Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:11:18 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی یازدهم فروردین ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۶۷۵

پربازدیدترین اخبار سیاسی یازدهم فروردین ایسنا

گفت‌وگوی سران آلمان، روسیه و فرانسه درباره حفظ برجام/ اظهارات رییس جمهور درباره اهمیت انتخابات/ بیانیه وزیر خارجه چین درباره نتایج سفرش به ۶ کشور خاورمیانه از جمله ایران/ آخرین اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز، یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد، به معنای پایان انقلاب است

به گزارش ایسنا، اظهارات رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در رابطه با اهمیت انتخابات در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی از ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی به عنوان یکی از افتخارات مهم نظام اسلامی، انقلاب اسلامی و معماری معمار کبیر انقلاب اسلامی نام برد و گفت: تفسیر ۱۲ فروردین یعنی اینکه میزان رای ملت است.

وی همچنین از انتخابات به عنوان یکی از مسائل و موضوعات مهم پیش روی کشور نام برد و افزود: انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و تا مشارکت در انتخابات و صندوق رای هست، نظام جمهوری اسلامی با همین قدرت و شکوه خواهد بود. اگر روزی انتخابات از نظر مردم بیفتد که ان‌شاءالله هیچوقت به چنین روزی نرسیم، به معنای پایان تمام حرکت ها و انقلاب ها در کشور است.

خبرهای دیگر به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران را می‌توانید در لنیک های زیر دنبال کنید.

بیایید امید و اعتماد را مبنای سیاست قرار دهیم

بیانیه جامعه مدرسین به مناسبت ۱۲ فروردین

بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت روز جمهوری اسلامی

پیام تبریک دادستان تهران به مناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت روز ۱۲ فروردین

۱۲ فروردین نماد واقعی مردم‌سالاری دینی و تکمیل کننده انقلاب ۵۷ است

***

بیانیه وزیر خارجه چین درباره نتایج سفرش به شش کشور خاورمیانه از جمله ایران

خبر بعدی، بیانیه وزیر امور خارجه چین درباره نتایج سفرش به ۶ کشور خاورمیانه از جمله ایران بود.

وانگ یی با بیان اینکه که چین آماده است از طریق یک همکاری جدی به صلح و پیشرفت در خاورمیانه کمک کند، بر نقش چین در حفظ توافق هسته‌ای تاکید کرد.

گفت‌وگوی سران آلمان، روسیه و فرانسه درباره حفظ برجام

گفت و گوی سران کشورهای آلمان، روسیه و فرانسه درباره موضوعات مختلفی از جمله حفظ توافق هسته‌ای از دیگر اخبار پربازدید بود.

دفتر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که او با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش درباره وضعیت موجود در اوکراین، بلاروس، لیبی و سوریه در کنفرانسی ویدیویی گفت‌وگو کردند و در زمینه ایران هم توافق کردند که ''اقدامات و تلاش‌ها را به منظور بازگشت ایران به تعهدات بین‌المللی‌اش هماهنگ‌ کنند.''

روند دیپلماسی درباره برجام ممکن است زمان‌بر باشد

آخرین اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

جن ساکی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که ایران هرگونه تغییر و بازگردانی در تعهدات هسته‌ای کاهش یافته‌اش را مشروط به لغو کلیه تحریم‌ها کرده است، آیا با این وجود، از نظر او مطرح کردن پیشنهاد لغو برخی تحریم‌ها فایده‌ای خواهد داشت یا نه، گفت: ما به پیگیری روندی دیپلماتیک برای مشخص کردن مسیری رو به جلو متعهد هستیم. این امر گاهی زمان می‌برد.

جهت‌گیری اصلی دولت در سال جاری حمایت از تولید است

تاکید معاون رییس جمهور بر حمایت دولت از تولید در سال جاری هم از پربازدیدها بود.

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران با تاکید بر اینکه جهت گیری اصلی دولت در سال جاری حمایت از تولید است، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طرحی را برای حمایت از تولید و ارائه مشوق های مختلف به فعالان اقتصادی تهیه کرده که به زودی این طرح ارائه خواهد شد.

۱۱ نفر از محکومان ایرانی از ارمنستان به کشور منتقل شدند

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی از انتقال ۱۱ نفر از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های ارمنستان می‌گذراندند، به کشور خبر داد.

محمود عباسی افزود: یکی از این محکومان زن و اتهام همه آن‌ها قاچاق مواد مخدر می‌باشد که باید ادامه محکومیت خود را در زندان‌های کشور بگذرانند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

روحانی درگذشت مادر شهیدان روزی‌طلب را تسلیت گفت

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مادر شهیدان محمدحسن، محمدجواد و محمدمحسن روزی طلب هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

مجلس انقلابی برای ساماندهی بازار مسکن چه کرد؟

در چند سال اخیر افزایش قیمت مسکن یکی از مهم ترین دغدغه های مردم محسوب می شود اما در سالی که گذشت این روند شیب تندتری به خود گرفته و باید اقرار کرد که توانست کاپ قهرمانی را از رقیبان خود در سایر بخش ها بدزد.

گزارش ایسنا در زمینه اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار مسکن، پربازدیدترین خبر بامداد امروز بود.

باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری حساس بود

خبر بعدی، هشدار سفیر ایران نزد اتحادیه اروپا درباره احتمال احیای مجدد داعش و ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری بود.

غلامحسین دهقانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد اتحادیه اروپا و بلژیک گفت: با انتقال بحران سوریه از مرحله نظامی به سیاسی، جامعه بین المللی وظیفه تسهیل این انتقال را دارد و در این برهه حساس، باید نسبت به احتمال احیای مجدد داعش و ظهور سایر گروههای تروریستی تکفیری حساس بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا برجام ایران و چین انتخابات 1400 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران روز جمهوری اسلامی توافق هسته ای ۱۲ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» نوشته امیرحسین عرب‌پور با مقدمه محمدرضا دهشیری رییس دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه به‌تازگی توسط انتشارات وزارت امور خارجه منتشر شده و در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

امروزه کشورهای بسیاری به اهمیت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای تسخیر افکار و اذهان جهانیان پی برده اند؛ زیرا دیپلماسی اقتصادی و تجاری هر کشور در ایجاد تصویر ملی مناسب نزد دیگران و تصحیح برداشت آن‌ها نقشی تعیین کننده ایفا می‌کند و می‌تواند در پیشبرد اهداف فرهنگی سیاسی کشورها نقش آفرینی کند. همانطور که چگونگی رفتار دولت‌ها در زیست بوم بین الملل بر افزایش یا کاهش قدرت نرم و توانایی آن برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی کشورها موثر است، رفتار اقتصادی و تجاری یک کشور نیز عنصری تاثیرگذار بر تلقی و برداشت جامعه جهانی محسوب می‌شود.

امیرحسین عرب‌پور دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران و کارشناس ارشد اندیشکده دیپلماسی اقتصادی دانشگاه امام صادق (ع) در پیشگفتار این کتاب آورده است: «برای فهم دقیق مسئله پژوهش در بخش اول به مبانی نظری شامل ۳ فصل دیپلماسی اقتصادی، برندسازی ملی و بررسی اقدامات ۴ تجربه موفق (چین، ترکیه، قطر و رژیم صهیونیستی) در این زمینه پرداخته می‌شود.

در بخش دوم کتاب شامل ۲ فصل به شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی در جهت برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران و ارائه راهبردهای ارتقای برند ملی کشور از دیدگاه خبرگان سیاسی و تجاری ایرانی فعال در امور بین الملل توجه می‌شود. در واقع، رویکرد این پژوهش کیفی و از نوع اکتشافی است. به طوری که مبانی نظری کتاب با مرور منابع کتابخانه‌ای (با تاکید بر دهه اخیر) به منظور دستیابی به یک چارچوب و مدل مفهومی- مبتنی بر مدل‌های نظری برندینگ ملی- و بهینه‌گزینی گردآوری شد. در بخش دوم ابتدا ۱۰ ظرفیت و فرصت پیشران برندسازی ملی جمهوری اسلامی ایران مورد تبیین قرار گرفت و سپس برای ارائه راهبردها و راهکارهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از ابزار مصاحبه نخبگانی بهره برده شد تا راهبردها و راهکارها جنبه عملیاتی بیشتری داشته باشد. در این راستا تلاش شد برای افزایش دقت و کیفیت راهبردهای پیشنهادی پایان کتاب از نمایندگان تمامی دستگاه‌های دخیل در حوزه روابط اقتصادی خارجی کشور اعم از وزارت امور خارجه، اتاق‌های بازرگانی و سازمان توسعه تجارت مصاحبه عمیق انجام شود.

در نهایت ۱۰ راهبرد برای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی به دست آمد که پیشنهاد می‌شود در سیاستگذاری خارجی کشور مورد استفاده قرار گیرد. از این رو، مطالعه کتاب حاضر به علاقمندان و سیاستگذاران حوزه روابط اقتصادی بین‌الملل و برندینگ ملی توصیه می‌شود تا در بستر آن شاهد تحول رو به جلو در پژوهش‌های برند ملی جمهوری اسلامی ایران باشیم».

در این کتاب علاوه بر تشریح مفاهیم نظری دیپلماسی اقتصادی و برند ملی، تجربه ۴ کشور منتخب و موفق در عرصه دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی مورد مداقه قرار گرفته است. همچنین کتاب حاضر با تمرکز بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، کوشیده است تا تحلیلی جامع از ظرفیت‌های برندسازی ملی کشور ارایه دهد. فصل پنجم کتاب از آن لحاظ درخور توجه است که به پیشنهاد راهبردهای ارتقای برند ملی جمهوری اسلامی ایران از طریق دیپلماسی اقتصادی مبادرت می ورزد؛ به ویژه آنکه این راهبردها از دل مصاحبه و گفتگو با صاحب نظران و چهره‌های با تجربه این حوزه به دست آمده است».

این کتاب در غرفه انتشارات وزارت امور خارجه در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

کد خبر 6098262 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • درگذشت خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • مرگ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در یک حادثه رانندگی
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند