Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دی ماه یازدهمین ماه شیوع کرونا در ایران بود و کرونا همچنان در صدر اخبار داغ رسانه ها قرار داشت، بعد از ۱۱ ماه از آغاز پاندمی کرونا، ورود کرونای انگلیسی به ایران تا آغاز سومین واکسن ایرانی کرونا  از جمله اخبار داغ حوزه سلامت در زمستان امسال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین واکسن ایرانی کرونا وارد فاز بالینی شد

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: "کارآزمایی بالینی فاز ۱/۲ سومین #واکسن_ایرانی کرونا متعلق به مؤسسه سرم و واکسن سازی رازی، دقایقی پیش با تصویب کمیته ملی اخلاق، کلید خورد ..."

کرونای انگلیسی به ایران رسید/ آمار فوتی‌ها دورقمی شد

سعید نمکی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس جهش یافته را مشاهده کردیم، به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته انگلیسی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدتها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستانهای خصوصی بستری بود و پس از بررسی های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع جهش یافته تایید شد.

وزیر بهداشت گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه این فرد از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بوده و با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده است، اما بین همراهان و خانواده  کاملا خود را ایزوله کرده بوده و ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشته است، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس در نزدیکان و خانواده پیدا نکردیم.

ارائه واکسن آنفلوانزا با کارت ملی در داروخانه های دولتی

سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو به چگونگی تهیه واکسن آنفلوانزا در کشور اشاره و اظهار کرد: تمامی افراد می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی و مراجعه به داروخانه‌های دولتی و ثبت مشخصات توسط داروخانه در سامانه تیتک واکسن آنفلوانزای چهار ظرفیتی تهیه کنند.

محمدی گفت: این واکسن‌ها از مدت‌ها پیش از کشور‌های اروپایی وارد کشور شده و با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با قیمتی پایین عرضه می‌شوند.

فاز ۲ کارآزمایی بالینی واکسن کرونای ایرانی-کوبایی آغاز شد

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییتی از آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا ایرانی-کوبایی در کوبا پس از موفقیت در فاز نخست خبر داد.

متن توییت سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره آغاز فاز ۲ واکسن ایرانی-کوبایی کرونا به شرح زیر است:

امروز آزمایش بالینی فاز ۲ واکسن انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا در پلی‌کلینیک ۱۹ آوریل هاوانا نیز آغاز شد.

در این فاز بیش از ۱۰۰ نفر ۱۹ تا ۸۰ ساله تا کنون واکسینه شده‌اند، در این مرکز هم ۴۰۰ نفر واکسینه می‌شوند و مجموعه داوطلبان این مرحله کارآزمایی حدود ۹۰۰ نفر خواهد بود.

صدور مجوز تولید ۵۴ داروی بیماران قلبی و عروقی/۲۳۰ قلم فرآورده دارویی طبیعی وارد بازار می‌شوند

محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو به تولید تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و از افتتاح سایت تولید محصولات ایمپلنت دندانی در روز شنبه با حضور ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

گفت: مجوز تولید ۴۰ قلم دارو برای دیابت، ۲۳۰ قلم فرآورده داروی طبیعی برای بیماری‌های تنفسی و ۸ قلم برای دیابت و ۵۴ قلم برای قلب و عروق در کشور صادر شده است.

پشت پرده توییت جنجالی که حذف شد؛ نگرانی‌ها از حذف غربالگری جنین برای چیست؟

توییتی جنجالی که حسابی سر و صدا به پا کرد و واکنش‌های بسیاری به دنبال داشت؛ چند روز پیش کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره موضوع غربالگری جنین توییتی منتشر کرد که موجب برخی نگرانی‌ها شده است‌.

کبری خزعلی در توییت خود نوشته بود: «عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت بلاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویز‌های غیراستاندارد وغیرمتقن علمی (که باعث قتل جنین می‌شد) برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست».

هشتم اسفند «روز ملی بیماری‌های نادر» نامگذاری شد

با پیگیر‌های مستمر حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس یازدهم و طی مکاتبات بنیاد بیماری‌های نادر ایران، نام‌گذاری روز هشتم اسفند ماه برای گرامیداشت بیماران نادر کشور در شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد به ریاست عباس صالحی به تصویب رسید.

این طرح پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ ریاست جمهور در تقویم رسمی کشور درج خواهد شد.

در تقویم جهانی هر ساله بیش از ۹۰ کشور دنیا در روز ۲۸ فوریه به عنوان روز جهانی بیماری‌های نادر (Rare diseases Day) این روز را جشن می‌گیرند.

بنیاد بیماری‌های نادر ایران نیز از سال ۱۳۸۸ همزمان با سایر کشور‌های دنیا با برگزاری همایش‌های بین المللی با حضور مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و حامیان و سفیران بیماران نادر این روز را گرامی می‌دارد همچنین پیشنهاد نام‌گذاری روز ملی بیماران نادر کشور از طرح‌های مورد حمایت وزارت کشور، بهداشت، رفاه و آموزش و پرورش نیز بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

امروز پنجشنبه، رقابت‌های رده سنی امید برگزار شد و سه بوکسور کشورمان به میدان رفتند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این، جان پائول از فیلیپین را شکست داده با گانبولد از مغلوستان بالای رینگ رفت و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که ابتدا ویمارشانا از سریلانکا را مغلوب کرده با مادامینوف ازبکستانی رقابت کرد و با قبول شکست، از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که در مرحله قبلی، کرار اسماعیل از عراق را با شکست بدرقه کرد با آکالیکوف از قزاقستان روبه‌رو شد و با قبول شکست به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

فردا جمعه مبارزات نیمه‌نهایی آغاز می‌شود، که سه نماینده تیم جوانان ایران با هدایت رضا مهدی‌پور به مصاف حریفان می‌روند.

در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی سلطانی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان، در وزن ۸۶ کیلوگرم، امیررضا ملک‌خطابی با اسرویلوف از ازبکستان و در وزن ۹۲+ کیلوگرم، امیر اسماعیلی با راتهیل از هند مبارزه خواهند کرد.

کد خبر 6095238

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین