Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@22:54:08 GMT

چه قدر طول می‌کشد تا خون اهدا شده در بدن جبران شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۵۰۳

‍‍‍‍‍‍

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: حجم خونی که به علت اهدا از دست می‌دهیم طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت جبران می‌شود و گلبول‌های قرمز از دست رفته هم حدود ۸ بعد جایگزین می‌شوند، یعنی فرد ۸ هفته بعد از اینکه خون داده است، می‌تواند مجددا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کند.

محمدرضا مهدی زاده در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که چه قدر طول می‌کشد تا خون اهدا شده در بدن جبران شود؟، گفت: حجم خونی که به علت اهدا از دست می‌دهیم طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت جبران می‌شود و گلبول‌های قرمز از دست رفته هم حدود ۸ هفته بعد جایگزین می‌شوند، یعنی فرد ۸ هفته بعد از اینکه خون داده است، می‌تواند مجددا برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران افزود: دوره ۳ ماهه برای آقایان و دوره ۴ ماهه برای خانم‌ها زمانی است که افراد می‌توانند خون اهدا کنند، یعنی آقایان هر ۳ ماه یکبار سالی ۴ بار و خانم‌ها به دلیل فیزیولوژیک بدنشان هر ۴ ماه یک دفعه سالی ۳ بار می‌توانند به مراکز انتقال خون مراجعه و خون سالم خود را اهدا کنند و بدون اینکه هیچ مشکلی برایشان پیش بیاید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: آخرین اخبار مربوط به کرونا را اینجا بخوانید

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون اهدای خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون انتقال خون خون اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با بارش‌هایی که از فروردین تا نیمه اردیبهشت صورت گرفته، نیمی از کم‌بارشی‌های کشور جبران شده است.

به گزارش تسنیم، صادق ضیائیان افزود: سامانه بارشی که هفته گذشته وارد کشور شد، فعالیت خود را از روز چهارشنبه آغاز کرد که تا همین امروز -جمعه- نیز ادامه دارد و به این واسطه بارش‌های مناسبی رخ داده است.

وی یادآور شد: از فردا -شنبه- شمال‌غرب، شمال‌شرق و نوار شمالی بارش باران خواهند داشت و سامانه بارشی بعدی روز دوشنبه به کشور نفوذ می‌کند و ابتدا شمال‌شرق کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: از ابتدای بهار ۱۴۰۳ تا نیمه اردیبهشت بارش‌های خوبی را شاهد بودیم که انتظار داریم بخش زیادی از کم بارشی‌های گذشته جبران شود؛ البته جبران کامل کم‌بارشی که شاهد آن بودیم یک مقداری سخت است، اما بخشی از کم بارشی‌هایی که در کشور وجود داشت رفع شده است.

ضیائیان با تاکید بر اینکه پراکندگی بارش‌ها در کشور یکسان نیست، یادآور شد: بارش‌ها در کشور یکسان نیست. به طور مثال در سامانه بارشی قبلی بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان بیشتر از هر نطقه دیگری در کشور بود که حتی به سیل منجر شد؛ در حالیکه برخی استان‌های کشور مانند تهران و نواحی نوار شمالی کمتر از نواحی جنوبی بارش باران داشتند.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال دارد برخی نقاط کشور با کم‌آبی مواج شوند و برخی دیگر چنین مشکلی نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • کم‌بارشی‌های کشور جبران شد؟!
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد
  • پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان اهدا شد
  • اهدای هزینه سالگرد اموات، برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد