Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تحریم‌های اخیر آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو سبب تشدید تنش‌ها شده است، اقدام ایتالیا در اخراج دو دیپلمات روس با استقبال وزیر خارجه انگلیس مواجه شد.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس ساعتی بعد از رسانه‌ای شدن طرح دولت ایتالیا برای اخراج دو دیپلمات روسیه، در این باره پیامی توییتری منتشر و به مسکو اتهام‌زنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبرها آمد که گروه عملیات‌های ویژه ایتالیا یک شهروند روس و یک کاپیتان نیروی دریایی ایتالیا را به اتهام جاسوسی در رم بازداشت کرد.


توئیت دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس

 

این گروه اعلام کرد: «این عملیات حین دیدار مخفیانه این دو و بلافاصله پس از آن انجام شد که این افسر ایتالیایی در ازای مقادیر معینی پول، اسنادی را تحویل داد. این افسر ایتالیایی با اتمام عملیات دستگیر شد اما بازداشت شهروند خارجی به‌خاطر مسائل دیپلماتیک تحت ملاحظات قرار دارد».

 «لوئیجی دی‌مایو» وزیر امور خارجه ایتالیا دقایقی بعد از انتشار این خبر رسما اعلام کرد که کشورش دو دیپلمات روس را در ارتباط با اتهامات جاسوسی اخراج می‌کند. اخراج این دو دیپلمات پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد.

وزیر خارجه انگلیس در پیام توییتری خود به پیام توییتری همتای ایتالیایی درباره اخرج دو دیپلمات روس اشاره کرد و در جواب به او نوشت: «پادشاهی متحده (بریتانیا) در کنار ایتالیا و اقدام امروزش می‌ایستد؛ اقدامی که افشای این موضوع و اتخاذ عمل علیه فعالیت شرورانه و ثبات زدای روسیه است که هدف از آن تضعیف این همپیمانمان در ناتو است».

روابط اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن با مسکو طی هفته‌های اخیر بر سر پرونده‌های مختلف شامل ناآرامی‌های بعد از انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس و پرونده بازداشت «الکسی ناوالنی» سیاستمدار غربگرای مخالف دولت روسیه متشنج شده و این تنش‌ها با تحریم اتحادیه اروپا ضد روسیه تشدید شده است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ایتالیا ناتو وزیر خارجه وزیر خارجه انگلیس دو دیپلمات روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، به گفت وگو و تبادل نظر در مورد روند توسعه روابط تهران و داکا و همچنین مسائل مورد اهتمام مشترک از جمله موضوعات در دستور کار اجلاس سران اسلامی پرداخت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین، بر اهمیت تعامل و هماهنگی بین کشورهای بزرگ اسلامی در حمایت از مساله فلسطین و مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی بعنوان خواست مشترک ملت های مسلمان و همه مردم جهان تأکید کرد.

حسن محمود وزیر امور خارجه بنگلادش نیز ضمن ابراز خرسندی از فرصت دیدارش با همتای ایرانی، موضع اصولی و قاطع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم فلسطین را ارزشمند و تحسین برانگیز خواند.

وزیر خارجه بنگلادش در این دیدار بر ضرورت اقدام فوری و قاطع کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم اسرائیل در غزه تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نام ۵ مشتری جدید سردار؛ تردید رم برای آزمون
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • امیرعبداللهیان از مواضع بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین قدردانی کرد
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!