Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@11:17:31 GMT

تشدید تنش میان روسیه و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۸۵۷

تشدید تنش میان روسیه و آمریکا

یک مقام و منبع مطلع روسی به خبرگزاری «تاس» این کشور گفت، به دلیل تنش‌های موجود در روابط مسکو و واشنگتن، به این زودی قرار نیست سفیر روسیه به آمریکا برگردد.

به گزارش فارس، در حالی که سفیر روسیه در آمریکا بر عمیق‌ترین بحران در روابط مسکو و واشنگتن تاکید کرده است، منبع مطلع روس خبر داده که سفیر این کشور قرار نیست به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی بعد از صحبت‌های «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در یک نشست پارلمانی روسیه درباره تعمیق بحران در روابط مسکو و واشنگتن، یکی از حاضران در این نشست اعلام کرد که قرار نیست آنتونوف به این زودی‌ها به آمریکا برگردد.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفیر روسیه در آمریکا که اخیرا به مسکو فراخوانده شده و در روسیه به سر می‌برد، روز چهارشنبه (دیروز) در نشست مشترک کمیته‌های «شورای فدراسیون روسیه (مجلس علیا) شرکت کرد.

بنا بر گزارش این رسانه روس، یکی از حاضران این نشست به خبرگزاری تاس اعلام کرد، قرار نیست سفیر روسیه در آمریکا به این زودی به واشنگتن برگردد.

پیش از این در خبرها آمده بود که سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (دیروز) در جریان این نشست گفت: «روابط روسیه و آمریکا در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است و سال‌هاست که طرف روسی تلاش‌هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و آغاز گفت‌وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است».

این دیپلمات روس افزود: «واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همواره در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت اقتصادی است. تنها در سال ۲۰۲۰ و با وجود همه‌گیری کرونا، آمریکایی‌ها بیش از ۱۰ بار تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۹۳ بار محدودیت‌ها علیه مسکو توسعه یافته است».

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله».

منبع: فرارو

کلیدواژه: آزاده نامداری روسیه آمریکا سفیر روسیه در آمریکا قرار نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد