Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:30:41 GMT

۱۴۰۰ میز خدمت در روستاها راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۲۹۷۳

۱۴۰۰ میز خدمت در روستاها راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا عبداللهی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در روستای شام اسبی اردبیل با تبریک سال جدید و یوم الله ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مأموریتی حساس و خطیر تلاش می‌کند تا حامی تولیدکنندگان و جامعه مولد عشایری و روستایی باشد تا از این بخش حمایت‌های لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: صندوق در حال حاضر در مناطق روستایی و عشایری و در جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر به جامعه فرش بافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه‌های دیگر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند که در سال ۱۴۰۰ نیز حمایت از این کانون‌های تولید و تلاش همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل این حمایت‌ها را در راستای جبهه اقتصاد مقاومتی و تولید مؤثر اعلام کرد و گفت: ما در مأموریت حساس و خطیر در سال ۱۴۰۰ بیش از گذشته سعی خواهیم کرد تا نهضت توسعه بیمه‌ای را در این مناطق ادامه داده و با قوت و قدرت این وظیفه خطیر را به انجام برسانند.

عبداللهی افزود: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است، ۱۴۰۰ میز خدمت در مناطق روستایی و عشایری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی راه اندازی خواهد شد تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم این جامعه پرتلاش و تولیدکننده در مسیر استقلال اقتصادی و خودکفایی کشور گام‌های جدی برداشته و زمینه پویایی و تحول و تحرک بیش از گذشته فراهم آید.

عبداللهی اضافه کرد: در حمایت از بخش تولید امسال طرح توسعه بیمه روستایی و عشایری با برنامه ریزی های دقیق ادامه خواهد داشت و امیدواریم اهداف مورد نظر را در سال ۱۴۰۰ محقق کنیم.

۱۲۰ هزار نفر همچنان از پوشش بیمه‌ای بی بهره هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در ادامه بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جامعه هدف صندوق ۱۸۱ هزار نفر تعریف شده که از این تعداد ۱۴۵ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند و ۳۶ هزار نفر نیز در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه‌ای هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می‌کنند که ضریب پوشش بیمه‌ای در استان اردبیل ۳۳ درصد و در کشور کمتر از ۲۲ درصد است.

عبداللهی اظهار کرد: استان اردبیل به طور متوسط ۱۱ درصد بیشتر از ضریب کشوری پوشش بیمه‌ای خود را انجام داده و همچنان ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل از خدمات بیمه‌ای بهره مند نیستند.

وی تصریح کرد: البته پوشش ۱۲۰ هزار نفر از افرادی که در استان اردبیل در مناطق روستایی و عشایری فاقد بیمه هستند مستلزم مشارکت مردم هستند که دولت دو برابر حق بیمه این افراد را پرداخت می‌کند و آنها با پرداخت سالانه ۳۹۰ هزار تومان به صورت حداقلی و یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به صورت حداکثری می‌توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عبداللهی در ادامه گفت: فرصت خوبی است تا جامعه روستایی و عشایری از این خدمات بیمه‌ای استفاده کنند که قطعاً در سال پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها حمایت‌های جدی تری نیز به انجام خواهد رسید.

پوشش بیمه‌ای صندوق در استان اردبیل ۲۷ درصد رشد نشان می‌دهد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: عملکرد ما در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد ۲۷ درصدی را در پوشش بیمه‌ای و فعالیت‌های مرتبط نشان می‌دهد که امیدواریم در سال جدید این روند رشد چشمگیرتر از سال‌های گذشته باشد.

وی سه مزایای عضویت در صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایری را بهره مندی از مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی اعلام کرد و ادامه داد: از ۶۱ هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستایی و عشایری سه هزار و ۳۰۰ نفر مستمری ماهانه دریافت می‌کنند که دو هزار و ۳۰۰ نفر نیز بازمانده، یک هزار و ۴۰۰ نفر بازنشسته و ۳۰۰ نفر از کار افتاده هستند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امسال و به تناسب همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداختی صندوق ۵۲ درصد رشد نشان می‌دهد که با توجه به وعده داده شده از طریق مسئولان این افزایش حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: شرط سنی برای عضویت در این صندوق حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال است و دولت دو برابر حق بیمه را برای بیمه شدگان پرداخت خواهد کرد.

عبداللهی در مورد طرح حمایت از قالیبافان و فرش بافان نیز بیان کرد: در سطح ملی اجرای این پوشش بیمه‌ای برای قالیبافان و فرش بافان در اولویت قرار گرفته که در سال اول این افراد به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته و در مدت پنج سال یک تا پنج درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

وی از حل مشکل انتقال سوابق بیمه‌ای نیز خبر داد و اظهار کرد: از این به بعد هیچ مشکلی در انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق‌های دیگر به صندوق روستایی و عشایری وجود ندارد.

کد خبر 5178721

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر اردبیل رضا عبداللهی تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان آمار کرونا کرمانشاه بوشهر تردد وسایل نقلیه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج عکس استانها گرگان خرم آباد روز طبیعت کرونای انگلیسی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مناطق روستایی و عشایری روستاییان و عشایر استان اردبیل پوشش بیمه ای هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا محمدی فشارکی در مراسم روز شوراها ضمن تبریک روز ملی شوراها به نسخه مردم سالاری دینی امام راحل اشاره کرد و گفت: مصادیق این مردم سالاری را امروز در اصل هفتم قانون اساسی در بدست گرفتن امور مدیریت شهر توسط شوراها را به نمایندگی از مردم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امانت‌دار خوبی در رفع نیازهای مردم براساس قانون باشند، گفت: امروز شوراها مأموریت سنگینی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی به عهده دارند.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان با بیان اینکه در عرصه امنیتی باید حد و مرزهایی داشته باشیم، تصریح کرد: وظیفه شوراها در عرصه امنیتی نیاز به نگاه جامع و اشراف کامل در این عرصه است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه نباید نگاه‌ها در شوراها صرفاً عمرانی، سیاسی و فرهنگی گرفته باشد و لو اینکه نمره ۲۰ را گرفته در این عرصه‌ها گرفته باشند، گفت: مردم امروز از شوراهایشان در شرایط بد اقتصادی و معیشتی توقع دارند نگاه خود اتکایی و پایداری به روستاهایشان داشته باشند تا مهاجرت از روستا کمتر و بر عکس برجمعیت روستا روز بروز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه روستاها باید محیطی آرام بخش برای عموم مردم باشد تصریح کرد: شوراها در خدمت رسانی به مردم روستا باید در تراز نظام و انقلاب باشند.

کد خبر 6092202

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!