Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:19:15 GMT

مادورو: حمله غرب به روسیه از روی حسادت است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۶۳۸

مادورو: حمله غرب به روسیه از روی حسادت است

به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: مسکو دسامبر (آذر) گذشته قراردادی را با خرید ۱۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی، با کاراکاس منعقد کرد.

مادورو امروز چهارشنبه گفت: اکنون حمله غرب به روسیه به دلیل حسودی است زیرا روسیه در تولید واکسن کرونا که موثرترین و ایمن ترین واکسن برای مقابله با این ویروس در جهان است رکورد زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت غرب به جای همکاری با مسکو در تولید واکسن چنین رفتارهایی را از خود بروز می دهد.

مادورو گفت به غیر از خودش، پسر و خواهرش نیز واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند و از روسیه به دلیل تعهد خود به افزایش تحویل این واکسن به ونزوئلا قدردانی کرد. ونزوئلا اولین کشور در منطقه امریکای لاتین و کارائیب است که این واکسن را برای فاز ۳ آزمایشات بالینی دریافت کرده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین از نقش روسیه در تولید واکسن برای مبارزه با فلج اطفال و آبله قدردانی کرد. این اظهارات چند روز بعد از ورود محموله جدید واکسن کرونا به فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار کاراکاس مطرح شد.

مادورو اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که مقامات کشورش قصد دارند واکسیناسیون افراد مسن در این کشور را با استفاده از واکسن اسپوتنیک وی آغاز کنند.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه هفته گذشته گفت که کشورش هرگز قصد سیاسی کردن مساله واکسن کووید-۱۹ را نداشته است و مسکو هرگز قصد ندارد از واکسن به عنوان ابزاری برای نفوذ استفاده کند و هرگز نیز این کار را نخواهد کرد.

وی همچین گفت کرملین مخالف ادعای امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه است که می گوید روسیه و چین به نوعی جنگ واکسن را آغاز کرده اند.

پیشتر مکرون گفته بود اروپا با جنگ جهانی از نوع جدید خود مواجه شده و روسیه و چین را به تلاش در ایجاد بی ثابتی در اواضاع و استفاده از واکسن به عنوان ابزار فشار متهم کرده بود.

به رغم جنجال ها بر استفاده استفاده از واکسن روسی در اتحادیه اروپا روسیه بارها تکرار کرده که موثر بودن این واکسن در آزمایشات بالینی اثبات شده است. تاکنون ۵۸ کشور جهان مجوز واکسن روسی را تایید کرده اند. مجله معتبر پزشکی لانست ضمن تایید این واکسن گفته واکسن روسی ۹۱.۶ درصد در جلوگیری از کرونا موثر است.

مادورو روز دوشنبه پیشنهاد داد کشورش آمادگی دارد در ازای دریافت واکسن برای مقابله با بیماری مهلک کرونا، نفت بدهد.

تحریم های اعمال شده آمریکا بر صنعت نفت ونزوئلا، باعث شده میزان تولید نفت در این کشور به رغم در اختیار داشتن بزرگترین ذخایر نفتی در جهان به کمترین میزان خود تقلیل یابد.

برچسب‌ها روسیه اسپوتنیک وی نیکلاس مادورو ونزوئلا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه اسپوتنیک وی نیکلاس مادورو روسیه اسپوتنیک وی نیکلاس مادورو ونزوئلا واکسن کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد