Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان گفت: از ابتدای تعطیلات تا نهم فروردین‌ماه ۱۵۰ هزار مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری و دست‌ساز استان انجام شده است. - اخبار استانها -

علی خاکسار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به اینکه نوروز امسال برنامه ستاد ملی و استانی کرونا و ستاد اجرایی خدمات سفر عدم تبلیغ سفر بوده است، اظهار داشت: امسال هیچ گونه تبلیغی برای سفر و جذب مسافر نداشتیم و از هموطنان خواستیم تا برای حفظ سلامت خود و مردم شهرهای میزبان سفر نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل اینکه عده‌ای از هموطنان قطعا سفر می‌رفتند و به استان همدان نیز می‌آمدند ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اداره کل میراث فرهنگی مستقر و ملزم شد که خدمات مطلوبی به مسافران ارائه کند.

وی در خصوص اقامت 10 هزار نفر شب مسافر در استان افزود: این مسافران و مهمانان استان در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های گردشگری و چند خانه مسافر دارای مجوز اقامت داشتند.

خاکسار با بیان اینکه در این ایام 150 هزار مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری و دست‌ساز استان انجام شده است، گفت: از این میزان 38 هزار و 900 مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارای بلیط فروشی انجام شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: از ابتدای نوروز تاکنون ستاد اجرایی خدمات سفر استان مباحث نظارتی را مستمر پیگیری کرده و نظارت و بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی به جد و مستمر انجام شده است.

خاکسار با اشاره به اینکه تا 9 فروردین‌ماه 850 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام شده است، عنوان کرد: در این بازدیدها 9 فقره تذکر و 1 فقره اخطار به واحدها داده شده است.

وی تصریح کرد: به اجرای پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و به‌طور مستمر نظارت شده است تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران، نگرانی هم شهری ها نیز برطرف شود.

گردشگری شهرستان ری باید مورد توجه ویژه قرار گیردورود به منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در روز طبیعت ممنوع شدسفری نیم روزه در اماکن گردشگری اصفهان با سفیران کرونا/ بی‌توجهی به پروتکل‌ها ادامه دارد + فیلم

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان مطرح کرد: نوروز امسال چندان بر روی مسئله آمار مسافر و بازدیدها مانور داده نمی‌شود و آمار چندان برای استان اهمیت ندارد و مسئله سلامت هموطنان بسیار مهم است.

انتهای پیام/745 / ع

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجام شده مراکز اقامتی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل دادرسی تحویل مقامات قضایی شدند.

علی محمدی افزود: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور، منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه اضافه کرد: بر این اساس متخلفان از مفاد این قانون به ضبط و مصادره دستگاه مذکور محکوم می‌شوند.

محمدی افزود: چنانچه دستگاه فوق در حفاری غیرمجاز به قصد کشف‌اموال فرهنگی - تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق، مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده (۵۶۲) قانون‌مجازات اسلامی - مصوب ۱۳۷۵٫۳٫۲ محکوم می‌شود.

شهرستان تربت حیدریه ۳۵۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده دارد که تعداد ۶۲ اثر شامل بنا، محوطه و میراث ناملموس ثبت شده در فهرست میراث ملی است.

دیگر خبرها

  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز