Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمد السعید ادریس» نویسنده سرشناس مصری در مقاله امروز (چهارشنبه) خود در روزنامه «الاهرام» به وضعیت شکننده داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: پرسش های اخیر ژنرال «یوفال دیکسین» رئیس اسبق دستگاه امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) در مقاله خود درباره میزان برخورداری اسرائیل از انسجام اجتماعی، انعطاف اقتصادی و قدرت نظامی که موجودیت نسل آینده آن را تضمین خواهد کرد، برای بسیاری در داخل و خارج از اسرائیل شوکه کننده و مغایر با مولفه های «تصویر ذهنی» بود که جنبش صهیونیسم با سازمان های مختلف خود در سراسر جهان - قبل و بعد از تاسیس رژیم اسرائیل- برای جا انداختن آن تلاش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته این نویسنده، جنبش صهیونیسم براساس این «تصویر ذهنی» تلاش کرده است که روایت اعراب و حقوق آنها را محو کرده و روایت یهودیان را جایگزین آن کند و اوج این تلاش، در دعوت برای تاسیس "دولت توراتی اسرائیل" بود که در صدر اولویت های حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کمپین انتخاباتی آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی قرار داشت.
این نویسنده مصری می افزاید: این تلاش، همسو با دروغ پردازی رژیم صهیونیستی مبنی بر تبدیل شدن به "یک قدرت بزرگ منطقه ای" صورت گرفت تا جنبه های دیگری از به اصطلاح "اسطوره اسرائیل بزرگ"ِ شکست ناپذیر را تکمیل کند. این بدان معنا بود که با توجه به مفاهیم توانایی های استراتژیک، رژیم صهیونیستی اکنون از توانایی های لازم برای مقابله با هرگونه تهدیدات خارجی یا چالش های خارجیِ مغایر با پروژه های توسعه طلبی خود برخوردار است و در عین حال از توانایی های لازم انسجام سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و معنوی محکم در ساختار داخلی خود برخوردار است و مطابق قانون قومیت، با هرگونه نفوذ یا تهدیدی مانع از آن می شود که این رژیم به مکانی صرفا برای یهودیان - یعنی بدون حضور فلسطینیان – تبدیل شود، مقابله می کند.
اما پرسش هایی که یوفال دیکسین در مقاله خود مطرح کرد، در واقع اعلام وجود شکاف و تَرک در مولفه های پوچ این تصویر ذهنی بود. ژنرال «عاموس گلعاد» رئیس «مرکز هرتزیلیا» نیز قبلا این مطلب را بر زبان راند و رژیم صهیونیستی را "خانه ای با دیوارهای محکم" توصیف کرد که "موریانه از درون درحال خوردن آن است" و حتی درخصوص صلابت این "دیوارهای قوی" نیز به اذعان «اوری جوردین» ژنرال رژیم صهیونیستی، شک و تردید وجود دارد و وی در کنفرانس مهمی در قدس اشغالی در شانزدهم ماه مارس ۲۰۲۱ میلادی هشدار داد که شلیک روزانه دو هزار موشک حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین در جنگ آینده در انتظار اسرائیل است که قادر هستند هرگوشه از فلسطین اشغالی را هدف قرار دهند. ژنرال «تسیفکا حایموویچ» فرمانده سامانده پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل نیز به نوبه خود در این باره هشدار داده و گفته بود که تلفات و زیان های ناشی از این حملات موشکی برای "اسرائیل" بسیار خطرناک خواهد بود.
به نوشته محمد السعید ادریس، تهدیدهای خارجی برای رژیم صهیونیستی محدود به تهدیدهای نظامی نمی شود، بلکه تهدیدهای سیاسی را نیز شامل می شود. این را می توان از گفته های اخیر «ناداف ادرجمان» رئیس دستگاه شاباک این رژیم فهمید. او پیام شدید اللحنی را به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره سه موضوع منتقل کرد که بیانگر میزان شکنندگی این رژیم دارد. این سه موضوع، تلاش تشکیلات خودگردان برای پیشبرد تحقیقت علیه "اسرائیل" در دادگاه کیفری بین المللی، قصد جنبش فتح برای ورود به انتخابات پارلمانی در ماه مه آینده با لیست مشترکی با جنبش حماس و توافق مورد انتظار برای تشکیل دولتی مشترک بین این دو جنبش است. اینها مسائلی است که مقامات رژیم صهیونیستی آنها را تهدیدی خطرناک می شمارند.
رژیم صهیونیستی هم اکنون با دغدغه تهدید ها اعم از خارجی یا داخلی به سرمی برد و این بدان معنا است که "دیوار محکمی" که عاموس گلعاد معتقد است، این رژیم را در برابر هرگونه تهدیدی حفظ می کند، به دو دلیل درحال از دست دادن صلابت خود است. نخست، قدرت طرف های دشمن رژیم اسرائیل که قادر شده اند که این رژیم را بیش از پیش مورد آزار و اذیت قرار دهند و دوم، جبهه داخلی این رژیم است که روز به روز بر سستی و شکنندگی آن افزوده می شود و باعث می شود که قادر به تحمل بار سنگین هرگونه جنگی در آینده نباشد. این همان چیزی است که ژنرال یوفال دیکسین در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» و خصوصا در بخش مربوط به روندهای جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی به آن اشاره کرده است که عملا ساختار و ریشه این رژیم را تغییر خواهد داد و بنا به تاکید وی، "موجودیت اسرائیل را طی یک نسل معرض خطر قرار می دهد زیرا عمق شکاف بین اسرائیلی ها بیشتر می شود و دو دستگی بین راستگراها و چپگراها - بیشتر از اختلاف بین یهودیان و اعراب- خودنمایی می کند و بی اعتمادی به ساختارهای حکومتی درحال افزایش است و فساد در دولت گسترش می یابد و همبستگی اجتماعی تضعیف می شود". اینگونه است که "تصویر ذهنی" درباره "اسرائیل اسطوره ای" یا "اسطوره اسرائیل" روز به روز بیشتر دچار گسست و فروپاشی می شود و بر آمار مهاجرت معکوس از داخل فلسطین اشغالی به خارج افزوده می شود.
به نوشته این نویسنده، حال در سایه این وضعیت است که یوفال دیکسین می آید و تاکید می کند که "اسرائیل در برابر تهدیدهای مختلف منطقه دوام نخواهد آورد.

برچسب‌ها حزب « لیکود » تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو فلسطین قاهره

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب لیکود تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی حزب لیکود تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو فلسطین قاهره اخبار کنکور رژیم صهیونیستی تصویر ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودوری «بن گویر» واژگون شد

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

شبکه الجزیره گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • شوک به اسرائیل؛ خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل واژگون شد+ فیلم
  • پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات را دریافت کردیم
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • سفر هیات مصری به تل‌آویو برای انجام مذاکرات
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد+ فیلم
  • واژگون شدن خودروی «بن گویر» و زخمی شدن وی