Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی قزاق گفت: در طول تاریخ ما، هیچ حادثه‌ای مثل حادثه‌ پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی قزاق؛ کارشناس امور سیاسی در گفت و گو با عصرهامون، با اشاره به شاخص ترین ویژگی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: همه انقلاب های کشورها جهان در برخی از امور با هم متشابهند ولی هر انقلابی ویژگی های خاص به خود را دارد که در دیگری وجود ندارد و مهم ترین شاخص جمهوری اسلامی ایران؛ حاکمیت الله، قدرت و نفوذ معنوی رهبری، روحانیت، وحدت و همبستگی همه اقشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: انقلاب اسلامی ایران توسط کسانی شروع شده و به ثمر نشست که معتقد بودند حاکمیت تنها از آن خدا، پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) بوده و هر کس از غیر طریق آنان بـه حکومت بـرسد طاغوت وغـیرقانونی خواهد بود و به همین دلیل حاکمیت پادشاهان را در طول تاریخ غیرقانونی و نامشروع می دانستند و در زمان غیبت امام زمان (عج) تنها حاکمیت فقیه جامع الشرایط را بعنوان نماینده آن حضرت در جهان اسلام می پذیرند.

وی با اشاره به قدرت و نفوذ معنوی رهبر در حکومت اسلامی تصریح کرد: در همه انقلاب ها مردم تابع و گوش به فـرمان رهبری آن بوده وبه دستوراتش عمل می کنند اما این مسئله در انقلاب ما از شدت بیشتری برخوردار بود زیرا رهبری انقلاب در لباس مرجعیت و نـمایندگی از نـاحیه امام زمان (عج) ظهور کرده و اعتقاد مـردم اینگونه می شود که رد حکم او رد حکم امام زمان است.

کارشناس سیاسی ادامه داد: عمل بـه بیانیه ها و دسـتورات رهـبری در طول انقلاب بعنوان عمل بدستورات اسلام تقلی می شد اینجاست که رهبری انقلاب اسلامی ایران از بـقیه رهـبران انـقلاب دنیا جـدا مـی شود و حکم او از نفوذ بیشتری بین مردم و جامعه برخوردار می شود.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جمهوری انقلاب اسلامی اذعان کرد: روحانیت شیعه در بعد تبلیغی و آگاه کردن مردم و رسـاندن پـیام رهـبری به مردم و تشریح اهداف انقلاب و بازگو کردن فـساد و تـباهی دستگاه حاکمه نقش به سزایی داشته و با توجه بـه ایـنکه هیچ یک از رسانه های گروهی در داخل و خارج کشور در اختیار انقلابیون نبود اما در اسرع وقت پیام رهبری را بـه امت می رسانده و نـظر ایشان را برای مردم در روند انقلاب تشریح می کردند.

قزاق گفت: از آنـجا کـه 2 / 99 درصـد مردم ایران مسلمان بوده و انقلاب نیز مـاهیتی اسـلامی داشت همه اقشار مختلف مردم از طلبه و دانشجو تا بـازاری و کشاورز، باسواد و بی سواد همه و همه باهم در رونـد انـقلاب متحد بوده و از یکدیگر حمایت می کردند و دست به دسـت یـکدیگرعـلیه رژیـم حاکم قیام کردند.

 وی ادامه داد: در طول تاریخ بشریت هیچ انقلابی در دنـیا بـا این نوع یکپارچگی مردم روبرو نبود زیرا انقلاب کارگری فـقط همبستگی کارگران را و انقلاب آزادی خواهی تنها یـکـپارچگی آزادیخواهان را به همراه داشت اما انـقلاب اسـلامی ما وحدت و همبستگی مسلمین را همراه خود دارد.

 وی علل محبوبیت جمهوری اسلامی در بین مردم را نقش و پذیرش امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: در شکل گیری و وقوع انقلاب اسلامی ایران، پذیرش رهبری امام خمینی (ره) و تاسیس نظام اسلامی چند عامل موثر و تعیین کننده بود.

وی ادامه داد: نارضایتی عمیق و گسترده از وضع موجود در انقلاب اسلامی با شاخص هایی مانند تظاهرات، درگیریها و اعتصاب عمومی و تنفر همگان از رژیم شاهنشاهی و پیوند ویژه دینی و تاریخی روحانیت با مردم وضعی استثنایی پدید آورد و گسترش آرمان انقلاب اسلامی، ایجاد و گسترش روحیه انقلابی و بسیج عمومی و به صحنه آوردن مردم ختم شد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: ویژگی های شخصی امام که شامل مقام عرفانی و فلسفی، فقاهت و اجتهاد، ذوق ادبی و آشنایی او به لطایف کلام، آگاهی او از سیاست های جهانی، اخلاق آموزنده و سازنده او و مناجات های تکان دهنده نیمه شب وی، همه و همه پرتوی از ابعاد گسترده شخصیت او می باشند.

وی با اشاره به هدف اصلی قیام مردم گفت: هدف اصلی قیام مردم به حاکمیت رساندن مکتب و موازین اسلامی بود که این آرمانها در کلیه شعارهای کوبنده تمامی قشرها متجلی بود و اسلام در جذب و تحرک بخشیدن به نیروهای مومن نقش تعیین کننده داشت پیوند ایدئولوژی انقلاب اسلامی با فرهنگ عمومی کشور و به عبارت دیگر اصالت فرهنگی آن از نکات عمده تفاوت های انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های معاصر است.

قزاق ادامه داد: روحیه انقلابی در انقلاب اسلامی با شاخص هایی چون عدم تسلیم افراد انقلابیون در برابر اقدامات رفرمیستی رژیم و بی توجهی به اقدامات سرکوب گرانه رژیم و وجود روحیه شهادت طلبی و فداکاری در راه آرمان مشخص می شود و از این رو انقلاب اسلامی را متمایز و با دیگران غیر قابل مقایسه می کند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مردم در شکل گیری موفقیت در مسیر راه جمهوری اسلامی یادآور شد: در طول تاریخ ما، هیچ حادثه‌ای مثل حادثه‌ پیروزی انقلاب اسلامی و حوادث بعد از آن نبوده است که مردم در آن، نقش مستقیم داشته باشند و پنجاه روز بعد از پیروزی انقلاب، نظام سیاسی کشور به وسیله‌ رفراندوم مردم تعیین شد.

کارشناس سیاسی بیان کرد: با نگاه به انقلاب های گوناگون به اهمیت این موضوع پی خواهیم برد و پس از پیروزی انقلاب، مردم فهمیدند چه نظامی را میخواهند که خودشان پای صندوق های رای آمدند و با آن رای عجیب و تاریخی مشخص کردند که نظام جمهوری اسلامی انتخاب آنها است.

 وی افزود: مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می شدند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی و همراهی و پذیرش رهبری حضرت امام و جانفشانی و فداکاری آنان، مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی دارا بودند و در حقیقت انقلاب اسلامی را باید محصول فداکاری مردم دانست.

کارشناس امور سیاسی اذعان کرد: هر چه از زمان پیروزی انقلاب فاصله بگیریم وظیفه ما در قبال جوانان و نوجوان دوچندان می شود و نباید از این مهم غافل شویم، چرا که آنان دوران قبل از انقلاب را ندیدند و اطلاعات جامع و کاملی از آن زمان ندارند و به همین علت باید دستاوردها و خدمات  انقلاب اسلامی ایران را برای آنها بیان کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه دشمنان قسم خورده قصد بزرگ جلوه‌ دادن مشکلات و کمبودها، با قدرت رسانه ای خود را دارند گفت: دشمنان با سیاه نمایی و کوچک نشان دادن دستاوردها و خدمات به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا پشتوانه مردمی انقلاب  که اصلی ترین رکن و مؤلفه اقتدار ماست، را  تضعیف کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ضروری امروز تشریح و تبیین وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی و دفاعی کشور قبل و بعد از انقلاب برای آحاد جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان است.

وی خاطر نشان کرد: باید بدانیم که در چه شرایطی بودیم و هم اکنون در کجا قرار داریم و تبیین شرایط قبل از انقلاب باعث می شود تا به اهمیت و عظمت دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بهتر پی ببریم.

 قزاق گفت: خدمات و دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی بی شمار هستند و هیچ کشوری در دنیا با این همه مشکلاتی که ما داشتیم از جنگ هشت ساله، تحریم های شدید دشمنان، ترور و توطئه ها، جنگ نرم و سخت، ظرف این سالها نتوانسته در این بازه زمانی به این میزان از پیشرفت و اقتدار که حالا داریم دسترسی پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب طول تاریخ انقلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟

تابناک _ سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی- سیاسی در سپاه و بسیج اظهار کرد: ۴۵ سالی است که در کشور موضوع فلسطین به عنوان مسئله‌ای اصلی مطرح است و دومین راهپیمایی بزرگ ما در کشور نیز راهپیمایی روز قدس بوده است. نزدیک به ۸۰ سال از اشغال فلسطین توسط اسرائیل می‌گذرد و آمریکا و اذنابش حامی این رژیم بوده و هستند.

وی با بیان این‌که «عملیات طوفان الاقصی در سال گذشته، حمایت از فلسطین را قوت بخشید»، افزود: این عملیات پر قدرت علیه رژیم صهیونیستی انجام شد که در گذشته مدعی شده و بارها اعلام کرده بود، قلعه‌ای امن در منطقه هستیم و اگر همه ارتش‌های کشورهای عربی همزمان به ما حمله کنند، پیروز میدان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که «صهیونیست‌ها لحظه‌ای از تقویت بنیه نظامی، امنیتی و دفاعی خود غافل نمی‌شوند»، اظهار کرد: با این وجود، نزدیک ۷ ماه است که صهیونیست‌ها در همین غزه ماندند و به هیچکدام از اهدافی که اعلام‌کرده بودند، نرسیدند. رژیم صهیونیستی در میدان مصاف با غزه بدون پدافند و با انجام هزاران بمباران، راه به جایی نبرده است.

سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به تبعات عملیات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی گفت: با این عملیات، هیمنه رژیم صهیونیستی در حوزه عملیاتی، نظامی و دفاعی بهم ریخت، همچنین موج حمایت جهانی از فلسطینیان و انزجار از این رژیم رقم خورد.

وی با اشاره به قدرت نظامی کشور با توجه به رقم زدن عملیات وعده صادق اظهار کرد: بعد از دفاع مقدس، لحظه‌ای برای توانمند شدن کشور تحت تدابیر رهبر انقلاب را از دست ندادیم. دفاع مقدس، تهدیدی بود که به فرصتی استثنایی تبدیل شد. در عملیات تنبیهی وعده صادق ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به رژیم صهیونیستی کمک کردند و در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشورهای مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود. هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد. بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال، کشور شیعیان و اهل بیت (ع) سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زد که آن‌ها باورشان نمی‌شد.

وی با تاکید بر این‌که «با قاطعیت می‌گویم امروز به برکت دفاع مقدس، جانفشانی‌های نیروهای مسلح و تدابیر رهبر معظم انقلاب، کشور امنی داریم از این لحاظ که هیچکس جرات حمله به کشورمان را ندارد.» افزود: امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می‌داند. عملیات وعده صادق با سلاح‌های تولید داخل صورت گرفت، عملیات وعده صادق، رزمایش نبود بلکه صحنه عملیات واقعی بود. عظمت این اقدام به صورتی بود که آن‌ها باید مدت ها عطش داشته باشند که این حمله چگونه بوده است. این عملیات نظامی، اقدامی غافلگیرکننده نبود و زمانی که اولین پهپاد پرتاب شد آن‌ها منتظر بودند.

شریف با اشاره به این‌که « ۱۰ کشور در حوزه پدافندی به این رژیم کمک کردند»، افزود: در پس این عملیات، پیروزی کشورمان بر سیستم پدافندی کشورهای مطرحی رقم خورد همان‌هایی که به حمایت رژیم صهیونیستی آمده بود. هیچ کشوری نمی‌خواست ما در این اتفاق موفق شویم، اما خداوند خواست و این اتفاق و عملیات مبارک رقم بخورد و شاهد حمایت جانانه از مردم ایران بودیم. همه مردم از این اقدام ملی حمایت کردند و خداوند نیز برکت داد. عملیات وعده صادق باردیگر به شیعیان و ملت ایران ابهت و برتری بخشید و دل تمام شیعیان و ازادیخواهان دنیا را شاد کرد. امروز دست ما پر است و دشمن هم این نکته را می‌داند؛ خداوند را برای عظمتی که برای ملت ایران افرید شاکریم.

وی با بیان این‌که «مردم ایران بسیار هوشمندانه خادم را از خائن تشخیص می‌دهند و موقعیت‌شناس هستند»، گفت: امیدواریم بتوانیم فدای این مردم شویم و خدمتی صادقانه به آن‌ها داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • ویژگی‌های «عملیات وعده صادق» چه بود؟
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است