Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ سید محمدامین سجادی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی در بخش لوداب از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به مشکلات این بخش اشاره کرده و چنین گفته است که لوداب یکی از بخش‌های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد با نیروی انسانی فرهیخته و توسعه یافته است که متناسب با توسعه‌ای که نظام جمهوری اسلامی برای مناطق محروم کشور در نظر گرفته پیش نرفته و این بخش همچنان در محرومیت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر گراب مرکز شهر لوداب نیز از این وضعیت مستثنی نیست و با وجود اینکه جوانان و نوجوانان با استعداد ناب در این بخش و در این شهر زندگی می‌کنند اما هنوز فضا و امکانات مناسب در حوزه‌های مختلف از جمله در ورزش و حوزه فرهنگی و سایر حوزه‌ها برای آن‌ها فراهم نشده است.

بی‌گمان شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت کارآمدی و پرداختن به امورات مهم مردم و دوری و پرهیز از حاشیه ها می توانند نقش موثری در پیشرفت و توسعه هر منطقه و نقطه‌ای از کشور داشته باشند.

در سال‌های اخیر و در طی ۵ دوره گذشته که شوراهای اسلامی شهر و روستا برای مردم شهر و روستا تصمیم می‌گرفتند به جز موارد معدودی شاهد ابتکار عمل توسط شوراها برای پیشبرد سریع و باکیفیت امور شهر و روستا نبوده‌ایم.

شوراهای برخاسته از بطن جنجال‌های سیاسی در سال‌های اخیر شوراها را به سمت و سویی کشید که از وظایف قانونی و آنچه که مردم برای خدمت به خود بر دوش آنها گذاشته بودن عبور و عدول کرده و مسیر انحرافی را در پیش گرفتند و همین موجب شد تا شوراها نتوانند کارکرد واقعی خود را به منصه ظهور برساند.

بی‌گمان در استان کهگیلویه و بویراحمد استانی که هم اکنون از قافله توسعه عقب مانده و برای رسیدن به استان‌های برخوردار راه دور و درازی در پیش دارد اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا به آنچه که رسالت و وظیفه دارند و طی شعارهای خوش خط و خال به مردم وعده داده بودند عمل می‌کردند اکنون بسیاری از شهرها و روستاهای استان ما از حالت رکود و سکون کنونی خارج شده بود و روی مسیر توسعه قرار می‌گرفت.

مبلمان شهری و به رنگ‌ روی شهرها و روستاها و مراکز بخش‌ها که نگاه کنیم در خواهیم یافت که شوراها با آنچه که به مردم وعده داده بودند فاصله بسیاری داشته و نتوانسته‌اند وظایف پرشمار خود را به درستی عملیاتی کنند.

کافیست سری به شهرها و روستاهای استان بزنیم و از نزدیک وضعیت فلاکت بار آنها را دریابیم لازم نیست زیاد به مناطق دور دست و صعب العبور برویم و اگر سری به خود شهر یاسوج زده و در کوچه پس کوچه های مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و به عبارتی پایتخت طبیعت ایران قدم بزنیم در خواهیم یافت که شوراها و شهرداری‌های برآمده از رای این شوراها تاکنون نمره خوبی دریافت نکرده‌اند.

روستاها و بخش ها و مناطق دور افتاده و دور دست که جای خود دارند اما برای اینکه بتوانیم شهر و روستای آباد داشته باشیم باید افرادی را قبل از همه به پارلمان‌های محلی شهر و روستا بفرستیم که وامدار نیروهای سیاسی نبوده و با انتخابات‌ها رنگ عوض نکنند و مشکلات مردم را در هیاهوی انتخابات ها و تبلیغات‌های انتخاباتی لگدمال نکنند.

بی‌شک لوداب یکی از مناطق توسعه یافته استان کهگیلویه و بویراحمد تنها از لحاظ نیروی است که فرزندان این بخش در استان و حتی در سطح ملی در حوزه‌های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی خوش درخشیدند و لازم است برای تربیت نسلی فرهیخته و نخبه به فکر آبادانی شهرهای خود باشیم و زیرساخت‌های لازم را برای یک زندگی در حد معمول و طبیعی فراهم کنیم.

در حال حاضر با وضعیت کنونی و با مشکلاتی که در کوچه پس کوچه های شهر گراب مشاهده می کنیم آینده خوبی با این روند برای منطقه متصور نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه نوجوانان جوانان ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | جزئیات جدید از چاقوکشی در خیابان نازی‌آباد؛ درگیر شدن مردم با اراذل و اوباش

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904028

دیگر خبرها

  • مشکل آب روستای ریکای مهران مرتفع شد
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است
  • ببینید | جزئیات جدید از چاقوکشی در خیابان نازی‌آباد؛ درگیر شدن مردم با اراذل و اوباش
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • آنچلوتی و پرز، زوج قرن برای ساختن دهه شگفت‌انگیز
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار