Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تنها پشه‌های ماده از خون انسان تغذیه می‌کنند، هم پشه‌های نر و هم پشه‌های ماده می‌توانند صدا وز وز ناخوشایندی را تولید کنند که ما را در طول شب بیدار نگه می‌دارند. با این وجود آن‌ها این کار را تنها به دلیل اینکه بخواهند شما را آزار دهند انجام نمی‌دهند و دلایل محکم خود را برای این کار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این موضوع می‌خواهیم شما را با ماجرای آواز خواندن پشه‌ها و روش‌هایی برای خلاص شدن از دست وز وز این حشرات ناخوشایند آشنا کنیم.

پشه‌ها به سمت چرک گوش جذب می‌شوند

بر اساس مطالعات علمی، پشه‌ها به مناطق بودار بدن جلب می‌شوند. وقتی که می‌خوابیم، معمولاً بدنمان را با پتو می‌پوشانیم و روی صورتمان را باز می‌گذاریم. گوش‌ها یکی از کثیف‌ترین نقاط بدن هستند و شاید به همین دلیل باشد که پشه‌ها بیشتر در اطراف گوش هایمان سروصدا می‌کنند.

صدایی که از زدن بال‌های پشه‌ها به هم تولید می‌شود

اگر چه صدای پشه‌ها به یک آواز ناخوشایند شبیه است، اما در واقع آن‌ها در حال رقص و پایکوبی در اطراف گوش ما هستند و نه آواز خواندن. این صدا‌ها از به هم زدن سریع بال پشه‌ها تولید می‌شود که بیش از ۲۵۰ بار در ثانیه به هم می‌خورند. همچنین دانشمندان دریافته اند که پشه‌ها از طریق ایجاد صدا با هم ارتباط برقرار می‌کنند و همین صدا را نیز برای جفت یابی به کار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

خون انسان برای پشه‌ها چه طعمی دارد؟

گرمای بدن، پشه‌ها را جذب می‌کند

پشه ماده در جستجوی غذا برای تغذیه تخم هایش، با شناسایی گرما و عرق بدن، انسان را پیدا می‌کند. دی اکسید کربنی که ما در هنگام خواب و از طریق تنفس بیرون می‌دهیم پشه‌ها را به سمت سر ما جذب می‌کند و این یکی دیگر از دلایلی است که صدا وز وز پشه‌ها را در نزدیک گوشمان می‌شنویم.

چطور می‌توان خوابی راحت و بدون اذیت و آزار پشه‌ها داشت

در هنگام خواب لباس‌های با رنگ روشن بپوشید، زیرا پشه‌ها به لباس‌های تیره جذب می‌شوند
برای تمیز کردن عرق بدن، قبل از خواب دوش بگیرید
جایی بخوابید که جریان هوا تند باشد
گیاهانی مانند اسطوخودوس، رزماری و سنبل الطیب در اتاق قرار دهید، زیرا پشه‌ها را دور می‌کنند.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفع پشه دفع حشرات پشه ها پشه ها پشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عاقبت توجه نکردن راننده به قطار (فیلم) عاقبت سبقت غیرمجاز، راننده را به کام مرگ کشاند! (فیلم) عاقبت خودرویی که با سرعت ۲۵۳ کیلومتر توقیف شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • لحظه وحشتناک ریزش قبر در هنگام خاکسپاری
  • لحظه دلهره‌آور ریزش قبر در هنگام تشییع جنازه + ویدئو
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری
  • عاقبت کار با موبایل هنگام رانندگی (فیلم)
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ببینید | ترس و وحشت یک گربه هنگام تماشای انیمیشن تام و جری
  • ببینید | سلفی هنگام سقوط وحشتناک با پاراموتور!
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران