Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست کارگروه تخصصی اشتغال، تسهیل و رفع موانع تولید استان، با تاکید بر داشتن گام‌های عملیاتی برای شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» بیان کرد: باید از این شعار و فرصت در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ سال سختی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و شرایط کرونایی بود، افزود: همکاری مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گذر از مشکلات سال گذشته ستودنی است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر پارسال را با کمترین مشکل در پرداخت حقوق کارکنان نسبت به دیگر استان‌ها پشت سر گذاشت، ادامه داد: پارسال در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شد که نتیجه تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

گراوند با اشاره به اینکه بیشترین آسیب کرونا به بخش‌های خدمات و گردشگری وارد آمده است، عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری فعالیت‌های مهمی انجام شده، اما به سبب شرایط کرونایی قابل استفاده نیستند که ان شاءالله با برچیده شدن ویروس کرونا از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

بیشتر بخوانید

۴۰ واحد تولیدی راکد بوشهر به چرخه تولید بازگشتند ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بنگاه‌های اقتصادی بوشهر پرداخت شد

او با اشاره به شعار امسال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به حوزه اقتصادی و حل مشکلات این عرصه دارند و نباید این شعار در حد شعار بماند بلکه باید گام‌های عملی برداشته و مشکلات تولیدکنندگان حل شود.

استاندار بوشهر رونق تولید، اشتغال‌زایی و توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و گفت: برخی از موانع مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها است که باید برای مانع‌زدایی، این قوانین و دستورالعمل‌ها اصلاح شود.

گراوند تاکید کرد: برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع تولید، باید اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود و تمرکززدایی در دستور کار قرار گیرد.

او، با بیان اینکه دشمنان، اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌اند، افزود: برای بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان، باید اقدامات عملی برای افزایش تولید و رفع موانع حوزه تولیدی و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

استاندار بوشهر همچنین ادامه داد: شبکه نظارتی باید گرفتاری‌ها در بخش‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصادی را با همکاری مدیران و با رعایت سلامت اداری برطرف کنند.

او، گره‌گشایی از مشکلات جامعه را رسالت و وظیفه مسئولان دانست و عنوان کرد: انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تلاش وافر داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک‌ها، گفت: برای حل مشکلات این واحد‌ها باید کارگروه تخصصی با همکاری مسئولان ذیربط تشکیل و راهکار‌های برگشت این واحد‌ها به چرخه فعالیت فراهم شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعار سال تولید اشتغال گردشگری ویروس کرونا استاندار بوشهر برای حل مشکلات استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و روز معلم با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم، بیان کرد: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها هستند.

وی انسان‌های پرورش یافته به‌دست معلمان را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و افزود: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی است.

استاندار بوشهر اظهار کرد: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

وی سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و بیان کرد: امسال همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

محمدی‌زاده یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت‌های فضا‌های آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا استان بوشهر یک‌هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین طبق این تفاهم‌نامه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای حل مشکلات زیرساختی فضا‌های آموزشی در استان اختصاص می‌یابد.

وی گفت: در مجموع بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

استاندار بوشهر گفت: از محل این اعتبار ۱۴۳ طرح شامل ۱۳۵ مدرسه و ۸ مجتمع فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمان‌بندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه مشکلات اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا در ابتدای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب این اداره کل واریز شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت روز معلم، نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از برنامه‌های استان در این زمینه اعلام و اظهار کرد: مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

وی در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح امسال ابتدا در مرکز ۱۰ شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

استاندار بوشهر خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و یادآور شد: قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها را به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت این سهم تسریع شود.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم)
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد