Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا از امدادرسانی به کوهنوردان مفقودی در کوه‌های کامتال طی یک عملیات تجسس ۱۰ ساعته، خبر داد.

خلیل فرخنده در تشریح این خبر، اظهار کرد: با اعلام مرکز کنترل و عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی (EOC) مبنی بر مفقود شدن چهار نفر از یک گروه کوهنوردی در ساعت ۱۵:۰۰ بعد از ظهر روز سه شنبه 10 فروردین ماه در ارتفاعات کوه‌های کامتال، دو تیم تخصصی امداد و نجات در کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان جلفا در معیت مسئول عملیات امداد و نجات شعبه به همراه گروه کوهنوردی کامتال به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این گروه اعزامی طی عملیات ۱۰ ساعته موفق به امداد رسانی و کمک به مفقودان شدند.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، وی با تقدیر از مساعدت کوهنوردان و داوطلبان و نیروهای هنگ مرزی در این عملیات از تمامی علاقمندان به ورزش کوهنوردی خواست، قبل از رفتن به ارتفاعات، طی یک برنامه مشخص و زمان بندی شده عمل کرده و جیره غذایی و لباس مناسب و کیف کمک‌های اولیه و اطلاعات دقیق از منطقه را به همراه داشته باشند و از کوهنوردی در مسیرها و مناطق ناآشنا تا حد امکان پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش، کوهنوردان اهل شهر خاروانا و ساکن تهران بودند و در حال حاضر هر چهار نفر از کوهنوردانی که مفقود شده بودند، در سلامت کامل هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حادثه هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی