Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پلیس ایتالیا اعلام کرد اندکی پس از آنکه افسر نیروی دریایی این کشور در یک دیدار پنهانی اسناد محرمانه را به یک مقام نظامی روس تحویل داد و در ازای آن پول نقد تحویل گرفت، این افسر بازداشت شد. هر دو فرد حاضر در این دیدار مخفی به جنایت‌های سنگین از جمله جاسوسی و بر هم زدن امنیت ملی متهم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس ایتالیا وضعیت مقام نظامی روسیه را به دلیل جایگاه دیپلماتیک او زیر نظر دارد. وزارت امور خارجه ایتالیا صبح روز چهارشنبه سرگئی رازف، سفیر مسکو در رم را فراخواند و لوییجی دی‌مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در فسبوک از اخراج شدن دو مقام رسمی روسیه خبر داد. دیپلمات‌های اخراج‌شده فرد حاضر در دیدار پنهانی و رئیس او هستند که اسناد محرمانه را از افسر نیروی دریایی ایتالیا تحویل گرفته بودند.

سفارت روسیه در ایتالیا بازگشتن دو وابسته نظامی خود را از رم تایید اما اعلام کرد شرایط مربوط به ماجرا را بررسی می‌کند. وزارت امور خارجه روسیه هم با انتشار یک بیانیه از اخراج شدن دو کارمند خود از سفارت مسکو در رم ابراز تاسف کرد. گفته می‌شود دیدار مخفیانه در پارکینگ خودروهای یک مرکز خرید در رم انجام شده و افسر ایتالیایی در ازای تحویل دادن اسناد محرمانه نظامی به طرف روس، پنج هزار یورو دریافت کرده است. پول نقد در حال حاضر در توقیف پلیس ایتالیاست.

این نخستین پرونده جاسوسی میان دو کشور ایتالیا و روسیه نیست و در گذشته هم روس‌ها از بخش‌های صنعتی ایتالیا جاسوسی کرده بودند اما اولین بار است که موضوع اسرار نظامی وارد ماجرا شده است.

کد خبر 592425 برچسب‌ها روسیه ایتالیا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخراج امید عالیشاه در دیدار پرسپولیس و سپاهان / فیلم

امید عالیشاه در دقایق پایانی دیدار پرسپولیس و سپاهان از زمین مسابقه اخراج شد.

دانلود (6.8MB)

دیگر خبرها

  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • اخراج امید عالیشاه در دیدار پرسپولیس و سپاهان / فیلم
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • جدایی ستاره کوبایی - لهستانی از پروجا ایتالیا
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • ببینید | مرگ سه افسر پلیس؛ اولین تصاویر از تیراندازی خونین در ایالت کارولینا