Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@21:35:15 GMT

نوروز از زبان رئیس گروه زبان فارسی دانشگاه ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۴۷۹۸

‍‍‍‍‍‍

رئیس گروه زبان فارسی دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول ترکیه معتقد است نوروز از باستانی‌ترین جشن‌های جهان است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  در این قسمت از برنامه روایتگر، علی گوزل یوز رئیس گروه زبان فارسی دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول ترکیه و نویسنده و مترجم کتب فارسی به زبان ترکی از جشن نوروز می‌گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جشن نوروز با اینکه ریشه ایرانی دارد، ولی در فرهنگ‌های مختلف از کشور‌های آسیایی تا حوزه بالکان دیده می‌شود.
در بیشتر مناطق مختلف ترکیه نوروز را مانند ایران جشن می‌گیرند و در برخی مناطق دیگر، جشن نوروز را با نام‌های دیگری برگزار می‌کنند.
سفره هفت سین هم در جشن نوروز ترکیه پهن می‌شود و در آن نام هفت خوراکی که اولین حرف آن به زبان ترکی با سین شروع می‌شود را می‌گذارند. به عنوان نمونه سماق، سیر و ساعت که در زبان ترکیه ایی هم نام آن‌ها با حرف سین شروع می‌شود را در سفره هفت سین می‌گذاریم.
قرآن و تنگ ماهی هم در برخی از مناطق ترکیه در سفره هفت سین می‌گذارند.
او می‌گوید وقتی بچه بود عیدی می‌گرفت و البته در نوروز همه اعضای خانواده هدیه می‌گرفتند.
این استاد دانشگاه پیشنهاد می‌کند کشور‌هایی که نوروز را جشن می‌گیرند برنامه‌های فرهنگی مشترکی را با حضور کودکان و نوجوانان برگزار کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: جشن نوروز ، ترکیه ، روایتگر ، دانشگاه استانبول

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشن نوروز ترکیه روایتگر دانشگاه استانبول جشن نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!

تعداد بازدید : 107 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 489 زبان فارسی علاوه بر آنکه به افسران اطلاعاتی رژیم اسرائیل آموزش داده می‌شود، به گروهی از افسران ارتش رژیم صهیونیستی نیز آموزش داده می‌شود. تصاویر دوره فشرده شش ماهه زبان فارسی در ارتش اسرائیل را می‌بینید که در آن نظامیان صهیونیست روزانه 12 ساعت فارسی یاد می‌گیرد. این گزارش شبکه کان اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • شاعران ۵ کشور برای عملیات وعده صادق شعر سرودند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!