Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در یادداشتی در اینستاگرام به توضیح برخی نکات مفاد برنامه همکاری جامع ایران و چین معروف به سند ۲۵‌ساله پرداخته است.

به گزارش برنا، ظریف در این یادداشت نوشت: اطمینان دارم همه ما با همدلی و همراهی، با تقویت و گسترش روابط فراگیر، متعادل و متناسب با جهان در دوران گذار کنونی روابط بین الملل، منافع ملی و توسعه پایدار کشور و سربلندی ایران زمین و رفاه مردمان دلاور و نجیبش را تضمین خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: به عنوان فردی که ۱۸ ماه پیش نخستین پیشنویس برنامه همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین را به همتای چینی پیشنهاد و در این مدت مذاکره را مدیریت کرده و شنبه گذشته نسخه نهایی را با مجوز دولت امضا کرده است برخی نکات در این زمینه را به محضرتان تقدیم می کنم.

چکیده برنامه همکاری راهبردی 25 ساله ایران و چین

اهداف، اصول و ویژگی‌های برنامه

اهداف:

- ارتقاء عملی روابط در سطح مشارکت جامع راهبردی براساس اعلامیه دو رییس جمهور در بهمن 1394

- نقشه راه و افق بلند مدت روابط در عرصه های مختلف برای تحقق مشارکت جامع راهبردی و ارتقاء عملی آن

- فراهم ساختن بستری مناسب برای توسعه همه جانبه همکاری در عرصه‌های تجاری، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دفاعی و امنیتی میان دو تمدن کهن آسیایی

اصول:

- احترام متقابل و پیگیری منافع مشترک به صورت برد - برد در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی

- به رسمیت شناختن اشتراکات فرهنگی، تقویت چند جانبه گرایی، حمایت از حق دولت ها برای برخورداری از حق حاکمیت برابر و بومی بودن مدل توسعه

- ویژگی ها:

اشتراک نظر دو کشور در ارتباط با بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه مبارزه با یکجانبه گرایی

- برنامه سیاسی، راهبردی، اقتصادی و فرهنگی برای ترسیم چشم انداز 25 ساله همکاری دو کشور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ظریف سند 25 ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • نگاه ایران به آفریقا، راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است