Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آزاد نامداری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: در ادامه گشت زنی نوروزی نیرو‌های ویژه یگان حفاظت از منابع طبیعی در جنگل‌های محدوده روستای بلکر یک دستگاه بیل مکانیکی در حین تخریب اراضی ملی و قطع درختان جنگلی مشاهده شد.

او افزود: با حضور به موقع نیرو‌های ویژه منابع طبیعی فعالیت این بیل مکانیکی بلافاصله متوقف و از تخریب و قطع درختان جنگلی این منطقه جلوگیری شد و ضمن مستند سازی و مختصات برداری متخلفان برای تشکیل پرونده قضایی به اداره منابع طبیعی احضار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از قلع و قمع ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع تاکستان غیرمجاز نیز خبر داد و گفت: در پی گشت زنی نیرو‌های اداره منابع طبیعی در اراضی ملی روستای بیلو یک تاکستان احداثی مشاهده شد.

او افزود: این تاکستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع به صورت غیرقانونی و در اراضی ملی احداث شده بود که نیرو‌های یگان ویژه حفاظت از منابع طبیعی این تاکستان را قلع و قمع کرده و مُوها را به اداره منابع طبیعی منتقل کردند.

نامداری بیان کرد: عامل ایجاد این تاکستان غیرمجاز شناسایی و پرونده تخلف وی تشکیل و بعد از سیر مراحل اداری جهت برخورد قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره هفته گذشته نیز یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب جنگل و اراضی ملی مریوان و در نزدیکی بهشت مصطفی این شهر را متوقف کردند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخریب منابع طبیعی اراضی ملی مراجع قضائی اداره منابع طبیعی بیل مکانیکی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بزرگمهر ظهر شنبه در نشست شورای قضائی و حفظ حقوق بیت المال در بوشهر گفت: وظایف و مأموریت اداره کل ثبت اسناد و املاک بر اساس قانون اساسی و قانون حد نگار تعیین و تکلیف شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر افزود: سیاست‌های ابلاغی و فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای کامل حدنگاری است.

بزرگمهر افزود: هویت دار کردن همه اراضی برای جلوگیری از زمین خواری و هرگونه فساد در این زمینه، الزام بر تنظیم اسناد رسمی از دیگر وظایف اداره ثبت اسناد و املاک است.

صدور ۹۹ درصد اراضی منابع طبیعی

وی ادامه داد: در زمینه منابع طبیعی حدود ۹۹.۵ درصد اراضی ملی با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سند دار شده است که ۱۵ هزار هکتار اراضی باقیمانده در مرحله فرآیند برای صدر سند است.

بزرگمهر در خصوص رفع تداخلات بیان کرد: ۴۹۸ پلاک مشمول رفع تداخلات داریم که تاکنون ۲۳۰ پلاک تثبیت شده است و مابقی در دستور کار است که شهرستان‌ها باید بر اساس برنامه ابلاغی هر هفته ۲ پلاک برای رفع تداخل در دستور کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه رفع تداخل به نفع مردم و دولت است، تصریح کرد: ۷۶ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است و اگر بتوانیم اراضی کشاورزی را سنددار کنیم هم از خرد شدن اراضی و هم از تهدید و به خطر افتادن امنیت غذایی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089912

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس