Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حوزه دفاعی امنیتی در مسائل مختلف منطقه و موضوعات نظامی در یکسال گذشته گزارش‌های متنوعی را تهیه کرده که در بسته‌های خبری آتی به مرور پربازدید‌های این گزارش‌ها می‌پردازیم.

خلبانی که حاج احمد متوسلیان را از چنگ ضد انقلاب نجات داد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت مردمی خود همواره جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشته و دارد؛ چراکه مردم کشورمان این نهاد نظامی را بخشی از خودشان می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش در سال های اخیر علاوه بر وظیفه اصلی خود که حفاظت از حدود و ثغور ایران اسلامی است فعالیت های مردم‌یاری را نیز انجام می دهد. ارتش به علت ماهیت مردمی خود همواره در کنار مردم بوده و در زمان مبارزه با رژیم ستمشاهی نیز این ارتش بود که به مردم پیوست تا با شاه مبارزه کند.

مبارزه ارتش با رژیم ستمشاهی و استکبار جهانی یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که امام خمینی و رهبر انقلاب هم در بیانات خود بارها از آن یاد کرده اند. یکی از افسران ارتش شاهنشاهی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشت. (بیشتر بخوانید)

جنگنده کوثر در مسیر تولید انبوه/ آسمان آذربایجان و عراق در محدوده پروازی پایگاه شکاری تبریز / به زودی هواپیمای رادارگریز خواهیم ساخت

از زمان پایان جنگ تحمیلی تا کنون نیروی هوایی ارتش دستاورد‌های بسیاری از نهضت قطعه سازی، طراحی و ساخت هواپیما‌های مختلف، موشک‌ها و بمب‌های بومی قدرتمند، ساخت پهپادهای گوناگون، ساخت قطعات گلوگاهی داشته است که تلاش داریم تا بخشی از این تلاش‌ها را به مناسبت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش به شما هموطنان عزیز نشان دهیم. (بیشتر بخوانید)

پهپاد معراج سپاه پاسداران چه ویژگی‌هایی دارد؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم ۲۲ آبان ماه امسال در آخرین نمایشگاه خود با نام اقتدار موشکی مردم ایران انواع پهپاد‌های خود را در کنار دیگر دستاورد‌های هوافضای سپاه به نمایش گذاشت. البته پهپاد‌های سپاه در رزمایش اخیر نیروی زمینی سپاه نیز حضور فعالی داشتند و در ماموریت‌های متفاوتی حاضر بودند.

یکی از دستاورد‌های جدید نیروی زمینی سپاه پهپاد معراج ۱ است که امسال در نمایشگاه جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد. (بیشتر بخوانید)

اولین شهید دفاع مقدس از آموزش در تگزاس تا شهادت در مهرآباد

دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت ایران است همیشه در کتاب تاریخ کشورمان پر رنگ خواهد ماند؛ جنگ تمام عیاری که نظام سلطه به وسیلۀ رژیم بعث علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، زیرا رویای سقوط جمهوری اسلامی را در سر داشت, اما ملت ایران با مقاومت مؤمنانه و تمرکز بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود دشمنان خود را با شکست مواجه کرد.

در دفاع مقدس از هر طیف جامعه رزمنده وجود داشت، دکتر، مهندس، معلم، کارگر، ورزشکار، بی سواد، باسواد و هر قشری که بتوان در موردش فکر کرد. رزمنده‌هایی که تا پای جان ایستادند اما کم نیاوردند؛ یکی از این رزمنده‌‌های دلاور، شهید محمدحسین دامغانی اولین شهید دفاع مقدس است. (بیشتر بخوانید)

چه تمرین‌هایی در مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم ۱۶ سپاه انجام شد؟

پنج‌شنبه ۲۳ بهمن ماه ۹۹ بود که مرحله نخست رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارشناسان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص)، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه در منطقه عمومی جنوب غرب کشور آغاز شد. (بیشتر بخوانید)

کدام عملیات‌ها در رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه انجام شد؟

رزمایش مرکب دریایی ایران و روسیه ۲۰۲۱ با نام کمربند امنیت دریایی از روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۹ با استقبال ایران از ناوگروه روسی شامل فریگیت Stoiky و ناو سوخت رسان Kola توسط دو فروند شناور از نیروی دریایی سپاه پاسداران و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.(بیشتر بخوانید)

وقتی ساواک به نیروهای ارتش شاهنشاهی هم رحم نمی‌کند

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت مردمی خود همواره جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشته و دارد؛ چراکه آن‌ها این نهاد نظامی را بخشی از خودشان می‌دانند. این ویژگی مهم ارتش نه تنها در سال‌های اخیر در مواجهه با بحران‌های طبیعی و مردم‌یاری نمود دارد، بلکه باید ریشه این موضوع را در روز‌های مبارزات مردمی برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست. حتی می‌توان ریشه پیوند ارتش با مردم را در سال‌های پیش از انقلاب جست‌وجو کرد.

یکی از افسران ارتش شاهنشاهی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشت امیر سرلشکر خلبان عبدالرضا کوپال است که در ادامه بیشتر با زندگی این شهید بزرگوار آشنا می‌شویم.(بیشتر بخوانید)

داستان خلبانی که به جای رفتن به ماموریت‌های ارتش شاهنشاهی اعلامیه‌های امام خمینی را تکثیر می‌کرد

رتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت مردمی خود همواره جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشته و دارد؛ چراکه آن‌ها این نهاد نظامی را بخشی از خودشان می‌دانند. 

بیانات امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درباره ارتش نشان از آن دارد که بخش اعظمی از بدنه ارتش پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ریشه‌های مذهبی خود را همواره حفظ کرده بود و با آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی نیز به کمک مردم رفت. البته اشاره به فعالیت های ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی متجلی است، بلکه آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب نیز همواره از ارتش با نام ارتش انقلابی یاد کرده اند.

یکی از افسران ارتش شاهنشاهی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشت امیر سرلشکر خلبان شهید جعفر مهدوی ملک کلایی است که در ادامه بیشتر با زندگی این شهید بزرگوار آشنا می‌شویم.(بیشتر بخوانید)

رونمایی از پهپاد غول‌پیکر «کمان ۲۲» نهاجا تا پایان بهمن / جزو ۱۰ نیروی هوایی برتر دنیا هستیم

مهمان ارجمند این هفته برنامه «دستخط» یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است. تقریباً دو روز با سالگرد روزی فاصله داریم که همافران نیروی هوایی با حضرت امام خمینی (ره) بیعت کردند.

امیر نصیرزاده در سال ۴۳ در سراب متولد شده و سمت‌های مختلف و گوناگونی را در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی کرده است. معاون هماهنگ‌کننده، معاون اطلاعات، جانشین فرمانده نیروی هوایی و الان هم یکی از مسئولیت‌های مهم را در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دو سال است که برعهده دارد. خلبان F۱۴ هست و کسی که در دوران جنگ هم تجربه حضور در عملیات‌های مختلف را داشته است.(بیشتر بخوانید)

وقتی سرباز امام خمینی به گارد شاهنشاهی نفوذ می‌کند

امیر سرلشکر شهید یوسف کلاهدوز یکی از فرماندهان شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در نخستین روز از دی ماه سال ۱۳۲۵ در شهر قوچان و در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود. او از همان دوران کودکی توسط خانواده‌اش با معارف اسلامی آشنا شد و در این میان نیز هوش سرشار خود را نیز نمایان کرد.(بیشتر بخوانید)

نابغه اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران چه کسی بود؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخستین نهاد‌های کشورمان بود که به علت اینکه اعضای آن از جنس مردم بودند از همان روز‌های آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی به صف‌های مردمی این مبارزات پیوست. ارتش پیش از انقلاب نیز در مقاطعی حتی به مردم کمک می‌کرد و مردم نیز صحنه آشنای گذاشتن گل در لوله‌های تفنگ‌ها را خلق کردند.

اما همان طور که امام خمینی (ره) نیز فرموده بودند در بدنه ارتش شاهنشاهی بودند افرادی که دل در گرو اسلام، انقلاب و امام داشتند و با همراهی مردم نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند. امیر سرتیپ شهید پرویز خوشرو‌ یکی از افراد انقلابی ارتش است.(بیشتر بخوانید)

کاک‌حسین؛ فرمانده ارتشی که با اختیار خود حکومت نظامی را لغو کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخستین نهادهای ایران بود که به علت اینکه اعضای آن از جنس مردم بودند از همان روزهای آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی به صف های این مبارزات پیوستند. یکی از این ارتشی ها که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی هم در مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی حضور داشت و بعدها جان خود را در راه حفظ ایران اسلامی و حفاظت جان مردم فدا کرد امیر سرلشکر حسین شهرام‌فر است.(بیشتربخوانید)

اولین افسر شهید ارتش چه کسی بود؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیت مردمی خود همواره جایگاه ویژه‌ای در میان مردم داشته و دارد. در این میان برخی از فرماندهان ارتش که افرادی با خدا و معتقد به مبانی اسلامی بودند هیچ گاه با مردم نجنگیدند و هنگامی که رژیم شاه اعلام حکومت نظامی می‌کرد در بیشتر اوقات این ارتشی‌های معتقد این موضوع را لغو می‌کردند. یکی از این فرماندهان که همواره خود را از مردم می دانست و تا هنگام شهادت خادم مردم و انقلاب و اسلام بود امیر سرلشکر شهید محمد فراشاهی است که در ادامه با گوشه‌ای از زندگی‌نامه او آشنا می‌شویم.(بیشتر بخوانید)

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستاوردهای دفاعی صنایع دفاعی اقتدار نظامی رویین تن تانک کرار وزارت دفاع نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی نیروی زمینی سپاه نیروی هوایی ارتش ارتش شاهنشاهی سپاه پاسداران بیشتر بخوانید امیر سرلشکر امام خمینی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است

نماینده‌ ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: عملیات‌ غرور آفرین "وعده صادق" پیروزی عظیمی است که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده و مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم، است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و تکریم مقام شهید مطهری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور کارکنان سپاه استان قم و رده های تابعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی  نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در این مراسم اظهار داشت: شهید مطهری در بین شهدای روحانی و در بین بسیاری از شهداء، برجسته و خورشید درخشان است.

وی با اشاره به تعابیر امام(ره) درباره شهید مطهری گفت: بیانیه‌های امام همیشه مختصر بود، اما درباره شهید مطهری 32 ویژگی بیان کردند که راجع به دیگران بیان نشده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: شهید مطهری به ما آموخت در بطن سیاست، اخلاق داشته باشیم، در بطن عرفان، انقلابی باشیم، (عرفان) مطهری را از انقلابی‌گری باز نداشت، سیاست مداری او را از مرز تقوا خارج نکرد، هر چیزی را به زمان و موقع خودش انجام می‌داد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی افزود: الگو بودن و پیام شهید مطهری برای سپاه این است که در همه ابعاد رشد کنید و لذا سپاه یک تفاوتی که با همه نهادها دارد، پاسداری‌اش از انقلاب در یک عرصه نیست بلکه در همه عرصه‌ هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها دفاع‌های متفاوتی از انقلاب می‌کنند، تصریح کرد: برخی‌ها در قالب‌های مختلف از انقلاب دفاع فرهنگی، دفاع سیاسی، دفاع نظامی، دفاع اقتصادی می‌کنند اما دفاع سپاه از انقلاب اینگونه است، می‌گوید هرجا خطر است من هم آنجا هستم.

وی با اشاره به فلسفه همزمان بودن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و سالروز شهادت شهید مطهری خاطر نشان کرد: این دو مناسبت را باهم قرار دادیم که بگوییم سپاه با دو بال علم و ایمان استوار است و با وجود این دو مورد و مدیریت آنها زندگی را نمی‌بازیم.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر اینکه باید دنبال معرفتی بود که شایسته انسان باشد عنوان کرد: نگذارید هر روزتان با هم مساوی و یکی باشند، نگذارید بصیرت و درک شما از حقایق محدود شود بلکه همواره نسبت به رشد علمی‌خود روز به روز تلاش کنید.

وی با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق اظهار داشت: این پیروزی عظیمی که هنوز زوایای بزرگ آن خیلی مطرح نشده، مانند مقاطع بزرگی که در انقلاب اسلامی داشتیم است، مثل تسخیر لانه جاسوسی که انقلاب دوم بود، این را باید گفت که گام سوم و انقلاب سوم بود که انجام گرفت و یک سدی شکسته شد.

در پایان این مراسم ،کارکنان سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) با حضور بر مزار شهید مطهری ، به این شهید عزیز ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت عملیات وعده صادق مانند تسخیر لانه جاسوسی است
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • سپاه، صلح طلب اما جنگ بلد، مقتدر ولی مظلوم
  • گرامیداشت مقام استاد و مربی در سپاه
  • انگلیس: شناسایی سپاه به عنوان «سازمان تروریستی» به سودمان نیست
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست