Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: همزمان با آخرین روزهای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ شیوع کرونا در استان سمنان کمی افزایش یافته و این امر سبب نگرانی مردم و مسئولان شده است لذا تمام نهادهای تصمیم ساز این استان از مردم خواسته‌اند تا امروز و فردا را در دامن طبیعت نگذرانند.

بارزترین عکس‌العمل از سوی استاندار سمنان مطرح شد که شب گذشته با ابراز نگرانی از بروز و شیوع مجدد کرونا در استان سمنان گفت: در روز ۱۳ فروردین هر سال، معمولاً مردم کشور ما به لحاظ عشقی که به طبیعت دارند، به آغوش طبیعت می‌رفتند و برای هم بهترین آرزوها را در زمینه سلامتی و طول عمر داشته و دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم به طبیعت نروند

علیرضا آشناگر با بیان اینکه امسال به خاطر گسترش بیماری کرونا و به ویژه در کشور ما که در موج جدید این بیماری قرار گرفته‌ایم فضا کاملاً تغییر کرده است، بیان داشت: با نرفتن به دامان طبیعت و عدم تشکیل تجمعات و دورهمی برای یکدیگر سلامتی آرزو می‌کنیم.

وی افزود: در استان سمنان اوضاع نسبتاً با ثبات است و در حال حاضر پنج شهرستان در وضعیت زرد و سه شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند، اما این وضعیت بسیار شکننده است و در صورت عدم رعایت ضوابط می‌تواند دوباره ما را وارد موج جدید کرونایی کند که بی تردید سلامتی مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

استاندار سمنان گفت: با توجه به بررسی آمارها در رو) سه شنبه تعداد ۱۲۳ نفر بیمار کرونایی به صورت سرپایی شناسایی شده که این عدد به نسبت روز قبل از آن دو برابر شده است و این میزان قدری ما را نگران کرده و به همین خاطر از شهروندان که تاکنون نهایت همکاری را با دولت و خدمتگزاران خود در ستاد مدیریت مقابله با کرونا داشته‌اند، درخواست می‌کنیم که از تعطیلات پیش رو برای حفظ سلامتی و تحکیم خانواده استفاده کرده و از رفتن به مراکز پر تجمع، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها جدا خودداری کنند تا بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

مردم ضرورت‌ها را درک می‌کنند

استاندار سمنان گفت: با توجه به نوع رنگ بندی اعلام شده برای شهرستان‌های استان سمنان از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا، مبنا و معیار خود مردم هستند که می‌توانند با پرهیز از تجمع در حفظ وضعیت باثبات استان مساعدت کنند. بی تردید مردم ضرورت‌ها را درک و با توجه به اینکه تاکنون تمامی اقشار نهایت همکاری را با ستاد مدیریت مقابله با کرونا داشته‌اند؛ از این پس نیز بهترین ابزار برای کنترل بیماری، خود مردم هستند.

آمارها اصلاً خوب نیستند

نگاهی به آمارها نشان می‌دهد که وضعیت در استان سمنان خوب نیست. آخرین آمار ارائه شده درباره کرونا به صورت ریز و جزئی توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی شاهرود و سمنان نشان از ابتلای ۱۵۹ مورد قطعی ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت منتهی به روز یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ می‌دهد. مبتلایان بیماری کرونا در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون از ۲۷ هزار نفر نیز گذشته و نزدیک به هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برای اینکه مردم بدانند شرایط چقدر نسبت به یک ماه قبل وخیم است کافی است بگوییم که یک ماه قبل در چنین روزهایی کل مراجعان کرونایی استان سمنان به بیمارستان‌ها ۱۵ الی ۱۷ نفر بود و در شرایط نامساعد به ۴۰ نفر می‌رسید اما امروز مراجعان از ۱۳۰ نفر در روز کمتر نمی‌شوند.

در صورت استمرار شرایط مذکور احتمالاً سه شهرستان استان سمنان در وضعیت رنگ بندی کرونایی با تغییر روبرو خواهند شد و این نشان از عدم تثبیت شرایط کرونا در استان حساس سمنان دارد که در نوروز میزبان میلیون‌ها تردد نوروزی بوده است.

کرونا هم نبود هوا نمی‌گذارد مردم بیرون بیایند

دیگر موردی که باید درباره این روزهای تعطیل اشاره کرد این است که اصلاً هوا هم اجازه خروج کسی را از منزل نمی‌دهد. هم اکنون استان سمنان در وضعیت نارنجی هشدارهای هواشناسی است و از امروز سامانه کم فشار بارشی در استان مستقر خواهد شد در نتیجه بارش و هوای سرد برای امروز و فردای استان سمنان پدیده غالب جوی خواهد بود.

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی و اعلام این سازمان نشان می‌دهد که طی امروز و فردا، استان سمنان آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده خواهد داشت.

برای فردا نیز آسمانی قسمتی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد و بارش پیش بینی هواشناسی برای هوای مرکز استان سمنان است. هم اکنون شهرستان سمنان کاملاً ابری است و ارتفاعات مستعد بارندگی هستند اما از ساعات آتی دیگر شهرستان‌های استان سمنان نیز حالت نیمه ابری به خود می‌گیرند.

رسماً چیزی ممنوع نشده است

به صورت رسمی ممنوعیتی برای خروج از شهر برای حضور در تفرجگاه‌ها و همچنین پارک‌های استان سمنان هنوز ممنوع اعلام نشده و درخواست مسئولان از مردم فعلاً لفظی و همچنین خواهشمندانه است اما به نظر می‌رسد در ساعات آتی با احتمال افزایش تردد، محدودیت‌هایی برای خروجی شهرهای استان سمنان شاهد باشیم.

در کنار همه این محدودیت‌ها و خواهش کردن از مردم برای عدم حضور در طبیعت، بازهم منابع طبیعی استان سمنان احتمال می‌دهد که عده‌ای بر نگرانی کرونا و همچنین باران و باد شدید فائق آیند و باز هم راه طبیعت را در پیش بگیرند.

همه خسته شده‌اند اما چاره‌ای نیست

در نهایت باید گفت از محدودیت‌ها و از اینکه نمی‌توان در دل طبیعت بود همگان احساس خستگی می‌کنند و لذا راه دوری از آن همدلی و همراهی برای شکست ویروس است. ویروسی که تا شرایط مساعدی در استان پیدا می‌کند، یک مناسبت یا تعطیلات، به جان مردم می‌افتد و ما هم کشوری کم مناسبت نیستیم. امیدواریم آنانی که محدودیت را رعایت نمی‌کنند چیزی از طبیعت باقی بگذارند تا سال آتی مردم بتوانند از آن لذت ببرند زیرا کسی که به خودش رحم نمی‌کند معلوم است با جنگل و طبیعت چه خواهد کرد.

کد خبر 5178878

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سمنان علیرضا آشناگر روز طبیعت منابع طبیعی استان سمنان محدودیت های کرونایی ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر روز طبیعت تردد وسایل نقلیه گرگان سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج عکس استانها خرم آباد کرونای انگلیسی استان سمنان استان سمنان کرونا در استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)

در شهر سن برناردو پدیده‌ای موجب شگفتی کارشناسان و مردم آن منطقه شده‌است؛ اجسادی که فرایند تجزیه آن‌ها مختل شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، در تصویری که در ادامه آمده است، کلووینسریس بجارانو را می‌بینید، زنی که مقابل یک جعبه شیشه‌ای زانو زده است تا جسد سنگ‌شده مادرش که ۳۰ سال پیش مرده است را ببیند.

زنی که ساتورنینا تورس د بجارانو نام داشته است، با همان لباس طرح رز و پیراهن پشمی سبزی که در آن دفن شده بود و یک گل میخک قرمز مصنوعی در دستانش در زمان خشک شده است.

بجارانو ۶۳ ساله در آخرین محل استراحت مادرش در موزه‌ای که جسد او و ۱۳ تن دیگر از شهر سن برناردو را به نمایش گذاشته بود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «او هنوز صورت کوچک قهوه‌ای گرد و موهایش را دارد و به طور مرموزی پس از مرگ مومیایی شده است.»

این تنها مورد نبود؛ ده‌ها جسد مومیایی شده از سال ۱۹۶۳ تا به امروز، به این شکل یافت شده‌اند. روسیو ورگارا، راهنمای موزه، می‌گوید: «وقتی این اتفاقات رخ داد، برای مردم کمی غیرقابل باور به نظر می‌رسید؛ آن‌ها فکر می‌کردند که این‌ها رویداد‌هایی ماوراء‌الطبیعه هستند.»

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «با گذشت زمان، یافتن اجساد در این وضعیت بیشتر و بیشتر شد. حتی برخی از آن‌ها هنوز چشمان خود را داشتند، عضوی که معمولاً سریع تجزیه می‌شود.»

در اواخر دهه ۱۹۸۰، هر سال حدود ۵۰ مومیایی در مقبره پیدا می‌شد، اما این میزان به تعداد انگشت شماری در سال کاهش یافته است.

پاداش پس از مرگ؟

به گفته ورگارا، با وجود تلاش‌های متعدد کارشناسان برای توضیح این پدیده، که در کشور‌هایی مانند مکزیک و ایتالیا نیز مشاهده شده است، دلیل مومیایی‌سازی خود به خود در سن برناردو هرگز مشخص نشده است.

ورگارا گفت: «برخی از مردم محلی «بر این باورند که این فرآیند (مومیایی کردن) به این دلیل است که فرد خیلی خوب بوده است و این یک پاداش پس از مرگ است. دیگرانی هستند که این را یک مجازات می‌دانند.»

تعدادی از مردم نیز بر این باورند که این اتفاق به دلیل رژیم غذایی سالم ساکنان سان برناردو و شیوه زندگی فعال و کشاورزی آن‌ها است. اما این گفته در خصوص تمام اجساد صدق نمی‌کند؛ یکی از مومیایی‌ها متعلق به خورخه آرماندو کروز است که بیشتر عمر خود را در شهر بزرگ بوگوتا گذراند و برای مرگ به زادگاهش بازگشت.

هیچ الگوی مشخصی برای مومیایی‌سازی‌ها وجود ندارد؛ کسانی که درگیر این فرایند هستند، در سنین مختلف بوده‌اند و هیچ جنسیت یا نوع بدن خاصی غالب نیست. ورگارا گفت هیچ بخش خاصی از این گورستان وجود ندارد که مومیایی‌های بیشتری نسبت به بقیه داشته باشد. بسیاری معتقدند که پاسخ باید در خزانه‌های دفن باشد.

اولین مومیایی‌ها در سن برناردو تنها پس از افتتاح این گورستان که هیچ گور زیرزمینی ندارد، پیدا شد. ورگارا گفت، قبل از دهه ۱۹۶۰، این شهر دارای دو محل دفن بود که حتی یک مورد مومیایی شناخته شده نداشت. او افزود که آب و هوای این منطقه مرطوب است که معمولاً به تجزیه کمک می‌کند نه اینکه مانع آن شود.

دانیلا بتانکور، انسان شناس از دانشگاه ملی کلمبیا، گفت که این پدیده می‌تواند به دلیل قرار گرفتن این گورستان در یک شیب تند کوه باشد.

بتانکور به خبرگزاری فرانسه گفت که این فرضیه هنوز نیاز به آزمایش دارد. مطالعه‌ای درباره آنچه اتفاق می‌افتد و شرایط خاصی که باعث می‌شود مردم مومیایی شوند، وجود ندارد. بستگان اجساد مومیایی شده باید اجازه نمایش آن‌ها را در موزه بدهند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند