Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@13:53:47 GMT

هدف‌گذاری احیای 300 واحد تولیدی راکد در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۷۴۳

هدف‌گذاری احیای 300 واحد تولیدی راکد در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان ظهر امروز به همراه رئیس سازمان صمت گیلان از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی رشت که در حوزه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولرگازی اسپیلت، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی) و همچنین انواع گونی با نخ پلاستیکی فعالیت دارند، بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند اقدامات و خطوط تولید قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان زارع در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اجرای برنامه‌های راهبردی اقتصاد مقاومتی کشور را به اهداف خود می‌رساند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی خوب، پیگیری مستمر، اهتمام دستگاه‌های اجرایی، همراهی و همکاری بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی می‌توان به اهداف در نظر گرفته‌شده در گیلان رسید.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در گیلان گفت: در این مدت و با تلاش‌های صورت گرفته توسط بخش خصوصی، شرکت‌های تولیدی و تعاونی و دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌های توسعه‌ای، برنامه‌ریزی برای ایجاد و احداث ده‌ها واحد تولیدی-  اقتصادی در بخش‌های صنعتی و کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در سال گذشته خبر داد و افزود: بررسی‌ دقیق میدانی و آسیب‌شناسی مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت‌هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه‌های سال جاری دولت در گیلان است.

زارع با تأکید بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص بازگشت بخشی دیگر از واحدهای راکد به چرخه تولید، تصریح کرد: فراهم‌سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و همچنین  افزایش حجم تولیدات از برنامه‌های سال‌ ۱۴۰۰ دولت در گیلان بوده و هدف ما در نیمسال جاری بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید است.

وی یکی از دلایل راکد شدن برخی از واحدهای تولیدی در استان را تملک برخی از بانک‌ها و مشکلات حقوقی دانست و بیان کرد: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی‌های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی، در افزایش تولیدات و اشتغال مؤثر هستند.

استاندار گیلان با اشاره به مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده در شهرک صنعتی رشت افزود: بومی‌سازی‌ قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی از مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده است.

زارع با بیان اینکه سرمایه در گردش یکی از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بوده است، گفت: با ارائه تسهیلات بانکی، امید و مؤلفه‌ای اثرگذار برای تأمین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

وی با خطاب به مدیران واحدهای صنعتی در گیلان بیان کرد: چنانچه برای رفع مشکلی از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری و به نتیجه نرسیدید حتماً شخصاً برای رفع مشکلات صنعتی اقدام خواهم کرد.

پرداخت یک‌هزار و ۵۰۴ تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان صمت گیلان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه 39 طرح توسعه به واحدهای گیلان اضافه‌شده است، اظهار کرد: در سال گذشته با تلاش  و استقبال مناسب بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی صورت گرفته شاهد بهره‌برداری ۲۱۴ واحد صنعتی احداث در گیلان بوده‌ایم.

فرهاد دلق‌پوش با تأکید بر لزوم توجه به ادامه‌دار بودن حمایت‌های مختلف از واحدهای تولیدی در استان گفت: در سال گذشته به ۴۲۵ واحد صنعتی بیش از یک‌هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان در راستای حمایت و پشتیبانی از صنعت در قالب کارگروه رفع موانع استان تسهیلات پرداخت‌شده است.

به گزارش فارس، در واحد تولیدکننده انواع رادیاتورهای آلومینیومی، کولر، پکیج شوفاژهای دیواری و مشعل (خانگی و صنعتی)، دو هزار نفر به‌صورت مستقیم در محل کارخانه اشتغال دارند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان رشت بخش خصوصی تولید رئیس سازمان صمت گیلان استاندار گیلان ارسلان زارع واحدهای تولیدی سال گذشته واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل