این تصمیم بود.

البته  نهادهای اجرای قانون علیه این تحریکات اقدامی انجام خواهند داد. 

خاطر نشان می‌شود که 8 نامزد برای پست رئیس اداره روحانیت قرقیزستان معرفی شده اند که  لیست نامزدهای متقاضی برای این مقام عبارتند از «نوربیک توخته قولوف» ، «سید امیر جن علیوف»، « سلطانعلی غفوروف»، « عبیدالله ساریبائف»، «شکور اسماعیل اف»، « شاکر ماماتوف»، «نعمت الله جن بیکوف» و «نیاز علی عارپوف».

خاطر نشان می‌شود کمیته امنیت ملی در مراحل مقدماتی تحقیق علیه حسابدار ارشد اداره روحانیت در مورد رشوه به کارمندان کمیته امور خارجه به ویژه در مقیاس بزرگ مورد اتهام بود و بر اساس نتایج تحقیقات، شواهد غیر قابل انکاری در مورد شراکت مفتی «مقصد توکتاموشف» در ارتکاب این جرم و همچنین در تخلفات مالی مربوط به استفاده از بودجه مشارکت حجاج به دست آمده است.

براساس شواهد به دست آمده ، در تاریخ 10 فوریه 2021 ، مفتی به اتهام ارتکاب جرم دستگیر و در بازداشتگاه موقت کمیته امور خارجه امنیت ملی قرار گرفت و بعد از آن وی در حبس خانگی است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات قرقیزستان مفتی تعویق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد

پاری‌سن‌ژرمن در هفته سی‌ویکم لوشامپیونه در خانه به مصاف لواوار رفت اما در پایان این مصاف پرگل و هیجان‌انگیز دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند.

به گزارش ایسنا، پاریسی‌ها می‌توانستند با پیروزی مقابل لواوار در فاصله سه هفته تا پایان لیگ یک فرانسه، قهرمانی خود را قطعی کنند اما در نهایت فقط موفق شدند با گل ثانیه آخری از شکست مقابل تیم در منطقه سقوط لواوار فرار کنند.

لواوار در خانه پاری‌سن‌ژرمن تا دقیقه ۷۸ با نتیجه ۳ بر یک از شاگردان انریکه پیش بود اما حکیمی و راموس توانستند مانع از شکست تیمشان شوند و گل راموس در دقیقه ۹۵ به ثمر رسید.

کیلیان ام‌باپه این بازی را هم از روی نیمکت آغاز کرد و در نیمه دوم به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد.

با این تساوی پاری‌سن‌ژرمن ۷۰ امتیازی شد و در صورتی که موناکو ۵۸ امتیازی در بازی یکشنبه شب خود در خانه لیون امتیاز از دست بدهد، فردا شب می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد و در غیر اینصورت فقط به یک امتیاز از ۳ بازی باقی‌مانده‌اش در این فصل برای قهرمانی احتیاج دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد