Web Analytics Made Easy - Statcounter

رازجویان با بیان اینکه ۸۷ درصد از سواحل مازندران آزادسازی شدند، گفت: ۵ درصد باقیمانده به اراضی خصوصی برمی‌گردد که نیاز به تملک دارد، ۴ و نیم درصد مربوط به نیروی دریایی و بنادر و ۲ درصد هم جزو اراضی دولتی است که باید تا پایان بهار آزاد شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مهدی رازجویان » امروز(11فروردین) در اولین شورای اداری سال 1400 که باحضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد، بیان کرد: سال ۱۳۹۹ با توجه به فشارهای اقتصادی اعتبارات دولتی به جهت تخصیص در پروژه‌های عمرانی قطره چکانی تزریق می‌شد به همین جهت موفق نشدیم که همه پروژه‌هایی که استارت خورده بودند را به سرانجام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور عمرانی استانداری مازندران افزود: با اولیت‌بندی صورت گرفته در بین پروژه‌ها، مهم‌ترین‌ها اعم از مازندران  پاک، تشکیل سازمان پسماند استان با حضور در ۹ منطقه در استان، زباله‌سوز نوشهر، ساری که از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم در ۶ ماه آینده تامین اعتبار شوند.

 

وی افزود: اولین مرکز دفن افزایش کمپوست بهشهر به ۲۵۰ تن، افزایش خط پردازش کمپوست نور، در بحث مجوز اسکله‌های دریایی در ۲۵ نقطه بود که مجوز صادر شد.

 

رازجویان گفت: در حوزه بحث ساخت و سازهای غیر مجاز در استان با بسیج همگانی نهادهای مربوط گام‌های خوبی برداشته شد و استان ما در این بخش نمونه شناخته شد.

 

وی تاکید کرد: در بحث مسکن ما سهمیه ۲ هزار مسکن محرومین داشتیم و کلنگ آن را در شهریور ماه به زمین زدیم تا این لحظه از ۲ هزار واحد الان هزار و ۹۸۲ مورد به بانک معرفی شدند که از این میزان هزار و ۹۱۳ مورد وام گرفتند و هزار و ۷۰۶ مورد شروع کردند و ۵۳۵ واحد به افتتاح رسید.

 

این مسئول ادامه داد: در بحث مسکن مهر سهمیه استان ۵۷ هزار و ۳۰۰ واحد بود که از این تعداد ۵۴ هزار و ۵۰۰ واحد به بهره برداری رسید. ۲ هزار و ۸۰۰ واحد باقی ماند که برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحد که برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تا پایان دولت جاری به انجام می‌رسد و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها ۹۸ درصد می‌شود.

 

وی با اشاره به اقدامات در حوزه ورزش و فرهنگ اضافه کرد: اتمام پروژه شهید وطنی قائمشهر، ورزشگاه ۵ هزار نفری نور، افتتاح ورزشگاه نوشهر، بازسازی ورزشگاه شهید متقی ساری که در حال انجام است را داریم.

 

رازجویان با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل دریای خزر، اضافه کرد: ۸۷ درصد از سواحل آزادسازی شدند ۵ درصد باقیمانده به اراضی خصوصی برمی‌گردد که نیاز به تملک دارد،  ۴ و نیم درصد مربوط به دستگاه‌های نیروی دریایی و بنادر بوده و ۲ درصد هم جزو اراضی دولتی است که باید تا پایان بهار آزاد شود‌.

 

وی همچنین یادآور شد: موضوع بعدی آب‌رسانی شرب شهرهای گروه الف بود،  فاز یک تصفیه خانه با استفاده از ۵۰۰ لیتر آب به بهره‌برداری رسید، فاز دوم نیز اجرا خواهد شد، خط انتقال پیشرفت خوبی دارد و برای سدهای استان اعتبارات خوبی تصویب شد .

 

رازجویان عنوان کرد: در حوزه لایروبی‌ها ۱۸۲ کیلومتر از رودخانه‌ها در ۱۷ شهرستان لایروبی شد، در بحث گازرسانی استان اول هستیم تا این لحظه ۲ هزار و ۳۰۵ روستا گازدار شدند و ۱۵۵ روستا را برای سال ۱۴۰۰ در دست اقدام داریم.

 

وی با اشاره به اینکه توسعه فرودگاه‌ها یکی از کارهای مهم بود گفت:  توسعه باند فرودگاه ساری و رامسر را داشتیم، در بحث اشتغال روستایی اعتباراتی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که بیش از ۹۰ درصد آن محقق شد.

 

رازجویان اعلام کرد:  ۱۷۰ کیلومتر راه‌های روستایی آسفالت شدند، تنظیم سامانه کنترل مصوبات شوراها،  تامین بودجه شهرداری‌ها و تهیه بانک اطلاعاتی و افزایش تعداد سمن های روستایی از ۵۰۰ به هزار و ۴۰ مورد از اقدامات دیگر در سال ۹۹ بود.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون امور عمرانی استانداری مازندران زباله سوز ساری آزادسازی سواحل گازرسانی به روستاها پروژه ها تا پایان ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، شهابی افزود: این بازی‌ها به میزبانی روستا‌های قازلیان، حمامیان و داشبند در پنج گروه برگزار و در نهایت تیم‌های برتر راهی مراحل بعدی شدند.   وی گفت این بازی‌ها در نهایت و با برگزاری ۷۴ بازی به کار خود در استادیوم پنج‌هزارنفری خاتم‌الانبیا بوکان به کار خود پایان داد.   گفتنی است فینال این مسابقات با استقبال دوستداران فوتبال در استادیوم پنج‌هزارنفری خاتم‌الانبیا برگزار و در پایان تیم منتخب روستا‌های تیکانتپه و ئنگی‌کند اول شد.    همچنین تیم روستای ملالر دوم شد و تیم‌های حمامیان و کانی‌دریژ مشترکاً موفق به دریافت جام اخلاق مسابقات شدند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید
  • رویش گل‌های بهاری در دل کوه‌های روستای شوراب + فیلم
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پایان رقابت‌های فوتبال جام روستایی در بوکان