Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان گفت: مشکلات آب شرب و سیستم فاضلاب و تاثیر آن بر سلامت مردم بررسی شد و تصمیم فوری گرفته شد که در وضعیت فعلی کار را شروع کنیم و تمامی شهرستان‌های خوزستان شورای سلامت را در هفته آینده برگزار و برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با آب و سیستم فاضلاب، تقسیم کار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تصمیم دیگر، مربوط به پیگیری جدی برای حل مشکلات آب و سیستم فاضلاب در خوزستان بود، افزود: از جمله اینکه پروژه‌هایی که با مبلغ کم و حدود ۱۰، ۱۲ میلیارد تومان قابل انجام هستند، احصاء شوند تا با همکاری نهاد‌ها و بنیاد‌ها در مدت یک سال به اتمام برسند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: برای پروژه‌هایی که هزینه بالاتری دارند هم گروهی را در تهران مستقر کنیم که این گروه به صورت مرتب و مکرر پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه ماده ۵۶ برای هشت شهرستان و آب روستایی با مبلغ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان باشند. این گروه از هفته آینده مستقر می‌شوند.

استاندار خوزستان گفت: قرار شد در قالب همین تفاهم‌نامه ماده ۵۶، قسمتی از اجرای سیستم‌ها و مجتمع‌های آبرسانی و مخازن و اجرای سیستم فاضلاب به بخش خصوصی واگذار شود تا آن‌ها اجرا کنند و از محل درآمدشان بازپرداخت شود. بنیاد‌ها و دیگر نهاد‌ها را نیز در این خصوص فعال خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بحث دیگر در زمینه بیماری‌های ناشی از حیوان‌گزیدگی از جمله بیماری هاری و مساله سگ‌های ولگرد بود که تصمیم گرفته شد، تصریح کرد: زمینی مناسب در مدت یک ماه دیوارکشی شود و سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری و عقیم‌سازی و جداسازی شوند. مقدمات این کار فراهم شده و برای آن جدول زمانی تهیه شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب بهداشت و درمان سیستم فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور

به گزارش جام جم آنلاین البرز،محمدحسن ابراهیمی جم در کارگاه علمی با موضوع «بیماری‌های آبله گوسفندی و آبله بزی؛ با تاکید بر روش‌های صحیح نمونه گیری، انتقال نمونه و تشخیص بیماری» که در بیست و یکمین کنگره دامپزشکی کشور برگزار شد، در ابتدا به بیماری، علائم بالینی، اهمیت بیماری و اینکه به چه علت آبله بزی و گوسفندی در زمره بیماری‌های اخطار کردنی سازمان جهانی بهداشت دام است، اشاره کرد.

وی چگونگی نحوه نمونه برداری صحیح، زمان درست نمونه برداری، نحوه انتقال به آزمایشگاه را موضوعاتی مهم عنوان کرد و افزود: زمان، تیپ و حجم نمونه مواردی است که باید به درستی رعایت شود تا نمونه سالم و با حفظ ویروس به آزمایشگاه منتقل و در شرایط صحیح در آنجا نگهداری شود.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به تکنیک‌های تشخیصی، گفت: مدیریت نمونه برداری برای رسیدن به تشخیص درست، موضوعی است که باید توسط آزمایشگاه و تکنسین به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه تکنیک‌های تشخیصی در آزمایشگاه‌های رفرانس کاملا تخصصی و متفاوت است، تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های رفرانس از روش‌هایی تشخیصی ویژه‌ای استفاده می‌شود که دیگر آزمایشگاه‌ها قادر به انجام آن‌ها نیستند و در همین راستا، این آزمایشگاه موظف به ارائه سیاست کنترل بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه موسسه رازی به عنوان دارنده آزمایشگاه مرجع باید در این زمینه ورود پیدا کند گفت: رازی همکار سازمان دامپزشکی به عنوان نماینده WOAH است و می‌تواند در تعیین سیاست‌های کنترل بیماری به سازمان دامپزشکی کشور کمک کند.

عضو هیئت علمی موسسه رازی جهت دهی برای تعیین استراتژی‌ها را از دیگر اهداف این مجموعه عنوان کرد.

وی همچنین به نحوه مدیریت بیماری در گله توسط کلینیسین‌ها اشاره کرد و افزود: واکسن و واکسیناسیون در استراتژی‌های کنترل، نقش بسیار مهمی دارد و واکسن‌های تولید شده در موسسه رازی نشان دهنده موفقیت در این حوزه است چراکه بر اساس مستندات در چهار سال اخیر شاهد هیچ‌گونه مشکلی در زمینه کارآیی واکسن وجود نداشت.

ابراهیمی جم ادامه داد: این نشان دهنده نقش تاثیرگذار و مهم واکسن رازی است، چرا که تنها واکسنی که برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، واکسن موسسه رازی است و با وجود واکسیناسیون موفق، نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

رئیس آزمایشگاه رفرانس آبله بزی و آبله گوسفندی موسسه رازی با اشاره به ضرورت بررسی موضوع سیاست‌های کنترل بیماری، تصریح کرد: لازم است علاوه بر واکسیناسیون منطقه و گله، از سایر روش‌های جهت پیشگیری و کنترل بیماری استفاده شود.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • بیماری که با افسردگی مرتبط است
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی