Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@11:49:34 GMT

علائم کمبود ویتامین سی در بدن

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۶۶۸

ویتامین سی مورد نیاز برای زنان بزرگسال ۷۵ میلی گرم و برای مردان ۹۰ میلی گرم است و کمبود آن می‌تواند عوارضی برای سلامت بدن ایجاد کند. ناطقان: به نقل از بهداشت نیوز، بدن انسان برای رشد و ترمیم بافت‌های سراسری به ویتامین سی نیاز دارد. این ویتامین به تولید کلاژن برای بازسازی سلول‌های پوست، بهبود زخم، جذب آهن و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمبود ویتامین سی یک بیماری جدی است و می‌تواند گاهی مرگبار باشد. در اینجا نشانه‌های عجیب کمبود این ویتامین در بدن را دنبال کنید:

خونریزی لثه ها: لثه‌ها تا حدودی از کلاژن تشکیل شده اند و در هنگام کمبود ویتامین سی، حساسیت بیشتری نشان می دهند و خونریزی می‌کنند. تورم لثه‌ها نیز ناشی از کمبود ویتامین سی است.

خونریزی بینی: این خونریزی زمانی رخ می‌دهد که عروق خونی کوچک دچار پارگی می‌شوند. از آنجا که رگ‌های خونی با کلاژن تقویت می‌شوند، کمبود ویتامین سی می‌تواند منجر به پارگی آن‌ها و بروز خونریزی بینی شود.

خشکی مو: خشکی مو در برخی موارد ناشی از کمبود ویتامین سی است. کمبود ویتامین سی منجر به کاهش تولید کلاژن و تضعیف و شکنندگی مو‌ها می‌شود.

خشکی پوست: ویتامین سی یکی از مواد ضروری در ساخت پروتئین‌های پوست است و کمبود این ویتامین در بدن باعث از هم گسیختگی سلول‌های پوست و مشکلاتی از قبیل ترک، زخم، شل شدن و چین و چروک پوست می‌شود.

خستگی و بی حوصلگی: ویتامین سی در افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی نقش مهمی دارد و کمبود آن‌ها باعث تنزل انرژی و افسردگی می‌شود.

ابتلا به عفونت: تاثیر منفی بر بهبود زخم‌ها و ابتلای سریع به انواع عفونت‌ها بخصوص سرماخوردگی و آنفلوآنزا از نشانه‌های دیگر فقر ویتامین سی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کمبود ، ویتامین سی ، بدن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کمبود ویتامین سی بدن کمبود ویتامین سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

حمیدرضا بدیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، با دعوت از شهروندان برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او، خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، بیان کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!