Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@15:37:29 GMT

محدودیت‌های کرونایی سیزده بدر در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۹۳۵

محدودیت‌های کرونایی سیزده بدر در استان‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، بیش از ۱۴ ماه از اعلام شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد. تا امروز برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با این بیماری نتیجه بخش نبوده است و هنوز روزانه شاهد فوت و بستری تعداد زیادی تعدادی از هموطنان براثر ابتلا به این بیماری هستیم.

آخرین جدول رنگ‌بندی کرونایی که نهم فروردین منتشر شد نشان داد که شمار شهرهای قرمز و نارنجی کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این چیزی به پایان تعطیلات نوروزی باقی نمانده و مردم خود را برای برگزاری مراسم روز طبیعت که با دورهمی همراه است، آماده می‌کنند. ستاد مقابله با ویروس کرونا و دیگر نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط اما نسبت به عواقب ناگوار احتمالی این مراسم هشدار می‌دهند و تصمیم‌هایی در این باره گرفته‌اند. احتمالا هرچه به ۱۳ فروردین نزدیک‌تر شویم شاهد سخت‌گیری‌های بهداشتی مسئولان در همه نقاط کشور خواهیم بود.

تعطیلی ۲ روزه پارک‌های اصفهان  

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجتماع شهروندان در پارک‌ها و بوستان‌های این استان طی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ممنوع شده است. حجت الله غلامی کرونا  افزود: در این ۲ روز تعطیلی آرامستان‌های استان، کاهش روشنایی ۷۰ درصدی در بوستان‌ها، پارک‌ها و مراکز گردشگری و تفرجگاه و تعطیلی مراکز گردشگری و پارک‌ها را خواهیم داشت.

مازندران نارنجی و روز طبیعت

بر اساس اعلام ستاد مقابله با ویروس کرونا در مازندران همه شهرهای این استان در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند و به همین دلیل ورود و خروج به و از مازندران ممنوع اعلام شده است. این تصمیم‌گیری باعث می‌شود تا در روز طبیعت از میزان تردد بین شهری در مازندران جلو گیری شود. هرچند رفتن مردم به عرصه‌های طبیعی در غرب استان بلامانع است.

ممانعت از تردد خوردروها در بروجرد

ستاد مبارزه با ویروس کرونا و مسئولان شهرستان بروجرد در استان لرستان هم اعلام کرده‌اند تردد هرگونه خودروی غیر ضروری در این شهرستان ممنوع است.

ممنوعیت ورود به بوستان‌های مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز در این باره گفت: ورود و تجمع در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های مشهد در روز طبیعت، سیزدهم فروردین بر اساس اعلام ستاد کرونای استان ممنوع است. سیدعلی اکبر انتظام اظهار کرد:‌ با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در کلانشهر مشهد و در راستای حفظ سلامت عمومی جامعه، همزمان با روز طبیعت، هرگونه تجمع در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های این شهر ممنوع خواهد بود و دستورالعمل‌های لازم به مناطق سیزده‌گانه شهرداری در این خصوص ابلاغ شده‌ است.

تعطیلی اماکن گردشگری دزفول تا ۱۴ فروردین

فرماندار ویژه دزفول گفت: برای جلوگیری از شیوع کرونا، مبادی ورودی شهرستان دزفول از امروز تا ۱۴ فروردین مسدود شدند. علی فرهمندپور اعلام کرد: طبق تصمیم ستاد مقابله با کرونا شهرستان دزفول و همکاری فرماندار شهرستان شوش پل حمیدآباد از ظهر امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین ماه به‌صورت دو طرفه مسدود شد. مبادی ورودی بخش‌های سردشت و شهیون نیز برای جلوگیری از ورود و تجمع افراد از ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۰ تا  صبح شنبه ۱۴ فروردین ماه مسدود شد.

ورود به تفرجگاه‌های ممنوع!

فرماندار ساوه هم از ممنوعیت ورود به تفرجگاه ها و پارک‌ها در سطح شهرستان خبر داد. «علی میرزایی» گفت: با توجه به فرا رسیدن روز طبیعت براساس مصوبات ورود به تمام تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و اماکن تجمعی ممنوع است. به گفته فرماندار ساوه، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اماکن تجمعی را مسدود و با همکاری نیروی انتظامی از تردد مسافران جلوگیری خواهند کرد.

ممانعت از تردد به مناطق تفریحی جیرفت  

فرماندار جیرفت هم گفت: سفر به مناطق تفریحی این شهرستان به ویژه ساردوئیه، دلفارد و جبال بارز در روز طبیعت ممنوع است. «ابوذرعطاپور» دلیل ممنوعیت ورود به تفرجگاه ها را دستور ستاد ملی کرونا اعلام کرد و از برخورد قانونی با متخلفان در روز طبیعت در جیرفت خبر داد و اظهار کرد: همه باید مصوبات ستاد کرونا را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه هر سال در روز طبیعت شاهد حضور بسیاری از مردم جنوب کرمان در منطقه خوش آب و هوای دلفارد، ساردوئیه و جبالبارز بودیم، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از میزبانی خانواده‌ها معذور هستیم و تمام مراکز تفریحی و گردشی شهرستان جیرفت در این روز تعطیل است.

ممنوعیت‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره نزدیک بودن روز طبیعت گفت: حضور گردشگران در مناطق حفاظت شده استان و تالاب‌ها ممنوع است. شهرام احمدی با اشاره به اینکه در استان هشت منطقه چهارگانه فعال است که شامل پنج منطقه حفاظت شده، یک اثر طبیعی ملی، یک پناهگاه حیات وحش و یک پارک ملی است، افزود: این مناطق همه ساله با آغاز فصل بهار و روز طبیعت شاهد حضور گردشگران و بازدیدکنندگان است که به دلیل شیوع کرونا و جلوگیری از هرگونه حضور و تجمع گردشگران در مناطق حفاظت شده و تفرجگاه‌های موجود و قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا این ممنوعیت برای دومین سال نیز اجرا می‌شود.

ممنوعیت‌ها  برای استان تهران  

حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی و رئیس کمیته امنیتی انتظامی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان تهران هم گفت: دورهمی و تجمع در بوستان‌ها و فضای سبز این استان در روز طبیعت ممنوع است.  

محدودیت‌ها در گیلان

جانشین ستاد مدیریت و مقابله با کرونای گیلان هم گفت: بر اساس مصوبات شصت‌ودومین جلسه ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا هرگونه دورهمی و تجمع در تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها و فضای سبز گیلان در روز طبیعت ممنوع است. محمود قاسم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محدودیت ترافیکی همچنان از ساعت ۱۰ شب تا ۳ بامداد برقرار است و برای روز طبیعت محدودیت ترافیکی هم در نظر گرفته شده‌ است.

تعطیلی ۲روزه پارک‌های کرمانشاه

قائم مقام شهردار کرمانشاه نیز گفت: تمام پارک‌های سطح شهر کرمانشاه در روز طبیعت تعطیل هستند. یحیی عیدی اظهار کرد: به‌دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره ابتلا، تمامی پارک های کرمانشاه در روزهای پنجشنبه و جمعه، دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه مصادف با روز طبعیت تعطیل هستند.

نواربندی پارک‌های ارومیه

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت: تجمع و دورهمی شهروندان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در  بوستان‌ها، پارک‌ها و عرصه های فضای سبز شهستان ممنوع است. ولی مناف زاده با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در شهر ارومیه عنوان کرد: پارک‌های ارومیه نواربندی شده است  تا جلوی حضور شهروندان  در این فضاها  در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه گرفته شود.

معاون خدمات شهری شهردار ارومیه اظهار کرد: علاوه بر نواربندی پارک‌ها، اکیپ‌های نظارتی در سطح پارک‌ها مستقر خواهند شد. او از شهروندان درخواست کرد که از تجمع در سطح پارک‌ها و  فضاهای سبز شهری خوداری کنند.

 محدودیت‌ها در رفسنجان

ورودی همه تفرجگاه‌های شهرستان رفسنجان از صبح روز پنجشنبه ۱۲ فروردین تا غروب جمعه ۱۳ فروردین مسدود است. همچنین از هر گونه تجمع و حضور دسته جمعی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، جلوگیری خواهد شد. با این وجود امسال هم #سیزده‌بدر در خانه بمانیم شعار همه کادر درمان و نهادهای ذی‌ربط تا بتوان از سایه شوم این ویروس منحوس رهایی یافت تا همه هموطنان لباس عافیت به تن کنند.

کد خبر 592415 برچسب‌ها استان مازندران استان گیلان كرونا در ايران استان آذربایجان غربی تهران استان تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران استان گیلان كرونا در ايران استان آذربایجان غربی تهران استان تهران شیوع ویروس کرونا بوستان ها روز طبیعت فروردین ماه بوستان ها ۱۳ فروردین تفرجگاه ها پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت و هوای بهاری همدان

دریافت 9 MB

به گزارش خبرنگار مهر، صحنه‌هایی از هوای بهاری و بارانی منطقه عباس آباد استان همدان مشاهده کنید.

کد خبر 6095031

دیگر خبرها

  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • (ویدئو) مجسمه‌های الهام گرفته از طبیعت
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • عکس های طبیعت بهاری کردستان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • (تصاویر) طبیعت بهاری کردستان
  • طبیعت و هوای بهاری همدان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد