Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@16:09:59 GMT

وقتی لازم باشد داعش را هم تطهیر می کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۶۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

در تازه ترین تلاش امپراتوری رسانه ای طرفدار تروریسم، ایندیپندنت فارسی در گزارشی به موضوع اقلیت های دینی بویژه مسیحیان و ایزدی ها در سوریه پرداخته و از قول یک شهروند ناشناخته مسیحی سوری، ایران را متهم به شیعه گری و در نهایت آوارگی سوری ها کرده است.

نگاهی به مقالات و گزارش های این رسانه ها، این جمع بندی را به دست می دهد که هدف از تکرار این اتهام ها و جعل حقیقت در ارتباط با بحران امنیتی منطقه، جا انداختن دروغ های بزرگ و نیز دادن آدرس غلط درباره چگونگی شکل گیری بحران، پشت پرده ها و نیز تطهیر عوامل و بانیان واقعی تروریسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای پاسخ به این جعلیات، باید نکاتی را به این رسانه ها یادآوری کرد؛

بحران چگونه و توسط چه کسانی وارد سوریه شد؟

اسفند ۸۹ جهان غرب و بازیگران منطقه ای تصمیم گرفتند دولت اسد را حذف کنند، بنابراین نطفه اولین گروه های تروریستی را در سوریه گذاشتند و با بالا گرفتن اعتراضات در برخی استان ها از جمله درعا، مرزهای کشورهای همسایه بر روی ورود سلاح و جنگجوی خارجی به داخل اراضی سوریه باز شد.

بازیگران اصلی در بحران سوریه یکی ترکیه بود که شهرها و دروازه های مرزی خود را بر روی تردد تروریست ها و نیز به عنوان اقامتگاه موقت آنان، باز گذاشت و دیگری دولت های منطقه ای بخصوص عربستان و امارات بودند که در تاسیس گروه های تکفیری و تروریستی، تغذیه فکری از طریق آموزه های وهابیت و تامین مالی این گروه ها، وارد بازی در سوریه شدند و نقش مهمی هم ایفا کردند.

صدای اسد و برخی طرف های منطقه ای از جمله ایران که نسبت به پیامدهای بازی جدید هشدار می دادند، در لابلای هیاهوی برخی دولتمردان در منطقه و شانتاژ رسانه ای آنان گم شد و در غرب هم گوش شنوایی نبود.

حتی انتشار و پخش تصاویر و ویدئوهایی از انبوه رفتارهای خشن، از جمله بریدن سر و مثله کردن افراد، وجدان های خفته را بیدار نکرد تا دستکم پیش بینی کنند این روند به کجا می رسد؟

در آن روزگاران، آمریکا، برخی کشورهای اروپایی و نیز کشورهای منطقه انواع امکانات و تسلیحات و منابع مالی را در اختیار گروه هایی موسوم به "جهادی" با عناوین مختلف قرار دادند که بزودی به اژدها تبدیل می شدند.

بحران سازان در ابتدا القا کردند که جنگ در سوریه، جنگی طایفی میان علوی ها و شیعه ها با اهل سنت است، اما در ادامه مسیر زمانی که کنترل بخشی از گروه های تروریستی از دست سازندگانشان خارج شد و اختلافات میان گروه های جهادی و عشایر و شهروندان عادی بالا گرفت، کشتار سنی ها نیز شروع شد تا دست عوامل اصلی بحران سوریه و منطقه رو شود.

وهابیت ریشه تروریسم در جهان محسوب می‌شود
اینجا بود که تفکر وهابیت از لایه های درونی به کف امواج آمد و نشان داد که همه این بازی ها یک بهانه بود و سنی های بسیاری در سوریه و عراق با درک موضوع از این گروه ها جدا شدند و هسته های جدید مقاومت را در کنار گروه های اصیل مقاومت شکل دادند.

برای روشن شدن این بخش حتما باید به آرشیو رسانه های آن روزگار و میلیون ها فریم تصویر از کشتارهای صورت گرفته در شبکه های اجتماعی رجوع کرد، اسنادی که قابل پاک کردن از صفحه تاریخ نیست.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد

برای اینکه مشخص شود چه کسانی پشت بحران امنیتی منطقه قرار دارند، باز هم باید آرشیو روزنامه های سال ۲۰۱۳ را در عراق و آمریکا تورق کرد؛ آنجا که نوری المالکی در سفر به آمریکا به اوباما و دستیارانش در وزارت خارجه و دفاع بارها هشدار داد که نگاه غرب به بحران امنیتی در سوریه، در نهایت سراسر منطقه را درگیر خواهد کرد و حتی نگرانی اش را از کشیده شدن دامنه آتش به داخل عراق ابراز کرد.

با اینحال بازهم هشدارها جدی گرفته نشد و نوری المالکی نگران از جانب مرزهای غربی به بغداد بازگشت و عراق همچنان در بیم و امید بسر می برد.

آن هنگام که نوری المالکی در واشنگتن هشدار می داد، "فروپاشی نظام امنیتی در سوریه و ادامه این وضعیت به اشاعه تروریسم در منطقه منجر خواهد شد"، گروه تروریستی و تکفیری داعش تازه سر از تخم در آورده بود و با جذب نیروهای سایر گروه های تروریستی حجم بزرگی از تسلیحات و منابع اهدایی دولت های غربی و منطقه ای را به خود اختصاص می داد.

دولت های غربی و رسانه هایشان آن روزها داعش را انقلابیون صحرا می نامیدند و همه تقصیرها در عراق را گردن دولت منتخب مردم این کشور می گذاشتند و گوشها را می بستند تا صدای حقیقت را نشنوند، بطوری که دولت اوباما گوشهایش را گرفت تا هشدار نوری المالکی را که گفته بود تروریسم بزودی وارد شهرهای عراق خواهد شد، نشنود.

غرب به هشدارهای نوری المالکی نخست وزیر وقت عراق درباره خطرات تروریسم بی‌توجهی کرد
البته زمان زیادی نگذشت که خانم هیلاری کلینتون و بعد از آن دونالد ترامپ فاش ساختند که داعش، اژدهایی که قرار بود سراسر منطقه را ببلعد، ساخت آمریکا (made in USA) و متحد اصلی اش عربستان بوده است.

چه کسانی با تروریسم جنگیدند؟

مقاومت در برابر تروریسم از همان آغاز ورود بحران به داخل سوریه آغاز شد و گروه های مقاومت شکل گرفتند و تا امروز تنها کسانی با تروریسم بر روی زمین جنگیده اند، همین گروه های مقاومت هستند که اتفاقا بدنه اصلی آن را شیعیانی تشکیل می دادند که هدف اصلی قتل و کشتارها بودند.

جریان مقاومت با سازماندهی و هدایت ایران در منطقه شکل گرفت و این تنها نیرویی در زمین نبرد است که توانست حرکت طوفانی تروریسم وهابی را متوقف کند که اگر نکرده بود ، آتش آن امروز دامن اروپا را هم می گرفت.

شاید بد نباشد در ارتباط با آمار قربانیان یورش داعش به عراق ، از بغداد یک آمار جامع درخواست تا روشن شود در میان اقلیت ها، بیشترین قربانیان داعش شیعیان (شامل ترکمن ها، کردها و عرب های شیعه) بودند که دولت های غربی و سازمان های بین المللی در قبال جنایات رخ داده علیه آنان سکوت کرد.

اقلیت ها را چه کسانی مورد تعرض قرار دادند؟

اما حالا چندی است که موضوع تروریسم در عراق و سوریه از زاویه دیگر در مرکز جریان سازی رسانه های غربی و عربی منطقه قرار گرفته است که شاید هدف اصلی آن تطهیر گروه های تروریستی و موسسان و حامیان آنها باشد.

از جمله ادعا و دروغ بزرگی که هر از گاه تکرار می کنند، مبنی بر اینکه عامل کشته شدن و آوارگی اقلیت های مسیحی و ایزدی، مداخله ایران در بحران سوریه است و این جریان سازی رسانه ای شهروندان خاورمیانه را با این سوال روبه رو می سازد که "براستی چه کسانی بیشترین ضربه و صدمه را به اقلیت هایی مانند مسیحیان و ایزدی ها زدند؟"

مدعیان این دروغ بزرگ هرگز یک برگ سند ارائه نمی کنند که نشان دهد شیعه ها یا گروه های مقاومت در جایی از منطقه با اقلیت ها درگیر شده باشند، حال آنکه اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد،‌ اقلیت های مذهبی در سال های بی پناهی خود مورد حمایت نیروهای شیعی و مقاومت قرار داشته اند.

ایزدی‌ها در عراق به واسطه فتاوای وهابیون، قربانی جنایات داعش شدند
تاکنون هیچ اقلیت دینی تحت فشار یا سرکوب و درگیری با شیعیان، منطقه و محل زندگی خود را ترک نکرده و آواره نشده است. مسیحیان درسال ۲۰۱۴ با فتاوای صادره از شیوخ در ریاض پایتخت عربستان توسط داعش رانده شدند.

ایزدی ها در عراق نیز به واسطه همین فتاوای رهبران وهابیت در عربستان، قربانی جنایات داعش شدند؛ حتی خود ایزدی ها می دانند که شهر و خانه شان، پس از آنکه پیشمرگه های حزب دمکرات کردستان عراق شهر سنجار و نواحی اطراف آن را تخلیه و اهالی را در برابر یورش داعش رها کردند، به محاصره افتادند و توسط جنگجویان تروریست وهابی کشته شدند و زنانشان به اسارت برده شد. درشمال عراق و سوریه کسی نیست نداند کلیساها و معابد و موزه ها و آثار تاریخی سوریه را چه کسانی نابود کرده اند.

متاسفانه رسانه های ضد مقاومت، با تحریف حوادث تاریخی آن هم مربوط به دوره معاصر، از هم اکنون در حال جابجا کردن جایگاه شاکی و متهم هستند.

اینگونه که بر می آید، آمریکایی ها ، صهیونیست ها و سعودی ها و سایر دولت های حامی تروریسم در منطقه با تمام توان رسانه ای و با موج سازی ، خبرسازی و تولید انبوه تلاش دارند ضمن تطهیر گروه های تروریستی و حامیان آنها، از حذف کامل تروریسم و تفکر تکفیری برای برنامه های آتی خود جلوگیری کنند و دنبال آن هستند کار را به جایی برسانند که در آینده قربانیان و ساکنان گورهای دسته جمعی به خاطر کشته شدن به دست داعش مقصر قلمداد شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: داعش وهابیت گروه های تروریستی نوری المالکی ایزدی ها اقلیت ها رسانه ای رسانه ها چه کسانی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند

به گزارش خبرآنلاین، خبر این جنایت توسط رسانه‌های دولتی و رسمی کشورمان بدون آنکه حساسیتی نسبت به آن نشان داده شود منتشر شد و مسئولان جمهوری اسلامی نیز از کنار آن گذشتند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: این روش متأسفانه در زمینه به شهادت رسیدن مردم بی‌گناه افغانستان در دوره جدید سلطه گروه تروریستی-تکفیری طالبان به یک رویه تبدیل شده و به نظر می‌رسد در قالب یک قرارداد نانوشته بنا بر اینست که مسئولان ایرانی در برابر مسلمان‌کشی در افغانستان سکوت کنند. براساس همین قرارداد نانوشته است که به صورت متناوب افراد و جمع‌هائی از مخالفان سلطه طالبان اعم از سنی و شیعه به شکل‌های مختلف توسط عناصری که در ظاهر مشخص نیست چه کسانی هستند جان خود را از دست می‌دهند و این جنایات که روشن است کار طالبان است در میان سکوت مرموز و حساب‌شده به فراموشی سپرده می‌شوند.

درباره این وقایع هولناک، نکات قابل تأملی وجود دارند که لازم است مورد توجه قرار گیرند. تأمل مسئولین ارشد نظام جمهوری اسلامی در این نکات می‌تواند مانع وقوع حوادثی شود که آینده کشورمان را تهدید می‌کنند. یک نکته اینست که تقریباً هر هفته یک حادثه تروریستی در افغانستان رخ می‌دهد که در اثر آن چندین نفر جان خود را از دست می‌دهند. با توجه به اینکه قربانیان این جنایات معمولاً از میان اهالی استان هرات و مناطق هزاره‌جات و شیعیان و همینطور ناراضیان اهل سنت و مخالفین سلطه طالبان هستند، کاملاً روشن است که گروه طالبان درصدد پاکسازی قومی، تصفیه مذهبی و ریشه‌کن ساختن مخالفین خود برآمده و این تصمیم را با قاطعیت اجرا می‌کند. این جنایت، با تمام موازین اسلامی، انسانی و بین‌المللی در تضاد است و سران طالبان باید به خاطر آن محاکمه و مجازات شوند. نکته دوم اینست که برخلاف ادعای حاکمیت خودخوانده، طالبان با داعش تقسیم کار کرده‌اند و برای اینکه جنایات به نام حاکمیت ثبت نشود و به وجهه بین‌المللی آن لطمه نزند، آنها را به گردن داعش می‌اندازند و داعش نیز آنها را به گردن می‌گیرد. این واقعیت را تمام گروه‌های جهادی افغانستان بارها اعلام کرده‌اند و روشن‌ترین دلیل صحت آن اینست که حکومت خودخوانده طالبان هرگز هیچکس را به عنوان عامل این جنایات معرفی و مجازات نمی‌کنند. رسوائی بزرگ جدیدی که گریبانگیر طالبان شده اینست که امیرخان متقی وزیر خارجه این گروه تروریستی هفته گذشته مدعی شد اصولاً داعش در افغانستان حضور ندارد و در همان حال حکومت خودخوانده طالبان جنایت‌های داخل افغانستان را به گردن داعش می‌اندازد! نکته سوم اینست که حکومت خودخوانده طالبان ادعا می‌کند افغانستان در امنیت کامل قرار دارد و این ادعا را در بوق و کرنا می‌کند و از امتیازات خود می‌داند ولی برخلاف این ادعا مرتباً اخبار انفجار و ترور از نقاط مختلف این کشور به گوش می‌رسد. شورای امنیت سازمان ملل نیز در گزارش خود از وضعیت فعلی افغانستان تحت سلطه طالبان اعلام کرد 20 گروه تروریستی در این کشور حضور دارند بطوری که آن را به کانون تروریسم منطقه تبدیل کرده‌اند. تأمل‌برانگیزترین واقعیت اینست که گروه طالبان امکانات را برای حضور این گروه‌های تروریستی فراهم ساخته و آنها را برای برنامه‌های آینده خود در منطقه آماده می‌کند. چهارمین نکته به ایران مربوط است که چند سؤال مهم را در خود دارد. یک سؤال اینست که اگر وظیفه نظام جمهوری اسلامی اینست که در برابر کشتار مسلمانان ساکت نباشد کمااینکه به این وظیفه اسلامی به درستی در مورد فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها عمل می‌کند، چرا در قبال کشتار مردم مسلمان افغانستان چنین احساس مسئولیتی ندارد؟ سؤال دیگر اینست که میان گروه تروریستی-تکفیری طالبان که حتی شورای امنیت سازمان ملل نیز افغانستان تحت سلطه آن را یک کانون خطر برای منطقه می‌داند چه فرقی با رژیم صهیونیستی وجود دارد که مسئولین ما معتقد به مدارا با این گروه تروریستی هستند؟ سؤال سوم اینکه چرا طالبان، داعش، القاعده و سایر گروه‌های تروریستی تکفیری از ابتدای تأسیسشان تاکنون حتی یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی شلیک نکرده‌اند و چرا با اینکه در وابسته بودن طالبان به صهیونیسم بین‌الملل تردیدی وجود ندارد، جمهوری اسلامی ایران با این گروه نرد عشق می‌بازد؟ و پنجمین نکته اینکه مردم ایران مدتهاست که خطر نفوذ عناصر وابسته به طالبان را در نقاط مختلف ایران احساس می‌کنند. این احساس خطر تاکنون به شکل‌های مختلف از طریق رسانه‌ها و افراد صاحب‌نظر به مسئولین گوشزد شده و حتی در موارد زیادی ارتکاب جنایت در ایران توسط نفوذی‌های طالبان به اثبات رسیده است، با اینحال معلوم نیست چرا مسئولان حاضر نیستند به طالبان از گل نازک‌تر بگویند و این به یک معما تبدیل شده است. اکنون سؤال مهم اینست که بالأخره معمای طالبان چه وقت حل خواهد شد؟ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903242

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه